[OT] Wirus!

1. Data: 2003-01-13 23:11:53

Temat: [OT] Wirus!
Od: "Irene" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostalam email (nadawca mi nie znany, b...@b...com ) na swoje konto ktorego
uzywam tylko na grupie, wiec informuje wszystkich posiadajacych i nie
posiadajacych programy antywirusowe, ze w zalaczniku jest wirus (jezeli ktos
dostanie post od tego nadawcy). Uwazajcie na zdrowko waszych komputerow!

serdecznie pozdrawiam
Irena (santafox) z szalejacym komputerem :-(, ale nie z powodu wirusow ;-))
Wogole ostatnio ktos ciagle chce pogrzebac w moim komputerku :-///

1. Data: 2003-01-14 06:16:44

Temat: Re: [OT] Wirus!
Od: "Monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie czytam tych spamów, nie otwieram zadnych zalaczników i do tego
blokuje nadawce.
Mam swiety spokój.
Pozdrawiam
Monika z Poznania
Uzytkownik "Irene" <i...@w...pl> napisal w wiadomosci
:
: serdecznie pozdrawiam
: Irena (santafox) z szalejacym komputerem :-(, ale nie z powodu wirusow
;-))

1. Data: 2003-01-14 07:09:18

Od: "Iweczka" <I...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ktos
> dostanie post od tego nadawcy). Uwazajcie na zdrowko waszych komputerow!

Otrzymalam dokladnie to samo, ale mks_vir wychwycil. Szast, prast i do
kubla!

Pozdrawiam,
Iweczka

1. Data: 2003-01-14 08:52:56

Od: "Wiesia" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzywam tylko na grupie, wiec informuje wszystkich posiadajacych i nie
> posiadajacych programy antywirusowe, ze w zalaczniku jest wirus (jezeli

Irenko, to wcale nie musi byc ten sam nadawca!
Rzecz polega na tym, ze jesli ktos ma zainfekowany komputer i "rozsiewa"
wirusy, to coraz czesciej odbywa sie to na zasadzie losowego zestawiania par
z ksiazki adresowej na takim komputerze.
No, jasniej: moj komputer jest zarazony (tylko przyklad!!!), w ksiazce
adresowej mam A B C D E F... I teraz, powiedzmy, F dostaje list z
informacja, ze nadawca jest C! A w zalaczniku jest "moj" wirus!!!
Wiec najlepiej nie ruszac zalacznikow, o ktore nie prosilysmy, zwlaszcza
*.EXE, nawet jesli (rzekomo) pochodza od znajomych! W kazdym razie lepiej
najpierw zapytac, czy na pewno cos bylo do nas wyslane...

Pozdrowienia!
- Wiesia

1. Data: 2003-01-14 08:57:11

Od: "Miroslawa Zmyslowska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostalam to samo, ale tez AntyVirus wychwycil.
Wyrzucalam i na nowo przychodzilo. W koncu udalo sie
za trzecim razem skutecznie sie z tym uporac.
Pozdrawiam
Mira Z. (Wroclaw)

Uzytkownik "Wiesia" <w...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2003-01-14 09:18:17

Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iweczka" <I...@N...pl> napisał w
wiadomości

> Otrzymalam dokladnie to samo, ale mks_vir wychwycil. Szast, prast i do
> kubla!

U mnie było tak samo

--
Kasia i Patryk 3l. 10 miesięcy
Łódź

1. Data: 2003-01-14 09:27:53

Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesia ma najzupelniej racje !!!
Tak wlasnie dziala ostatnio rozchodzacy sie wirus: LivraA i LivraB. Jednak
pierwszego dnia aktywnosci jeszcze nie wszystki programy antywirusowe go
lapaly. Jednak glowne darmowe Onet, Wp, czy Interia slutecznie bronily swych
kont i jedynie mogly, badz jeszcze moga wysylac do Was info, ze z jakiegos
tam adresu (tu go podaja) probowal do Was dostac sie zawirusowiony mail.
:-)))
Co ciekawe.... Antywirusowy skaner udostepniony na stronie
http://skaner.mks.com.pl nie wychwytuje wspomnianego wirusa. Jednak mozna z
ich strony pobrac darmowa 30 dniowa wersje (cos ok 4 mega) programy z baza,
ktora juz wylapuje wirus i skutecznie go usuwa. wystarczy zainstalowac sobie
program i ponownie komputer uruchomic w trybie awaryjnym a nastepnie odpalic
program. Dziala bez zarzutow. Sprawdzone wczoraj na komputerach firmowych.
Wirus, czy raczej robal nie jest bardzo szkodliwy jednak bardzo uciazliwy.
Jesli tylko dostalas zarazona poczte i byla ona zaraz usunieta z folderu
'skrzynka odbiorcza' i dodatkowo z folderu 'usuniete elementy' Twoj komputer
na 99% jest zdrowy :-)

Dobra zasada, to wylaczyc w opcjach programu pocztowego funkcje
automatycznego uruchomiania zalacznikow (starsze wersje outloocka tego nie
mialy) i jak bylo tu nie raz powiedziane kasowac maile z dziwnych adresow, o
dziwnych naglowkach w tresci tematu od razu. Nie daj Boze cos z nich
instalowac !!!

Pozdrawiam
Asia (zawodoo wczoraj: po akcji... wirus :-))) )

1. Data: 2003-01-14 10:00:31

Od: "Anna Deregowska" <a...@k...ae.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiu,
Bardzo dziekuje za wyjasnienie. Wiedzialam, ze wirusy sie rozsylaja same
(mam nadzieje, ze Was przypadkiem nie zainfekowalam, bo zostalam zalana
wlasnie exe-cami w pracy, nie otwieralam ich, nawet maili, ale nigdy nic nie
wiadomo...). Natomiast ze zdziwieniem przeczytalam dzisiaj, ze wyslalam
zainfekowanego maila do pani X, której nie znam i nie mam w ksiazce. A
tymczasem pewno ktos wlasnie mial mnie w ksiazce i sie podszylo.... Ojej...
Pozdrawiam
Aneczka (Kraków)
GG 156557

1. Data: 2003-01-14 13:12:55

Od: "Irene" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Deregowska" <a...@k...ae.krakow.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Wiesiu,
> Bardzo dziekuje za wyjasnienie.

Ja rozniez dziekuje za doksztalcenie mnie (Joasi dziekuje juz po raz drugi
:-))) Jako laik komputerowy cos tam wiem ;-)... ale wiedza moja jest mizerna
:-(

> [...]
> zainfekowanego maila do pani X, której nie znam i nie mam w ksiazce. A
> tymczasem pewno ktos wlasnie mial mnie w ksiazce i sie podszylo....

Nie przejmuj sie! ;-))... to kazdemu moze sie zdarzyc i nikt od tego nie
jest chroniony na 100%, nawet najswiezsza wersja programu....

serdecznie pozdrawiam
Irena (santafox)

1. Data: 2003-01-14 13:53:02

Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie przejmuj sie! ;-))... to kazdemu moze sie zdarzyc i nikt od tego nie
> jest chroniony na 100%, nawet najswiezsza wersja programu....

:-)))
Jak mowia... najlepsza ochrona i zabezbieczeniem, jest nie uzywac !!!!!!

Pozdrawiam
Asia

i jeszcze koraliki
Orientwolle
wiem, że miałam i nie mogę znaleźć a mnie naszło.......help!
Jak zrobić świeczki ozdobne
Ciekawa strona