[OT] brudne wybory prezydenckie... czyli po polsku

31. Data: 2005-10-17 10:01:14

Temat: Re: [OT] brudne wybory prezydenckie... czyli po polsku
Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:divs4s$sf8$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Tu jest chyba blad. Wlasnie problem w tym, ze panstwo za duzo rozdaje,
> a zeby rozdawac musi zabierac. Reforma chyba NIE ma polegac na tym,
> zeby zrobic czary-mary i pobudzic wzrost, a zostawic soc.
> Gdyby to bylo mozliwe to takie czary-mary juz by dawno zrobiono.
> Kazdy by chcial rozdawac i miec _jeszcze_wyzsze_ dochody.
> Rzecz w tym, ze tak sie nie da - obnizajac podatki, musisz ograniczyc
> wydatki.

Albo przynajmniej ich nie podwyższać, a ewentualnego wzrostu dochodów
budżetu nie przeznaczać na rozdawnictwo tylko inwestycje.

> To po co DT jest potrzebny Borowikom? Przeciez oni sami na chca glosuwac
> tylko dlatego,
> nawet Borowski wysunal ultimatum, ze poprze oficjalnie DT, tylko ma
> przeprosic za akcje
> jego sluzb. spec. za Cimoszewicza i dwa - zablokowac pewne "chore
> pomysly".

To że ktoś popiera Tuska (a raczej opowiada się przeciwko LK), nie oznacza,
że Tusk popiera tego kogoś.

> Czyli jestes za utrzymaniem VAT? To inaczej niz PO.

Nie przeszkadza mi utrzymanie 22% i 7%. Nie przeszkadzałoby zrównanie do 15%

> Zreszta ruchu na podatku dochodowym sa troche na pokaz - dochody
> panstwa z podatku dochodowego to tylko jakies 25%.

Dokładnie - są na pokaz. A dla poszczególnych ludzi już są ważne.

> To nie jest duzo. Zreszta zmiana podatku
> dochodowego proponowana przez PO, nie zminejszy obciazenia podatkiem
> dochodowym (bo bedzie likwidacja kwoty wolnej od podatku).

Mnie tam zmniejszyłoby :) I nie tylko mnie, i chciałbym, żeby takich osób
robiło się coraz więcej.

> Natomiast PO chce obnizenia VAT - dlaczego skoro ten podatek jest taki
> "dobry"?
> Nie jest dobry, to kolejne za wysokie obciazenie.
> Tylko nie rozumiem jednek - jesli odniza obciazenie VATem to mniejsze
> dochody -
> komu wiec zabiora?

Chce obniżenia i podwyższenia - to po pierwsze.
Można też inaczej wydawać pieniądze z budżetu - te poza czystym socjalem.
A i socjal można lepiej ukierunkować.

> Czy ja wiem. Nizsze bo nizsze zarobki tutaj, ale wysoki VAT to niszczy.

Bez przesady, ceny są o więcej różne niż różnice w stawkach VAT.

P.

32. Data: 2005-10-17 10:03:09

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> No tak, bo gdyby takie zasilki dawalo PO czy SLD to byloby to swietne
> rozwiazanie ;)

Nie. Nie, no, Ty jednak jesteś durny.
Dobra, nie tracę więcej czasu.

P.

33. Data: 2005-10-17 10:36:31

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> To że ktoś popiera Tuska (a raczej opowiada się przeciwko LK), nie
oznacza,
> że Tusk popiera tego kogoś.

Ale jest dla nich gwarantem zachowania pewnego ukladu. A ja chce zmiany
ukladu.
Zauwaz, ze problemem nie tylko jest duzy soc.
Ale uklady typu licencje na stacje benzynowe.
Czy rozne Agencje Rozwoju Rolnictwa itd. itd.
(mowilo sie o tym "drugi budzet").
Albo - dlaczego na wpis do ksiegi wieczystej trzeba czekac 1/2 roku?

Jesli wiec ci ludzie ktorzy siedza w tych agencjach i tworza te uklady (np.
SLD),
chca DT (mimo ze ich zaatakowal!), to znaczy, ze DT jest dla nich gwarantem
na zostawienie starego ukladu. A jesli uklady pozostana to znaczy ze sie
duzo nie zmieni.

Zreszta kto w Polsce orientuje sie ze najsilniesze uklady w Polsce to uklad
Kwasniewskiego
oraz Millera? I to pomiedzy nimi doszlo do walki podczas sprawy Rywina i
ujawnienia
wielu afer?

Pozdrawiam,
Duch

34. Data: 2005-10-17 10:42:02

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości

> Oto ta "zajawka":
> [Jacek Kurski:]"Poważne źródła na Pomorzu mówią, że dziadek
> Tuska zgłosił się na ochotnika do Wehrmachtu. Na Pomorzu
> zdarzało się często wcielanie do Wehrmachtu, ale siłą.

> Prawda? Dziadek Tuska rzeczywiście "zgłosił się na ochotnika
> do Wermachtu"?

Sam wiesz o co chodzi, nie udawaj ;)
W tej informacji sa dwie pod-informacje: jedna zasadnicza ze byl w
Werhmachcie,
a druga (wynikajaca z pierwszej), to taka ze wstapil na ochotnika.
Zasadnicza czesc jest prawdziwa, druga czesc nie.
Zreszta w tej informacji nie jest powiedziane ze to pewnik.
A sprawe naglosnil DT ktory zrobil z tej informacji falszywke,
a potem okazalo sie ze czesc to prawda.
Duch

35. Data: 2005-10-17 10:46:31

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> Pogadaj moze z pierwszym lepszym warszawskim taksówkarzem albo cuś ...

Dobra, dobra, porozmawiaj z pierwszym-lepszym czlowiekiem o Balcerowiczu,
ciekawe co uslyszysz? Obiektywizm?

> Chopie, opamiętaj się ...

... i mam zaczac sluchac "co ludzie mowia" i telewizja?
Dziekuje, to juz wole byc "szalony".
Duch

36. Data: 2005-10-17 11:11:27

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo - dlaczego na wpis do ksiegi wieczystej trzeba czekac
> 1/2 roku?

Ja czekałem niecały miesiąc. Ale ja jestem z układu.

:)

Amnesiak

37. Data: 2005-10-17 11:27:21

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze byl w
> Werhmachcie,
> a druga (wynikajaca z pierwszej), to taka ze wstapil na

W formułce "dziadek Tuska *zgłosił się na ochotnika do
Wehrmachtu*" nie było zasadniczą informacją, że zgłosił się
na ochotnika, tylko, że był w W.? Gratuluję kreatywności w
interpretacji. Jednak nawet ta Twoja kreatywność na nic się
zdała, gdyż w następnym zdaniu JK jednoznacznie wyjaśnił o
co mu chodzi: "Na Pomorzu zdarzało się często wcielanie do
Wehrmachtu, ale siłą" (czyt. nie siłą wcielono dziadka DT do
W., ale pobiegł tam z własnej inicjatywy).

> Zasadnicza czesc jest prawdziwa, druga czesc nie.

Fajowo. Czyli jeśli np. właściciel sklepu Jan Kowalski
zostanie przez mafię zmuszony do płacenia comiesięcznego
haraczu, a ja napiszę: "Jan Kowalski z własnej inicjatywy
regularnie wspierał finansowo mafię", to też uznasz, że
"zasadnicza część" mojej wypowiedzi jest prawdziwa? Przecież
"zasadnicza informacja" jest taka, że płacił jej, czyż nie?

> Zreszta w tej informacji nie jest powiedziane ze to
> pewnik.

Oczywiście, że nie pewnik - klasyczna insynuacja. Poważne
źródła mówią, że Duch świntuszy z nieletnimi na czatach. To
jednak żaden pewnik.

Amnesiak

38. Data: 2005-10-17 11:51:41

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Redart" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> Dobra, dobra, porozmawiaj z pierwszym-lepszym czlowiekiem o Balcerowiczu,
> ciekawe co uslyszysz? Obiektywizm?

Eee ... Że miał dziadka w ... ? ;)

U mnie w rodzinie jest też pewien dziadek, który zginął
pod Stalingradem, walcząc przeciwko Rosjanom po stronie Niemiec.

A Ty w końcu lubisz tego Balcerowicza, czy nie ?

Bo ja nie lubię Kaczyńskiego ...
Za radykalizm właśnie.

A Balcerowicza lubię, bo pod jego rządami RPP nie ugięła
się pomimo silnych nacisków politycznych (ze strony SLD)
i robiła swoje - zgodnie ze sztuką a nie pod dyktando wyborcze.

lubię go też za to, że go tak bardzo nie lubi Lepper.

39. Data: 2005-10-17 12:08:26

Od: "jbaskab" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

CB:
>Podasz jakis konkretny przyklad?

Dobra, poczytałam sobie całą dyskusję, już wiem o co Ci chodziło z
tymi "brudnymi wyborami". Moim skromnym zdaniem, wiekszosć wyborów
jest "brudna" aczkolwiek nie jestem w stanie Ci podać teraz konkretnych
przykładów. Ale "brudna" w sensie wyszukiwania "haków" na kandytatów w ich
aktualnie żyjącej rodzinie i życiorysie.
A to co zrobiono Tuskowi wcale nie uważam za jakoś szczególnie "brudne". Za
kretyńskie - tak. Jest to dla mnie przejaw skrajnego debilizmu wyciagajacych i
ich zerowego poziomu. A faktycznie "brudna", to moim zdaniem była sprawa z
Cimoszewiczem. Bo to jest takie błoto, którym łatwo ochlapać niewinnego, a
wątpliwości gdzieś tam zawsze zostają.

Aska
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

40. Data: 2005-10-17 12:17:02

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty w końcu lubisz tego Balcerowicza, czy nie ?

Lubie, ale podales argument taksowkarza,
i co z tego - zobacz co ludzie mowia o Balcerowiczu i co z tego?

> A Balcerowicza lubię, bo pod jego rządami RPP nie ugięła
> się pomimo silnych nacisków politycznych (ze strony SLD)
> i robiła swoje - zgodnie ze sztuką a nie pod dyktando wyborcze.

Chyba sie ugiela. Oczywiscie nie na 100%, ale stopy zeszly
do takiego poziomu jakiego Miller potrzebowal.
Pamietam, ze ekipa Millera to zrobila, a zrobila w ten sposob, ze najpierw
przedstawono
zarobki ludzi z RPP. Potem poszlo w eter ze RPP bedzie zlikwidowana.
Pewnie bylo jeszcze cos.
No i stopy zaczely spadac. Nie mowie ze RPP jest Zla, ale ugiela sie.

> lubię go też za to, że go tak bardzo nie lubi Lepper.

Ale to wlasnie hiperinflacja (za czasow Balcerowicza?) stworzyla Leppera
- chlopaki zostaly z poteznymi dlugami nie ze swojej winy i dlatego zaczeli
sie formowac.

Mi tam radykalizm nie przeszkadza - jestesmy teraz na progu pewnej zmiany w
panstwie
(80% ludzi chce zmian!) i to wlasnie radykalizm komisji sledczej afery
Rywina
ktorej wiele osob tak sie obawialo, to pchnelo ludzi do checi zmian i
pokazalo
chore mechanizmy tego kraju. To rowniez Lepper przyczynil sie do swiadomosci
zmian
(mowiac "nakradliscie"). Sluchajac audycji z Lepperem, mozna
bylo uslyszec wiele ciekawych informacji, ktore za chiny nie byly puszczane
w naszej
"obiektywnej" telewizji (np. to ze lobby energetycznego w Polsce i Kulczyka
popieral tez AWS i wiele
innych).

A to ze Lepper nie robil tego w lakierowanych pazurkach, przez co Wersal
poczul sie zdegustowany
("ludzie nie dorosli do demokracji"), to juz nie moj problem.

Zreszta wielu komentatorow mowilo, ze Lepper nie wzial sie z niczego - to
efekt zlej sytuacji w kraju,
ktora skutkowala wlasnie powstaniem takiej partii.

I dalej - zauwaz tez, ze Leppera w duzej mierze wykreowalo SLD - byl to mlot
na owczesny AWS.
Ze zdziwieniem patrzylem jak pierwsza informacja TV to Lepper, ktory
wyglasza przemowienie do
narodu (koszulka z orlem na piersiach), a policja ktora ma go aresztrowac
czeka cierpliwie az skonczy,
po czym przy kamerach podchodzi do niego, zaklada kajdanki, a Lepper mowi
cos w stylu
"nie damy sie narodzie". Tak go wykreowali!
A to ze Lepper wymknal sie z pod kontroli, no coz. Widziales teart telewizji
o Bigdzie?

Pozdrawiam,
Duch

Psychoanalityk - Poznań