Re: OPTICROM - dlaczego tylko przez miesiąc ?

From: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: OPTICROM - dlaczego tylko przez miesiąc ?
Date: Mon, 28 May 2001 12:46:27 +0200
<9eei5l$iri$1@news.tpi.pl> <9efjkj$8nb$1@news.tpi.pl>
<9egr89$o9v$1@news.tpi.pl> <9eia31$f0c$1@news.tpi.pl>
<9ejaq5$67b$1@news.tpi.pl>
<P...@d...am.torun.pl>
<9eji1q$5l9$1@news.tpi.pl>
<P...@d...am.torun.pl>
<9ejl6u$acc$1@news.tpi.pl> <9ejlb4$aq7$1@news.tpi.pl>
<P...@d...am.torun.pl>
<9em57c$dk0$1@news.tpi.pl>

Witam

> spirometrycznym zbył wyrazem małego bólu na twarzy i przeciągłym
> "eeeeeehh..." - no cóż nie jest to zapewne reguła ale zdarza się

:-O

> Nie nie mam takiego urządzenia, jak się dostanę do alergologa to dostaję

to sobie kup - powinien byc w sklepie medycznym

> ekspert o którym ja wspomniałem był to tego stopnia "ekspertem" że nawet
> maił taki nick

no to ja sobie zrobie "cesarz rzymski" ciekaw jestem czy ktos
uwierzy :-)

> spirometrem abcPNEUMO 2000

> [...]

brakuje VC i FEV1%VC - w abcPneumo2000 wartosci - pierwsza
i ostatnia w prawej tabelce pod slupkami czerwono-zielono-niebieskimi
:-) ---> ale FEV1 powinno byc w powyzej 85% - jest wiec obnizone

> Fakt że łatwo i to szczególnie po ostatniej reformie i rządami miłościwie
> nam panujących kas chorych (pożerających znaczną część naszych składek na
> niezbyt medyczne cele)

uzyje tu swojej wrodzonej ironii - w tej samej grupie dyskusja
toczy sie takze na temat prestizu zawodu lekarza. Dyskutanci
twierdza, ze odpowiedzialnosc lekarza jest taka sama jak
kierowcy, woznego itp. itd. To nie dziw sie, ze przez 5 minut
nie uda sie lekarzowi udzielic Ci wyczerpujacej i rzetelnej
porady

Ha, ha musze przyznac sie, ze sie ubawilem cala ta sytuacja.
Powinienem powiedziec - a dobrze Wam wszystkim tym,
ktorzy twierdzicie, ze lekarz moze otrzymywac psia pensje
i pracowac jak niewolnik przez 3 doby. Moze obudzicie sie,
ze cos jest nie tak, jak lekarze beda wam poswiecac nie
5 minut a 3 minuty a na wizyte u specjalisty bedzie sie
czekac nie rok a dwa lata. Inna sprawa, ze tego typu choroby
moze tez leczyc lekarz pierwszego kontaktu ...

> Dzięki z dobre życzenia ale wg mnie być może stanie się to za sprawą leków
> następnej generacji. Skuteczność obecnych jest i tak duża ale poddają się
> przy dużym natężeniu pyłków.

Nie - nie ilosc lekow tu decyduje tylko sposob ich przyjmowania
- leki. Twoj przypadek nie jest szczegolny ale przy tak rzadkich
wizytach u lekarza i braku monitorowania przebiegu choroby
w sytuacjach natezenia pylkow stan zdrowia bedzie sie pogarszal.
Jest jeszcze kilka lekow, ktore ew. mozna byloby sprobowac, mozna
poprobowac preparatami o dluzszym dzialaniu. No, jesli bedzie
cie stac, a alergia przebiega z wysokim mianem IgE to jak lek
wejdzie (moze za pol roku) to mozesz poprobowac przeciwcialo
monoklonalne przeciw IgE, ale pewnie bardziej tu chodzi o
ustawienie leczenia, trybu zycia itp. niz kolejna generacja
lekow. Na to oczywiscie lekarz musi miec czas, co nie jest
mozliwe gdy tak jak uwazaja niektorzy z tej grupy - ma
pracowac za psie pieniadze i najlepiej 4 dni pod rzad
i dziennie przyjmowac 100 pacjentow, he, he.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]