Wybor wiertarki/wkretarki

1. Data: 2005-04-14 10:32:39

Temat: Wybor wiertarki/wkretarki
Od: Marcin Belczewski <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Potrzebuje uniwersalnej wiertarki do prac w domu oraz narzedzia do
wkrecania (szafki, plyty gk itp). Nie chcialbym wydac fury pieniedzy.
Co mysliscie o nastepujacych dwoch opcjach?

OPCJA I:
0 uniwersalna wiertarka 1 biegowa bez bajerow (nawet moze bez udaru - do
udaru pozycze pneumatyczny) np Bosch PSB 650, Makita 1650 - cena ponizej
300PLN i do tego wkretarka akumulatorowa - np Skil 14,4V - 250PLN na
allegro - razem 550PLN

OPCJA II:
- wiertarka z opcja wkrecania (regulacja momentu) - np Bosch PSB 1000
RPE - 400PLN

Opcja II wychodzi taniej ale jakie jest porownaniu uzytkowania wiertarki
do wkrecania z wkretarka? Podobno tansze wkretarki (100-300PLN) i tak
nie maja sprzegla mechanicznego tylko jakies elektroniczne (tak jak ten
Bosch). Pomijam oczywiscie to ze za wiertarka bedzie sie petal kabel i
moze sie okazac troche mniej poreczna ale za to chyba nie zabraknie jej
mocy? A moze wiertarka z regulacja momentu i dwu biegowa?

Co myslicie?

Marcin

2. Data: 2005-04-14 10:42:27

Temat: Re: Wybor wiertarki/wkretarki
Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli nie planujesz super remontu tylko bierzace prace to polecam kupno
jakiejs wkretarki za mniej niz 100zl
ja mam jakas za 65 i krece nia od roku wszystko w nowym mieszkaniu.

na pl.rec.dom juz byly takie dyskusje wiec poszukaj marek.

za to do betenu kupilem na Allegro uzywany mlot Bosha za 200zl (nowy 400) i
wchodzi jak w masło.

musta

3. Data: 2005-04-14 10:43:45

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Belczewski" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:d3lgs7$h1j$3@inews.gazeta.pl...
> [...]
> wkrecania (szafki, plyty gk itp). Nie chcialbym wydac fury
> pieniedzy.
> Co mysliscie o nastepujacych dwoch opcjach?

Obie opcje maja zady i walety a decydujące wydaje mi się tutaj to, jak
często będzie ci potrzebna wkrętarka tudzież wiertarka bezprzewodowa.
Bo jeśli z rzadka i jedynie do dorywczych prac, to wydaje mi się, że
szkoda forsy na wkrętarkę, zwłaszcza, że takie używanie w szybkim
tempie zarżnie jej akumulator.
Z kolei specjalna wiertarka z regulowanym momentem? Nigdy nie używałem
i być może jest to warte kilku złotych więcej, ale nawet zwyczajna
wiertarką z regulacją obrotów wkręty się całkiem nieźle wkręca, główną
niewygodą pozostaje i tak waga takiej wkrętarki - na dłuższą metę jest
to męczące, ta wada pozostanie przy opcji drugiej.
Może kup na początek wiertarkę z opcji 1 a jeśli brak wkrętarki
odczujesz, to ją po prostu dokup później?

J.

4. Data: 2005-04-14 11:44:46

Od: "Anian" <1...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.festool.pl/Festool_d/indexd.htm

polecam

5. Data: 2005-04-14 11:44:46

Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym kupił wkretarko-wiertarkę za ok. 65 zł w markecie budowlanym i
wiertarkę udarową za jakieś 30 zł w markecie budowlanym.

Do standardowych domowych zastosowań wystarczy z nawiazką, za resztę kup
żonie bieliznę :-)

WK

6. Data: 2005-04-14 11:56:54

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wk" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Ja bym kupił wkretarko-wiertarkę za ok. 65 zł w markecie budowlanym
> wiertarkę udarową za jakieś 30 zł w markecie budowlanym.

To jak już w ten sposób, to raczej tak jak wyżej musta radzi:
wkrętarkę i młotowiertarkę. Wiertarka za 30zł udarowa jest tylko z
nazwy.

J.

7. Data: 2005-04-14 12:13:27

Temat: [OT] Re: Wybor wiertarki/wkretarki->Akumulator do wkrętarki
Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Się podepnę pod wątek

Czy można gdzieś (gdzie) kupić dodatkowe akumulatory do wkrętarki
(marketowy noname 18V). Google na razie nie udzielił poprawnej
odpowiedzi a w marketach czegoś takiego nie ma.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

8. Data: 2005-04-14 12:19:14

Od: Marcin Belczewski <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeśli z rzadka i jedynie do dorywczych prac, to wydaje mi się, że szkoda
> forsy na wkrętarkę, zwłaszcza, że takie używanie w szybkim tempie
Na razie to do dorywczych prac ale troche chce pobudowac samodzielnie
mebli, poza tym mam w perspektywie (ok 2 lat) rozpoczecie budowy domu
wiec moze bedzie wykorzystywana czesciej...

Marcin

9. Data: 2005-04-14 12:35:06

Od: "rd" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzychu" <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Się podepnę pod wątek
>
> Czy można gdzieś (gdzie) kupić dodatkowe akumulatory do wkrętarki
> (marketowy noname 18V). Google na razie nie udzielił poprawnej
> odpowiedzi a w marketach czegoś takiego nie ma.

Widziałem kiedyś takie dodatkowe akumulatory w markecie budowlanym NOMI -
ale ciekawe czy pasjuą one tylko do noname'ów z NOMI i czy innych też.

10. Data: 2005-04-14 13:06:15

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rd napisał(a):

> Widziałem kiedyś takie dodatkowe akumulatory w markecie budowlanym NOMI -
> ale ciekawe czy pasjuą one tylko do noname'ów z NOMI i czy innych też.

Fakt - zapomniałem o NOMI.

Sprawdziłem na stronce. Niby mają. Sprawdzę sobie.

Dziękuję ślicznie za namiary.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

Wybor wiertarki/wkretarki
Montaż szafek kuchennych na listwie montażowej ?
Skalik meble sosnowe
Drivers dla tomka
mieszkanie do wynajmu od zaraz