Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Flyer <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: [OT] Przyziemnie - pralka się zepsuła
Date: Fri, 5 Aug 2011 21:00:14 +0200
Message-ID: <M...@n...neostrada.pl>
References: <j0j63m$ok5$1@news.onet.pl> <j0kgtu$gce$1@news.onet.pl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
User-Agent: MicroPlanet-Gravity/3.0.4
Lines: 59
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.31.117.73
X-Trace: 1312570813 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2446 83.31.117.73:1250
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:605198
Ukryj nagłówki
In article <j0kgtu$gce$1@news.onet.pl>, x...@p...fm says...
>
> W dniu 2011-07-25 09:31, zażółcony pisze:
> >
> > To co tam macie i działa, a co pada ?
>
> Kup najtańszą, byleby miała funkcje, na których Ci zależy, i to bez
> przesady, bo zazwyczaj i tak się korzysta z dwóch, trzech funkcji
> (przynajmniej ja tak mam). Teraz sprzęt AGD nie jest taki trwały jak
> niegdyś, niezależnie od marki, więc lepiej nie żałować, że wydało się
> fortunę na coś, co po 3 latach wymaga naprawy.
Na wszelki wypadek napiszę, że nie mam nic przeciw przedmówcy,
ale ... ;> Kiedy po 1989 r. zaczęły pojawiać się u nas chińskie
magnetofony ich jakość poznawało się po wadze - lekki znaczy
tuleje ma z plastiku a nie ze stopów mosiądzu.
Prawda oczywiście była gdzieś po środku, bo częściej niż tuleje
leciała elektronika i paski napędowe. Ale coś na rzeczy jest -
kto oszczędza 5 gr na tulejach, ten i oszczędzi 5 gr na
elektronice i pasku napędowym.
W świecie kosmetyków, o wiele prostszym niż elektroniki, prawda
wygląda tak [sam do niej zresztą też doszedłem] - to co jest w
średniej cenie, to jest najopłacalniejsze i nie gorsze od
najdroższych. Już po dojściu do tego wniosku przeczytałem wywiad
z właścicielem polskiej spółki, który potwierdził moje
mniemanie. Mianowicie stwierdził on, że większość europejskich
koncernów kosmetycznych kupuje te same substancje w jednym, i
tym samym, koncernie chemicznym [chyba chodziło o BASFa].
A cena końcowa .... czy oglądając reklamę batonika m... wiecie,
że ją opłacacie w momencie zakupu [1/3 kosztu produktu, w
przypadku batonika m to reklama, 1/3 to koszty biurokracji, a
1/3 to koszty rzeczywiste produktu - czyli batonik za 1/3 ceny m
smakuje tak samo ;>]? Budżet nowego produktu (z którego wynika
też cena ostatecznego produktu) zawiera koszty reklamy.
Oglądając reklamę pralki x, a później jej cenę w sklepie musicie
sobie zdawać sprawę, że w cenie jest zawity koszt reklamy - nim
więcej reklamy widzicie, tym więcej płacicie za nią przy
zakupie. To jest planowanie.
> Ja ostatnio kupiłam Boscha (jakieś 2 lata temu) i póki co
jestem
> zadowolona. Jeśli chodzi o Bosch/Siemens, to trzeba zwracać uwagę na
> funkcje, a nie numer modelu, ponieważ niemal te same pralki mają różne
> numery i różne ceny w zależności od sklepu, w którym są sprzedawane i
> aktualnej promocji. ;)
Wziąwszy pod uwagę to, że współczesne proszki piorą w 30/40
stopniach, zresztą wyższej temperetury stracz się bać, bo nie
wiadomo co puści farbę ;>, najważniejszą funkcją jest łatwość
obsługi, pojemność, wymiary i oszczędność wody [jak kto ma
wodociąg].
Pozdrawiam
Flyer
|