[OT] brudne wybory prezydenckie... czyli po polsku

101. Data: 2005-10-24 11:56:59

Temat: Re: [OT] brudne wybory prezydenckie... czyli po polsku
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pp" <p...@U...pl> napisał w wiadomości
news:djh0e4$78t$1@inews.gazeta.pl...

> za jaja. No ale rozumiem ze nie chcesz byc uznany za tego yntelektualiste,
> LK jest w koncu trendy teraz ;)

Tak, nie chce byc uznawany za _takiego_ typowego polskiego inteligenta,
jakiego opisalem.

Widze ze wyksztalcenie dla Ciebie wazne,
wiec przypomne, ze LK ma lepsze wyksztalcenie niz DT.
Duch

102. Data: 2005-10-24 17:07:55

Od: "pp" <p...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "pp" <p...@U...pl> napisał w wiadomości

> Tak, nie chce byc uznawany za _takiego_ typowego polskiego inteligenta,
> jakiego opisalem.

Tylko ze ten "typowy intelektualista" powstal tylko i wylacznie w Twojej
glowie i tam tylko istnieje (jako typowy oczywiscie)

> Widze ze wyksztalcenie dla Ciebie wazne,
> wiec przypomne, ze LK ma lepsze wyksztalcenie niz DT.

Nie o wyksztalceniu pisalem tylko o Twoich paranoicznych "odkryciach". Sam
bys zobaczyl ze nie maja one wiekszego sensu jakbys, zamiast szukac taniej
sensacji i doszukiwac sie spiskow, pozastanawial sie troche nad ewentualnymi
czysto spolecznymi przyczynami takiej sytuacji. Najlatwiej wszystko
wytlumaczyc spiskiem i zmowa i wtedy swiat staje sie taaki prosty ;)

pp

103. Data: 2005-10-24 20:40:39

Od: bazzzant <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

elgar napisał(a):

> makrel giełdowy

karton wymiany walut

104. Data: 2005-10-25 18:16:53

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> napisał w wiadomości

> Podzielasz ten pogląd?

Nie bardzo ... Podzielam raczej pogląd, że w pewnym wieku utrzymywanie
stałych poglądów nie jest już kwestią wyboru ...

> Masz jakieś doświadczenia z punktów wyborczych?

A i owszem ... ;)

> "Najwyższym tryumfem rozumu jest zwątpienie w swoją własną słuszność."

Hmmm ...

105. Data: 2005-10-25 20:44:22

Od: "... Xerxes" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" w news:djlsq5$i9b$1@news.onet.pl...

> Nie bardzo ... Podzielam raczej pogląd, że w pewnym wieku utrzymywanie
> stałych poglądów nie jest już kwestią wyboru ...

Masz na myśli jakiś konkretny wiek? Jakieś osobiste skojarzenia?
Doświadczenia?

Wg mnie rzeczywiście, istnieje prawidłowość, której pewnym
przybliżeniem mogłaby być funkcja logarytmiczna a^y=x w zakresie
x wiekszych od jedności (mniejsze od jedności mogłyby reprezentować
okres przed urodzeniem ;)). Wg tego modelu można się spodziewać
silnych zmian poglądów w okresie dorastania, oraz stopniowego
wyciszania się tego zjawiska wraz z wiekiem.
Model jest niedoskonały z wielu oprzyczyn, np. nie uwzględnia zmian
skokowych zarówno w górę jak i w dół, powodowanych wydarzeniami
mocno stresogennymi, szokującymi, zmuszającymi do zmian myśłenia
(są księża, którzy zrzucają habity, są też tacy, których wiara gwałtownie
się umacna po doznaniu jakiegoś objawienia bądź cudu ¨°¨ :).
Generalnie jednak zachodzi z pewnością wewnętrzne przewartościowanie
poglądów, które z czasem obrastają argumentami, i ... sztywnieją.

Kłopot jest w innym miejscu. Wielu ludzi nie dostrzega zmian jakie zachodzą
na zewnątrz nich, a przynajmniej nie chce ich dostrzegać, obawia się ich
i wykazuje skrajny opór - tym większy im zmiany są bardziej niezwykłe
a przez to zmuszające do ... _akomodacji_.

Czy słyszałeś o akomodacji światopoglądowej? Ja nie, a przecież jest to
zjawisko całkiem naturalne i pożądane ze względu na szanse własnego
przetrwania w środowisku. Niestety - zjawisko kosztowne energetycznie,
zmuszające do przebudowy pewnych głęboko usadowionych struktur
w mózgu. Myślenie boli - pamiętasz?;).
Trzeba więc odwagi i determinacji, by być w miarę elastycznym.
A przede wszystkim dobrze jest być otwartym na "nowe".

Inaczej, pozostaje zdziadzienie i dziamganie...

Choć - trzeba przyznać obiektywnie - nie zawsze istnieje inna mozliwość.

Mnie najbardziej przeraża, gdy takich dziamgających widzę czasem tutaj -
i to całkiem młodych...

> A i owszem ... ;)

No to pięknie. O szczegóły nie będę pytał :).

> Hmmm ...

;). Co Hmmm... - podziel się :))

All

106. Data: 2005-10-26 16:33:08

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "... Xerxes" <a...@p...not.pl> napisał w wiadomości

> Mnie najbardziej przeraża, gdy takich dziamgających widzę czasem tutaj -
> i to całkiem młodych...

O mnie mówisz ? ;))
No to mi się teraz tłumacz ...

> ;). Co Hmmm... - podziel się :))

Nie, ty się tłumacz ... ;)

Kiedyś prowadziłem dysputę mocno wchodzącą w kwestie religijne
z facetem, którego obecnie bardzo lubię.
Doszliśmy wtedy do pewnego wspólnego wniosku: że są rzeczy
o których się już nie mówi (znaczy się mówienie o nich
jest tylko pośrednio mówieniem o nich ... ;)

Ale ...

Jak myślisz, czy jeśli ktoś dziamga a jednocześnie się w ten
sposób bawi, to jest stary, czy młody ?

107. Data: 2005-10-26 20:14:05

Od: "... Xerxes" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" w news:djob3i$26m$1@news.onet.pl...
/.../

> O mnie mówisz ? ;))

!!?? A skąd taki pomysł!!

Redart - przypadkiem dostarczasz elegenckiego przykładu mechanizmu
jaki rzeczywiście jest tu niemal powszechny. Ale Ty przeciez jesteś stary,
doświadczony wyga, miałem nadzieję kompletnie niewrażliwy na jakieś
domniemane cudze, bzdurne opinie, i nie powinieneś temu ulegać!
A jednak.
Mechanizm przypisywania SOBIE dowolnych słów potencjalnej krytyki
jest silniejszy niż poczucie stabilnosci i wartości samego siebie. Czujesz to?
Ten sam mechanizm skazuje co słabsze psychicznie jednostki do interpretowania
słów innych, poprzez automatyczne skojarzenia z sobą samym.
Jeśłi ktoś np. powie coś negatywnego o TUSZY (bezosobowo), natychmiast taka
osoba zacznie przeglądać się w lustrze - czy to czasem nie o niej mowa.
Czy widzisz w jaki sposób to zjawisko OGRANICZA swobodę wymiany myśli?

Naprawdę widzisz siebie jako "dziamgajacego"??
Poza tym - co to znaczy??! ;)))

Ani mi przez myśl nie przeszło w powyższym zdaniu myśleć o Tobie.
Co więcej - i to jest jeszcze bardziej interesujące - nie myślałem
o NIKIM KONKRETNYM!!
Teraz, gdy mnie do tego przymusiłeś, znalazłbym może jakieś przykłady,
ale nie po to by je tu wywlekać za włosy!:) Nie ja jestem od wskazywania
jakikolwiek cech uważanych za negatywne, poprzez wyśmiewanie, kpinę, plonki...
czy wreszcie coś w rodzaju mobbingu - zjawisko stosunkowo nowe na grupie.

> No to mi się teraz tłumacz ...

Poważnie?

> Nie, ty się tłumacz ... ;)

A "ty" piszesz tak z rozpędu, z "mody", czy też jest to może jakaś manifestacja.
Możesz się przecież spodziewać, że będę na to uczulony.
Masz coś do mnie?

Co do aforyzmu - nie ma problemu, wyjaśnię go w stosownym czasie,
jeśli sam tego nie odkryjesz. Tłumaczyć się nie mam z czego :).

> [...]
> o których się już nie mówi (znaczy się mówienie o nich
> jest tylko pośrednio mówieniem o nich ... ;)

Można i tak. Ja tam lubię rozwiązywać wszelkie zagadki tak daleko,
jak to tylko możliwe. Jeśli widzisz granicę poza która boisz się
(racjonalizując - nie chcesz) wyjść z dowolnych powodów - moim
zdaniem dokonujesz "autokastracji".
Ale - jeśli chcesz, podaj odpowiednie argumenty - będzie o czym
pogadać :).

> Ale ...
>
> Jak myślisz, czy jeśli ktoś dziamga a jednocześnie się w ten
> sposób bawi, to jest stary, czy młody ?

Nie widzę tu szczególnego związku z wiekiem (stary? młody?).
Określ co to jest wg Ciebie dziamganie, jak też jaki związek
widzisz między tymże dziamganiem a wiekiem.

All

108. Data: 2005-10-27 07:59:31

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Redart" w news:djob3i$26m$1@news.onet.pl...

Nie przepraszam, że się wtrące :)

> [...]
> Mechanizm przypisywania SOBIE dowolnych słów potencjalnej krytyki
> jest silniejszy niż poczucie stabilnosci i wartości samego siebie. Czujesz

Jest to mechanizm o wiele szerszy niżby to mogło się na pierwszy rzut oka
wydawać. Mało tego, to co tu ledwo napomknąłeś to mały wycinek czegoś
wiekszego.
Piszesz o mechanizmie reakcji na potencjalną krytykę. Ktoś pisze "grubasy
zyją krócej" i mamy w odpowiedzi zbulwersowanie osób poczuwających się do
grubstwa i nie zabardzo akceptujących to u siebie :) OK. Ale zdanie "grubasy
zyją krócej" posiada wydźwięk jesli nie jednoznaczny, to przynajmniej
ukerunkowany :) Sytuacja jest łatwa prosta i przyjemna. Zdarzają się jednak
przypadki wypowiedzi, których wydzwięk dla słuchacza może być taki jakiś,
lub o 180 stopni inny. No nie wiem - może jakiś przykład takiej wypowiedzi:
"Bo wicie panie rozumicie ...." :))). Ktoś postawiony przed taka wypowiedzią
nie ma zielonego pojęcia co taka forma wypowiedzi oznacza - czy
wypowiadający się czepia, robi z nas małomiasteczkowego kmiotka, czy może
poprostu się spoufala, albo może nie ma nic złego na myśli - trudny orzech
do zgryzienia bo nie wiadomo :) No i tu mamy rozszerzenie mechanizmu o
którym pisałeś. A mianowicie - jeśli nie mamy pewności lub też mamy
niepewność :) przyjmujemy ... przyjmujemy ... najbezpieczniejszą wersję.
Przy czym najbezpieczniejsza wersja w tym konkretnym przypadku (i wszystkich
innych) zalezy już od konkretnego człowieka. Jaka jest najbezpieczniejsza
wersja danej osoby uwidacznia się w reakcji. Może to być naprzykłąa reakcja
żartobliwa albo nerwowa :) W tym drugim przypadku, hmmmm ... zamykam gembę,
bo jeszcze niechcący udowodnię że niejaki tycztom się nie mylił - a wtedy
ktoś inny mógłby to odebrać jako potencjalną krytykę i wziąć to do siebie
:))

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

109. Data: 2005-10-27 10:22:21

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha!! :)))

Nareszcie będzie z kim pogadać!! (nikomu nie umniejzając ;))
I to tak, jak na scipsycholo przystało ;)))))....

Przemysław w news:djq1dg$o22$1@inews.gazeta.pl...
/.../

> Nie przepraszam, że się wtrące :)

Gracja Sinioro, gracja !:))

> Jest to mechanizm o wiele szerszy niżby to mogło się na pierwszy rzut oka
> wydawać. Mało tego, to co tu ledwo napomknąłeś to mały wycinek czegoś
> wiekszego.

Oczywiście. Można by rzucić prowokacyjne pytanie, czy istnieje cokolwiek
na świecie, czego nie można spokojnie uznać za część czegoś większego ;)).
A jeśli istnieje... ... ...
Otóż to ;))
No ale zostańmy na przyziemiu.

> [...]
> przypadki wypowiedzi, których wydzwięk dla słuchacza może być taki jakiś,

Powiedziałbym, że są one znacznie bardziej częste niż się nam wydaje.
Bo "nam" zazwyczaj się wydaje to, co "nam" niemal natychmiast podpowiada
"nasza" pośpieszna ... hmmm, - użyję Flyera ;)) - racjonalizacja!!
A najważniejsze w tym jest to, że - uwaga, trudne słowo - nobody is perfect.
I już tylko to wystarczy, aby jakiekolwiek _podejrzenie_o_wytykanie_ komuś
jego rzeczywistych, bądź tylko domniemanych UŁOMNOŚCI, stawia nas
w krytycznym (w sensie drastycznym/dramatycznym/stresogennym) świetle
konfrontacji z własnym wyobrażeniem o sobie samym. Żadne wyobrażenie
o sobie samym nie ma prawa i podstaw być wyobrażeniem stabilnym raz
na zawsze. Zmienia się przecież wszystko wokoło, a więc każdy człowiek musi
nie tylko akceptować te zmiany, ale także na nie reagować w sposób adaptacyjny.
A co to oznacza?!! To oznacza konieczność wkładania ogromnego wysiłku
we własne zmiany, w utrzymanie siebie na powierzchni wyłącznie dzięki
_elastyczności_umysłu_
Oj.... nie jest to proste zadanie :))))))

Co więcej - nie jest proste niemal z definicji, a raczej bym powiedział z
przewrotności
(g.p.) Natury, która dokładnie taki model "uznała" za jedynie skuteczny ;)))),
skazując niektórych na wieczne usztywnianie się, a zatem na wypadanie z gry.
I to jest jak najbardziej prawidłowość, co więcej - to jest recepta na życie
(tego to już chyba nikt prócz Sławka nie kuma ;))) [prowokacja niewinna - n.i.p.].

> [...]
> poprostu się spoufala, albo może nie ma nic złego na myśli - trudny orzech

Orzech niekoniecznie jest trudny do zgryzienia, gdyż zazwyczaj - ;)) - gryzą go za
nas
nasze emocje. Bo to emocje właśnie jako pierwsze dopychają się do sterowni,
wpadają tam i żądają natychmiastowej reakcji. Tak jak jakiś generał matołek,
który nie do końca wie co nim steruje, będzie wołał o naciśnięcie czerwonego guzika
zawsze, gdy tylko znajdzie najmniejszy ku temu powód - bez jego zgłębiania.

A dlaczego emocje? No... tutaj to już otwiera się tak barwne i szerokie pole do
wymiany zdań, ze .. chyba zrobię sobie przerwę, coby nikogo nie wypłoszyć ;)))

Dam tylko jeszcze jedną wskazówkę (oprócz "nobody is perfect").
Nikt nie żyje w izolacji, a zatem zastanawiając się, skąd biorą się emocje
przy czerwonych guzikach panicznych, koniecznie trzeba przeanalizować układ
odniesienia jako całość, a w nim wyłuskać to, co istotne dla sprawy :)).

PSPownia jest tu genialnym wprost przykładem, poligonem, którego walory
poznawcze można naprawdę docenić w pełni tylko poprzez wytrwałość,
cierpliwość a przede wszystkim świadomość celu do jakiego się zmierza.

> [...]
> ktoś inny mógłby to odebrać jako potencjalną krytykę i wziąć to do siebie

Oczywiście masz rację. O wiele jednak bardziej cenię sobie układ, w którym
jednak następuje wymiana informacji na określonym poziomie, niż jej brak -
a w zastępstwie mamy szereg ATRAP powodujących w naszej kochanej młodzieży
jedynie zamęt, złość, chęć niszczenia wszystkiego co wpadnie włapy, ...
włącznie z własną rodziną, dzieckiem, bratem, nauczycielem i tak dalej....
Kiedyś ktoś nieostrożnie zapytał "po co" to wszystko.
W odpowiedzi usłyszał tylko przykład nauczyciela z kubłem na głowie,
a potem szkoły w Biesłanie i WTC. Dzisiaj można śmiało dodać tę parkę młodych,
których proces niedawno się zaczął, co to zamordowali sześcioletniego braciszka
bez skrupułów i na zimno (bo rodzice go faworyzowali.....). Albo te dzieci ...
w beczkach.

Głupoty, wynikającej z nieświadomości skutków własnych działań i __zaniechań__
jest tak wiele, że w zasadzie nie trzeba robić nic, a skończy się to tam, gdzie
Natura uzna to za stosowne. I w zasadzie wszystko w porządku - prawda?
Tyle tylko, ze po drodze zniknie w cierpieniach większa część ludzkości...
[ot, taki optymistyczno katastroficzny obrazek mi się ujawnił ;)]

> Na post po zbóju zaprosił
> P.D.

Dzięki za zaproszenie. Jeśli będziesz wytrwały to dzięki niemu (albo dzięki innym
okolicznościom, których nikt do końca nie jest w stanie przewidzieć) rozwiążemy
sobie cały szereg zagadek teraźniejszych, przeszłych a także być może przyszłych.

Z przeszłych możemy nawet dotknąć niejakiego Edzia Robaka, który moim zdaniem
zapoczątkował tę banialuczną drogę, chcąc na gwałt znaleźć dziurkę do wynalezionego
przez siebie Kluczyka. Niestety - ciągle nie ten Czas. Kluczyk może być jak
najbardziej
złoty, ale bez dziurki, bez zamka jest kompletnie nieużyteczny.
Machanie nim na prawo i lewo z zawiązanymi oczyma sprawiło jedynie, że wielu ludzi
zostało niepotrzebnie i boleśnie potłuczonych...

Ale to nic. Natura nie robi niczego (o ile cokolwiek robi), co miałoby nie przynieść
skutków. O ich jakość możemy walczyć tylko my - świadome, lepiej lub gorzej
ubrane szympansy.

Powiem jeszcze jedno - ale wyjaśnię to przy następnej okazji jaka się nadarzy :)).

PONNOP

;))

All

110. Data: 2005-10-28 08:27:51

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie o wyksztalceniu pisalem tylko o Twoich paranoicznych "odkryciach".

Gdy pokazuje jakas hipoteze, zwlaszcza kontrowersyjna, to zawsze jest pewien
opor.
Sa ludzie ktorzy kwesionuja hipoteze ale z ktorymi da sie podyskutowac,
oraz sa ludzie ktorzy robia wszystko zeby ta hipoteza okazala sie
nieprawdziwa -
ci ludzie robia to dosc histerycznie i najczesciej zaczynaja od wmawiania
paranoi.

Wyglada na to ze nalezysz do tej drugiej grupy.

Nigdy nie wiem skad sie to bierze - czy to strach przed zobaczeniem innego
swiata
niz raz "jedynie slusznie" ustalony?

Pozdrawiam,
Duch