[OT] brudne wybory prezydenckie... czyli po polsku

21. Data: 2005-10-17 07:17:49

Temat: Re: [OT] brudne wybory prezydenckie... czyli po polsku
Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:diuct3$s2r$1@news.dialog.net.pl...
> Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> Ciekawe jakie?

- zasiłki prorodzinne tylko dla rodzin najuboższych = pomnażanie biedy i
rzesz bezradnych wyborców zależnych od socjalizującego państwa
(mz zasiłków nie powinno być wcale albo powinny być wypłacane w proporcji do
dochodów - zasiłki liniowe :)

- wspieranie przemysłu ciężkiego (czy Polsce nie jest potrzebne raczej
rozwijanie małych i średnich przedsiębiorstw, wspieranie zaawansowanych
technologii?)

Zmian układów się nie boję, ale czy nie zastąpią ich nowe układy, to się
jeszcze okaże.

> wystarczy przypomniec sobie nazwisko Piskorski.

Kto odstawił układ Piskorskiego?

> Dalej - T wywodzi sie z parti ktorej jeden z animatorow, niejaki Leszek B,
> wlasnie ON
> wprowadzil tak wysokie socjalistyczne podatki (najwyzszy w europie 22 VAT,
> poza jednym krajem),

VAT - podatek pośredni i neutralny dla firm to tak czy inaczej
najsprawiedliwszy podatek

P.

22. Data: 2005-10-17 07:41:38

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości

> Duch-kłamczuszek ;)
>
> VAT został w Polsce wprowadzony w 1993 roku. "Niejaki Leszek B." zakończył
> swoje urzędowanie w 1991 roku, a wrócił na stanowisko w roku 1997.

Oszwmordę, a ja nie pamiętałem o tym i poniekąd uwierzyłem Duchowi - szum
informacyjny jak nic ;)

Paff

23. Data: 2005-10-17 08:10:47

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Oszwmordę, a ja nie pamiętałem o tym i poniekąd uwierzyłem Duchowi - szum
> informacyjny jak nic ;)

Przepraszam panowie, rzeczywiscie blad.
Wokolo LB jest rzeczywiscie duzy szum informacyjny, to jest przyczyna.
Ale po to rozmawiamy zeby to prostowac.

Zeby nie bylo - uwazam reformy LB za pozytywne.

Tylko pamietam tylko jak LB podnosil podatek VAT na uslugi telefoniczne z
7% na 22%. Gdy pytalem o to kolegow, zwolennikow LB, "co jest grane?",
to cos odpowiadali o "dostosowaniu Polski do UE".

Pozdrawiam,
Duch

24. Data: 2005-10-17 08:34:55

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzesz bezradnych wyborców zależnych od socjalizującego państwa
> (mz zasiłków nie powinno być wcale albo powinny być wypłacane w proporcji

Myslalem, ze wyciagniesz cos ciezkiego, a tu takie drobiazgi. Zgodze sie ze
takie socjalistyczne manewry pewnie nie najlepsze. Ale zauwaz tez ze
likwidacja
socjalu na ktorego cycku jedzie duza ilosc polakow doprowadzi do rewolucji
(Lepper?)
A bieda dotyka przede wszystkim dzieci wlasnie - przeciez ostatnio glosno
jest ze 30% dzieci w PL jest niedozywiona!

Teraz nastepny aspekt - DT mowi o obnizeniu podatkow. Swietnie! Tylko raz -
to jest tylko kampania prezydencka - prezydent nie ma na to wplywu. Ale tu
mniejsza o to.
Dwa - jesli obnizy sie podatki, to zmaleja dochodu budzetu - strasznie
jestem ciekawy komu
zabiora? Jakos NIKT o tym nie mowi.
Przeciez poprzednie ekipy tez chetnie obnizyly by podatki, tylko nie
dalo sie to pogodzic z rozdawnictwem. A PL wiele osob otrzymuje swiadczenia
socjalne.
Ktos bedzie musial im to odebrac. Komu? Na razie jest cisza.

> Zmian układów się nie boję, ale czy nie zastąpią ich nowe układy, to się
> jeszcze okaże.

Oczywicie, zastapia nowe. Jak najbardziej. Co wiecej - uklad sa *wszedzie*.
Rzecz w tym ze jedne ukady sa lepsze od drugich.
I tu jest sedno - DT caly czas siedzie w starym ukladzie,
wraz z tymi innymi Bolkami, Olkami, Wojciechami.
Mi sie ten uklad nie podoba (pisalem o tym).
Przypalby sie nowy uklad - _alternatywny_.

> Kto odstawił układ Piskorskiego?

Nie wiem. Chyba byla czystka wewnatrzpartyjna?

> VAT - podatek pośredni i neutralny dla firm to tak czy inaczej
> najsprawiedliwszy podatek

Czy to nie jest tez szum informacyjny? Podatek jak podatek, co to za
roznica,
ze zabiora mi w dochodowym czy w VAT? Chyba najwazniejsza jest
wielkosc tego podatku. A VAT jest u nas najwyzszy w europie (poza 1 krajem).

Pozdrawiam,
Duch

25. Data: 2005-10-17 08:45:45

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch:
> Zeby nie bylo - uwazam reformy LB za pozytywne.

Sprobowalbys uwazac inaczej... ;)

to odeslalbym cie w cholere na wycieczke do Rosji,
abys zobaczyl se "na wlasne oczy" jaka w praktyce
mielismy alternatywe dla reform LB.

PS: ja juz widzialem i to tylko podnioslo moj ~szacunek
dla LB.

--
Czarek

26. Data: 2005-10-17 09:21:16

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze
> takie socjalistyczne manewry pewnie nie najlepsze.

Dla mnie to nie są drobiazgi. To są działania o dalekosiężnych złych
skutkach.

> Ale zauwaz tez ze
> likwidacja
> socjalu na ktorego cycku jedzie duza ilosc polakow doprowadzi do rewolucji
> (Lepper?)

E tam. Od czego jest policja? :)

> A bieda dotyka przede wszystkim dzieci wlasnie - przeciez ostatnio glosno
> jest ze 30% dzieci w PL jest niedozywiona!

Zasiłki rodzinne nie zmniejszą liczby biednych, tylko ją zwiększą, w tym i w
następnych pokoleniach.

> Teraz nastepny aspekt - DT mowi o obnizeniu podatkow. Swietnie! Tylko
> raz -
> to jest tylko kampania prezydencka - prezydent nie ma na to wplywu.

Ma prawo weta (także ustaw podatkowych) i inicjatywy ustawodawczej, a
odrzucenie weta może być w obecnym Sejmie trudne.
Ewentualna wygrana Tuska wzmocniłaby ponadto pozycję PO w koalicji, czyli
niektóre złe pomysły w ogóle nie byłyby zgłaszane.

Ale tu
> mniejsza o to.
> Dwa - jesli obnizy sie podatki, to zmaleja dochodu budzetu - strasznie
> jestem ciekawy komu
> zabiora?

Mniejsze podatki niekoniecznie oznaczają niższe dochody budżetu, dzięki
zmniejszeniu szarej strefy i wzrostowi przedsiębiorczości.
Z tego, co mi wiadomo, u nas po obniżeniu podatku dochodowego od osób
prawnych i wprowadzeniu podatku liniowego dla przedsiębiorców dochody
Budżetu wzrosły.

> [...]
> swiadczenia
> socjalne.
> Ktos bedzie musial im to odebrac. Komu? Na razie jest cisza.

Na razie jest kampania, ale boję się, że PiS swoją wizję państwa traktuje
jednak poważnie.

> [...]
> I tu jest sedno - DT caly czas siedzie w starym ukladzie,
> wraz z tymi innymi Bolkami, Olkami, Wojciechami.

Pierdu, pierdu i ogólniki walisz.
Poza tym, to nie przede wszystkim prezydent będzie się zajmował ruszaniem
obecnych układów (przez co ja rozumiem głównie przeciwdziałanie korupcji i
korporacyjności pewnych środowisk, w tym sędziowskich, ale nie metodami
sierpa i młota), tylko rząd, w którym PiS gra pierwsze skrzypce, więc nie
bój nic. Czy DT będzie wetował sensowne działania czyszczące? Zobaczymy, ale
nie sądzę.

> Nie wiem. Chyba byla czystka wewnatrzpartyjna?

Owszem :) Akcja Tuska :) (walki ze złym układem :).

> Czy to nie jest tez szum informacyjny? Podatek jak podatek, co to za
> roznica,
> ze zabiora mi w dochodowym czy w VAT?

Jest różnica. Taka że ten nie jest pobierany wg sztucznie ustawionych progów
(skandalicznie niskich w Polsce, które zresztą PiS chce wyraźnie podnieść i
chwała mu za to) po uważaniu państwa, tylko jest dla wszystkich taki sam,
oraz taka, że jest prawie nie do ominięcia, czyli przeciwdziała oszustwom
podatkowym (duża ściągalność). Gdyby państwu koniecznie zależało na
absolutnie pewnych, wysokich dochodach Budżetu wykorzystywanych m.in. do
pewnych działań socjalnych, a nie na źle rozumianej "sprawiedliwości
społecznej" (wymuszonej solidarności społecznej podatku progresywnego),
powinno utrzymywać VAT (a także akcyzę) na odpowiednim do tego poziomie i
dążyć do obniżenia podatku dochodowego, czyli m.in. sprzyjać ludzkiej
aktywności.

Chyba najwazniejsza jest
> wielkosc tego podatku. A VAT jest u nas najwyzszy w europie (poza 1
> krajem).

Ale ceny są ciągle niższe niż w Europie Zachodniej, nawet z tym VATem.

P.

27. Data: 2005-10-17 09:32:15

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> Zasiłki rodzinne nie zmniejszą liczby biednych, tylko ją zwiększą, w tym i
> w następnych pokoleniach.

W wersji proponowanej przez PiS.

P.

28. Data: 2005-10-17 09:41:15

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> powinno utrzymywać VAT (a także akcyzę) na odpowiednim do tego poziomie i
> dążyć do obniżenia podatku dochodowego, czyli m.in. sprzyjać ludzkiej

A także wyższej konsumpcji, czyli wyższym wpływom z VAT i akcyzy.

P.

29. Data: 2005-10-17 09:49:44

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> E tam. Od czego jest policja? :)

Zabacz na Balcerowicza - to czlowiek ktoremu najbardziej nie ufaja Polacy.
A to dlatego ze obcial soc. Inaczej: ludzie nie lubili PRL ale jeszcze
bardziej
nie lubili zmian :)
Tu bedzie tak samo. Sednem sprawy jest pomysl na ograniczenie socu.

> Mniejsze podatki niekoniecznie oznaczają niższe dochody budżetu, dzięki
> zmniejszeniu szarej strefy i wzrostowi przedsiębiorczości.

Tu jest chyba blad. Wlasnie problem w tym, ze panstwo za duzo rozdaje,
a zeby rozdawac musi zabierac. Reforma chyba NIE ma polegac na tym,
zeby zrobic czary-mary i pobudzic wzrost, a zostawic soc.
Gdyby to bylo mozliwe to takie czary-mary juz by dawno zrobiono.
Kazdy by chcial rozdawac i miec _jeszcze_wyzsze_ dochody.
Rzecz w tym, ze tak sie nie da - obnizajac podatki, musisz ograniczyc
wydatki.
Cudow nie ma. Jak na razie NIKT nie mowi komu zostanie zabrane.

> [...]
> bój nic. Czy DT będzie wetował sensowne działania czyszczące? Zobaczymy,

To po co DT jest potrzebny Borowikom? Przeciez oni sami na chca glosuwac
tylko dlatego,
nawet Borowski wysunal ultimatum, ze poprze oficjalnie DT, tylko ma
przeprosic za akcje
jego sluzb. spec. za Cimoszewicza i dwa - zablokowac pewne "chore pomysly".

> [...]
> powinno utrzymywać VAT (a także akcyzę) na odpowiednim do tego poziomie i
> dążyć do obniżenia podatku dochodowego, czyli m.in. sprzyjać ludzkiej

Czyli jestes za utrzymaniem VAT? To inaczej niz PO.
Zreszta ruchu na podatku dochodowym sa troche na pokaz - dochody
panstwa z podatku dochodowego to tylko jakies 25%.
To nie jest duzo. Zreszta zmiana podatku
dochodowego proponowana przez PO, nie zminejszy obciazenia podatkiem
dochodowym (bo bedzie likwidacja kwoty wolnej od podatku).
Natomiast PO chce obnizenia VAT - dlaczego skoro ten podatek jest taki
"dobry"?
Nie jest dobry, to kolejne za wysokie obciazenie.
Tylko nie rozumiem jednek - jesli odniza obciazenie VATem to mniejsze
dochody -
komu wiec zabiora?

> Chyba najwazniejsza jest
>
> Ale ceny są ciągle niższe niż w Europie Zachodniej, nawet z tym VATem.

Czy ja wiem. Nizsze bo nizsze zarobki tutaj, ale wysoki VAT to niszczy.
Pozdr,
Duch

30. Data: 2005-10-17 09:52:40

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> W wersji proponowanej przez PiS.

No tak, bo gdyby takie zasilki dawalo PO czy SLD to byloby to swietne
rozwiazanie ;)
Duch

Psychoanalityk - Poznań
perswazja itp