[OT] Płukanie w..

1. Data: 2004-09-29 16:07:54

Temat: [OT] Płukanie w..
Od: J...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji dyskusji o puszczającej farbę włóczce: na mur czytałam w bardzo
zacnym zbiorze porad, że kolory dzielą się na płukane w wodzie z octem i
płukane w wodzie z solą. Niestety, zapomniałam, które w czym. Przy każdym
praniu mnie to męczy i nie mogę sobie przypomnieć. Skoro temat i tak
wypłynął, pozwalam sobie spytać. Może któraś z was wie, jak to jest?
Jandulka (Warszawa)

1. Data: 2004-09-29 16:30:07

Temat: Re: [OT] Płukanie w..
Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <J...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> praniu mnie to męczy i nie mogę sobie przypomnieć. Skoro temat i tak
> wypłynął, pozwalam sobie spytać. Może któraś z was wie, jak to jest?

Woda z octem zeby nie farbowalo. Woda z sola usztywnia, tak ja wyczytalam.

--
Pozdrawiam Ula Wrocław

1. Data: 2004-09-30 07:47:31

Od: "skrzacik" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo
>
> Woda z octem zeby nie farbowalo. Woda z sola usztywnia, tak ja wyczytalam.

dlatego wszelkie kolorowe to w wodzie z octem spirytusowym, a biale w wodzie
z sola, oprocz usztywnienia (niewielkiego) nadaje bardzo ladny polysk,
swietnie wychodzi przy syntetcznych wloknach np. w firankach.

skrzacik

1. Data: 2004-10-01 08:20:39

Od: " Gosia z Gdyni" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak się usztywnia w cukrze??
Mam właśnie problem bo narobiłam gwiazdek, dzwonków i aniołków i nie wiem jak
to usztywnić. Poratujcie.
Gosia

1. Data: 2004-10-01 08:23:47

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

krochmal (z maczki ziemniaczanej) o konsystencji galaretki polecam, trzyma
jak ta lala.....

pozdrawiam

Ewa (Kraków)
www.republika.pl/ewa_pasinska

1. Data: 2004-10-01 08:37:39

Od: " Gosia z Gdyni" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

a&e <a...@w...op.pl> napisał(a):

> krochmal (z maczki ziemniaczanej) o konsystencji galaretki polecam, trzyma
> [...]
a jak się robi taki krochmal?
używa łam tylko taki kupny i był beznadziejny :0(
Gosia

1. Data: 2004-10-01 08:51:02

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

rozpuszczasz make ziemniaczana w zimnej wodzie, potem dolewasz wrzatku
mieszajac, wyjdzie galareta, ja do tego dolewam potem zimnej wody i
rozrabiam rekoma jak ciasto (glutki wychodza), wrzucam drobiazgi, wyciskam,
trzymajac w zacisnietej rece leciutko splukuje i prasuje przez lniana
sciereczke (musi byc, bo inaczej przypalisz krochmal i gwiazdeczki,
anioleczki i dzwoleczki zbrazowieja)
anioly tez prasuje tyle ile sie da, a potem naciagam na butelki, nakretki,
lakiery do paznokci poukladane na bardzo dziwnych konstrukcjach, czasami
mozna takiego aniola powiesic na klamce, jest milion sposobow...
powodzenia

1. Data: 2004-10-01 09:09:54

Od: " Gosia z Gdyni" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

a&e <a...@w...op.pl> napisał(a):

> [...]
> lakiery do paznokci poukladane na bardzo dziwnych konstrukcjach, czasami
> mozna takiego aniola powiesic na klamce, jest milion sposobow...

Dzięki,
Idę próbować, o efekcie napiszę wieczorem
Gosia

1. Data: 2004-10-01 09:27:54

Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak się usztywnia w cukrze??
> Mam właśnie problem bo narobiłam gwiazdek, dzwonków i aniołków i nie wiem
jak
> to usztywnić. Poratujcie.

Krochmal z curku wg receptury Joli::

3 lyzki wody zagotowac z 3 lyzkami cukru i cieplym glucie maczac gwiazdki,
nadac ksztalt i wysuszyc. m gwiazedzki sa juz gotowe.

--
Pozdrawiam Ula Wrocław

1. Data: 2004-10-01 17:20:23

Od: "AnnaB." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 3 łyżki wody zagotować z 3 łyżkami cukru i ciepłym glucie maczać
gwiazdki,
> nadąć kształt i wysuszyć. m gwiazedzki SA już gotowe.

A jak chcecie mieć coś super sztywnego, np. koszyczek, to w takim
lukrze trzeba zamoczyć suchą robótkę.
Jak wyschnie, to jest takie twarde, że guza można nabić.

--
Pozdrawiam!

Anna B. (Ziemia Lubuska)

[zupelnie OT]