Kacze cycki

141. Data: 2017-11-03 13:33:38

Temat: Re: Kacze cycki
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Racja! Ileż ruskich czołgów weszłoby na Campo dei Miracoli w Pizie!
> A może i jakiś ruski helikopter by tam wylądował.

W ogóle nie próbowałem zrozumieć o co chodzi w tych wierzeniach ludowych
dotyczących bram robionych na wymiar ruskich czołgów. Czy tak duże, czy
na tyle małe, że można jednym tankiem zablokować? Ulicą bez żadnej bramy
przejedzie czaołg dowolnej wysokości. Szerokość też zwykle wystarczy --
nie mamy przecież w Warszawie zabudowy śródziemnomorskiej. A z drugiej
strony, blokowanie ul. Śniadedkich nie jest kluczowe w strategicznych
planach wojennych.

--
Jarek

142. Data: 2017-11-03 14:25:52

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Zdaje się, że wyburzenia to historia Warszawie zapewniła zupełnie
> niezależnie od planów urbanistycznych.

Widać to choćby na tych zdjęciach. Przy budowie Trasy WZ bardzo ładnie
wyeksponowano Pałac Zawiszów (muzeum, kiedyś Lenina, dzisiaj już nie).
Czyli oddano co mu się należało, bo gdzieś tak bodaj w XIX wieku począł
obrastać dość tandetną zabudową. Tak samo każdy może ocenić, czy wart
Pac pałaca, a pałac Paca (Ministerstwo Zdrowia, Szczęścia, Pomyślności).
No i kościół, co przy nim pan Zagłoba z maupami walczył, z pieczołowitością
wielką przesunięto. Choć pewnie z tyłu stał ruski sałdat z pepeszą i kazał
na magazyn przerabiać.

> Gdybyśmy się mieli na budowle obrażać za ich historyczność, to dużo
> mielibyśmy do burzenia. We Wrocławiu także.

Mamy też w Warszawie Pałac Namiestnikowski -- nazwany tak, bo siedział
w nim carski namiestnik. Teraz budowla mia inne przeznaczenie (chyba),
ale nazwa pozostała.

> Byłam w pobliżu, ale nie zwróciłam uwagi. Na googlach widać, że to
> dopiero w budowie, ale z góry wygląda ciekawie. Przynajmniej te 3
> wieżowce jakoś ze sobą współgrają.

Z ziemi też wygląda dobrze. A roboty jeszcze w tym roku przy tym jakieś
były.

--
Jarek

143. Data: 2017-11-03 17:01:58

Temat: Re: [OT] [NTG] Re: Kacze cycki
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Ale nie mów, że sała nigdy nie próbowałaś?
> Ja rozumiem "ideologiczną" wrogość, ale żeby rozszerzać to na kulinaria?
> To chyba lekka przesada...

Jeśli łączone z sowiecką okupacją - nie.

--
XL

144. Data: 2017-11-03 17:07:16

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.11.2017 o 23:07, Animka pisze:

> Dlaczego Polak ma się wstydzić mówić w swoim języku? Może mieć tylko
> problem, że obcokrajowiec go nie zrozumie i na siłę uczy się języków.

Bo być Polakiem za granicą obciach! :)

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

145. Data: 2017-11-03 19:25:48

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 17:01 XL <i...@g...pl> pisze:

> Jeśli łączone z sowiecką okupacją - nie.

OK.
Ale Stefan tęskni za sałem, nie za rosyjskimi sołdatami.

--
Trefniś

146. Data: 2017-11-03 20:05:16

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-03 o 17:07, Wiesiaczek pisze:

> Bo być Polakiem za granicą obciach! :)

Ja jestem dumna z bycia Polką.
Żadna zagraniczna szmata nigdy nie zeszmaci Polski. To się nie uda.
Rząd mamy jaki mamy, ale Polska jest ponad wszystko.

--
animka

147. Data: 2017-11-03 20:52:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> OK.
> Ale Stefan tęskni za sałem, nie za rosyjskimi sołdatami.

Chińczycy nie mają juz monopopolu na jedwab i pocelanę, tym bardziej
sowiecka słonina nie jest dla WOLNYCH ludzi powodem do tęsknoty za
upodleniem.
Ale oprócz nich zawsze byli i będą tacy, którzy za gar sała pojdą na każdy
układ.

--
XL

148. Data: 2017-11-03 21:09:34

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 20:52 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> upodleniem.
> Ale oprócz nich zawsze byli i będą tacy, którzy za gar sała pojdą na

I naprawdę wyczytałaś to z posta Stefana???
Moiściewy...

--
Trefniś

149. Data: 2017-11-03 21:21:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> I naprawdę wyczytałaś to z posta Stefana???
> Moiściewy...

STEFANA?
Niczego nie mam do Stefana, bo to najnormalniejszy gość tutaj.
Sało to przenośnia, którą on jedynie mi podsunął. Z choinki się urwałeś,
czy z ,,poziomu"?

--
XL

150. Data: 2017-11-03 21:29:22

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 21:21 XL <i...@g...pl> pisze:

> STEFANA?
> Niczego nie mam do Stefana, bo to najnormalniejszy gość tutaj.
> Sało to przenośnia, którą on jedynie mi podsunął. Z choinki się urwałeś,
> czy z ,,poziomu"?

:O

">> no, może nie wesołe miasteczka ale dobry punkt zaopatrywania się we

> Widzę, że tu cała grupa tęskniących za sowieckim ,,dobrem". Boszsz, nie
> wiedziałam, gdzie się obracam...
> "

Pite było?

--
Trefniś

Dynia po raz enty
Efekt...?
Kanapka Elvisa.
NIedobra zilona herbata - jak ją zużyć?
Papier ryżowy się rozpuszcza. Jaka przyczyna?