Lody domowe

211. Data: 2017-09-09 22:48:33

Temat: Re: Lody domowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Bardzo nieśmiało wyrażę opinię czegoś co podobno mam w gębie - Kapusta
> kiszona z kminkiem ma inny smak niż kiszona i doprawiana kminkiem...

W tym miejscu warto poruszyć problem dyfuzyjny: czy doprawienie kiszonej
kapusty kminkiem w ogóle jest skuteczne? Czy ktoś tego próbował? To znaczy,
czy próbował doprawić, a następnie próbował jak to smakuje? I żeby porównał.
Rzecz jasna mam ma myśli doprawianie i próbowanie na zimno, bo to, że
gotowana kapusta kiszona ma inny smak od surowej (także kiszonej), to ja
wiem.

Jarek

--
A jeśli ci ktoś powie, że masz dodać wanilii, to mu daj w pysk.

212. Data: 2017-09-09 23:42:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Bardzo nieśmiało wyrażę opinię czegoś co podobno mam w gębie - Kapusta
> kiszona z kminkiem ma inny smak niż kiszona i doprawiana kminkiem...

Kwestia umiejętności. Wystarczy postępować zgodnie z klasyką, czyli surówki
kapuściane przed spożyciem MACEROWAĆ z przyprawami (tu: kminkiem).
A już w gorącym bigosie czy zupie - sorry, kiszenie z kminkiem czy
doprawianie po kuszeniu traci wszelką różnicę, kiedy i tak ów kminek w
kapuście gotowanym być ma.

--
XL

213. Data: 2017-09-09 23:47:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy próbował doprawić, a następnie próbował jak to smakuje? I żeby porównał.
> Rzecz jasna mam ma myśli doprawianie i próbowanie na zimno

Próbował. Hint: macerowanie.

--
XL

214. Data: 2017-09-09 23:47:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> kapuściane przed spożyciem MACEROWAĆ z przyprawami (tu: kminkiem).
> A już w gorącym bigosie czy zupie - sorry, kiszenie z kminkiem czy

kiszeniu

> traci wszelką różnicę, kiedy i tak ów kminek w
> kapuście gotowanym być ma.

J.w.

--
XL

215. Data: 2017-09-10 00:07:33

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-09 o 22:35, stefan pisze:

> Bardzo nieśmiało wyrażę opinię czegoś co podobno mam w gębie - Kapusta
> kiszona z kminkiem ma inny smak niż kiszona i doprawiana kminkiem...
Kisi się razem z kminkiem. Jak będę kisiła w słoikach to poszukam sobie
jeszcze skladników jakie mnie interesują.

--
animka

216. Data: 2017-09-10 08:16:52

Temat: Re: [OT] Re: Lody domowe
Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Do wszystkich którzy mnie jeszcze nie zabanowali )) i Akarma zaocznie,

> Z tym że postu curry nie widzę. Jest u mnie w KF za uporczywe
> lekceważenie rozmówców.

rozumiem że chodzi o moje ustawiczne i alergiczne aluzje wobec małej pixelki.
Mogę to zrozumieć, że nie chcesz widzieć prawdy a wolisz się ukryć za wybiórczym
parawanem komfortu.

> Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

Z CHAMSTWEM NALEŻY AKTYWNIE WALCZYĆ I PRZECIWSTAWIAĆ SIĘ JEMU ! a nie wycimać z pola
widzenia i udawać że tego nie ma.

Dlatego mamy to co mamy.

pozdrawiam Ciebie ale i tak tego nie będziesz wiedział :))

217. Data: 2017-09-10 08:32:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<t...@g...com> wrote:

> Z CHAMSTWEM NALEŻY AKTYWNIE WALCZYĆ I PRZECIWSTAWIAĆ SIĘ JEMU !

Dokładnie. ??

> a nie wycimać z pola widzenia i udawać że tego nie ma.

Jednak wolał cię wyciąć. Auć.

> Dlatego mamy to co mamy.

Piszczysz.

> pozdrawiam Ciebie ale i tak tego nie będziesz wiedział :))

Piękne.

--
XL

218. Data: 2017-09-10 09:26:01

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Piszczysz.

Nie specjalnie.. Ziewam.

> Piękne.
Pierwszy pozytywny zwrot. To zawsze coś chociaż jeszcze mocno zabarwiony sarkazmem.
Ale każdy kiedyś jakoś zaczynał. )) Powodzenia.

219. Data: 2017-09-10 10:29:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<t...@g...com> wrote:

> Nie specjalnie.. Ziewam.

> Pierwszy pozytywny zwrot. To zawsze coś chociaż jeszcze mocno zabarwiony
> sarkazmem. Ale każdy kiedyś jakoś zaczynał. )) Powodzenia.

Dołożę więc jeszcze: piękne.

--
XL

220. Data: 2017-09-11 09:06:03

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Dnia 2017-09-07 18:48, obywatel krys uprzejmie donosi:

> Niestety bułgarska z Bułgarii.

No to se pojadłam;-)

> Chleb chwilowo wypadł z grafiku. Teraz w kuchni króluje kwas buraczany,
> a pomidory i sałaty w serwerowni.

U mnie nie ma takiej opcji, kupne pieczywo traktowane jest z pogardą.
Najgorszy gniot własnej roboty zjedzą, ze sklepowych tylko "dupne bułki" z
jednej piekarni (a i to rzadko, bo to piekarnia mobilna)

> No to sobie polepszyli... nie ma co.

No, a nam? Tak naprawdę to była jedyna przyzwoicie dostępna mąka bez
dodatków.
Na szczęście zakwas na mące bio daje radę ruszyć chleb, zanim mąka go
zabije.
> BTW chleba - czy Ty żytni jakoś długo miądlisz ręcamy, zanim wyłożysz
> bochenki do wyrastania?

Czysto żytniego nie robię, robię pszenno - żytni. To miącham jakieś 15 - 20
minut, organoleptycznie oceniam.

J.

www.kontestacja.com

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!