ciasto na pizze

1. Data: 2003-11-29 21:52:20

Temat: ciasto na pizze
Od: "perelka" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanko. Zna moze ktos z was dobry przepis na fajne, pulchne ciasto
pizzowe???Ja mam jeden i kiedys mi ciasto fajne wychodzilo, a teraz za chiny
nie potrafie takiego zrobic :(((((((((((Zawsze zostawiam je do odstania na
30-40 minut a jak je wloze do piekarnika to za cholere nie chce wyrosnac
:((((((Blagam pomozcie mi piszac jakis dobry i latwy przepis
z gory dziekuje
perelka

1. Data: 2003-11-29 22:05:40

Temat: Re: ciasto na pizze
Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie pamietam, skad mam ten przepis ale robie tą pizze co tydzien i jeszcze
nie udalo mi sie jej zepsuc.Zawsze jest pulchniutka i niesamowicie pyszna.
To porcja na 3-4 os. Smacznego.

Super pizza na grubym, puszystym ciescie

3 szklanki mąki
3 łyżki oliwy
1 jajko
6 dkg drożdży (może być kostka)
1 łyżeczka soli
1 szklanka wody
zgnieciony czosnek (2 zabki) i zestaw ziół do pizzy (oregano)

Drożdże z odrobiną cukru, mąki i soli wyrobić i do wyrośnięcia zostawić.
Resztę składników do miski wsypać i jak drożdże wyrosną wszystko
połączyć.Wody dolewać w trakcie w zależności od lepkości tak samo można
mąkidosypywać. Chwilke zagniesc i zostawic w cieplym miejscu do tłustego
wyrośnięcia. (40 min.)
wylozyc na natłuszczoną blachę (ja akurat używam telfonowej wiec nie
natluszczam) i na 10 minut do piekarnika zeby sie zapiekl spod (200*C).
Dobrze jest pedzelkiem troszke posmarowac oliwa tuz przed wlozeniem do
piekarnika. A potem nalozyc sosik i co sie tylko chce. Zapiekac z 10 minut,
zeby ser byl ok.

Sos:
puszka pomidorow
1,5 łyżki oliwy
1 lyzka przecieru pomidorowego (niekoniecznie, jesli jest w puszce duzo
sosu)
sól, pieprz, bazylia, zgnieciony zabek czosnku
Wszystko w rondelku (najlepiej teflonowym) 15 minut na malym ogniu trzymac.
Bedzie gestnialo, wiec trzeba uwazac aby nie spalic.

Smacznego

Ita

1. Data: 2003-11-29 22:21:50

Od: "perelka" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Nie pamietam, skad mam ten przepis ale robie tą pizze co tydzien i jeszcze
> nie udalo mi sie jej zepsuc.Zawsze jest pulchniutka i niesamowicie pyszna.
> To porcja na 3-4 os. Smacznego.

Dzieki serdeczne...juz chyba wiem dlaczego mi te ciasto nie chcialo
rosnac....poprostu nei dalam jajka ;)ale jakby nie bylo to tego wlasnie
jajka nie ma w przepisie :((( a przepis jest taki:
30dkg maki
2dkg drozdzy
2 lyzki oliwy
0,5szkl cieplej wody
sol, pieprz

czegos tu nie kumam :/

przepis chyba jutro sprobuje ;)))

1. Data: 2003-11-29 22:57:24

Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik perelka napisał:
> [...]
> 30-40 minut a jak je wloze do piekarnika to za cholere nie chce wyrosnac
> :((((((Blagam pomozcie mi piszac jakis dobry i latwy przepis

Ja robie wedlug takiego przepisu:
0.5 kg maki
paczka drozdzy na 0.5 kg maki
ok szklanki letniej wody
3 lyzki oliwy
lyzeczka soli
opcjonalnie ziola do pizzy i czosnek

z maki, wody, drozdzy i soli wyrabiam ciasto, gladkie ciasto. gdy jest
dobrze wyrobione (odchodzi od reki, miski etc) dodaje 3 lyzki oliwy, i
ziola, wyrabiam az bedzie takie lsniace i gladkie.
odstawiam w cieple miejsce do wyrosniecia na 30 minut.
po tym czasie, wykladam blache tym ciastem. porcja ciasta jest na duza
blache piekarnikowa. wazne jest to by blache natrzec olejem przed
ulozeniem na niej ciasta. i wierch ciasta natrzec rowniez oliwa zeby
farsz nie wsiakal. potem sos pomidorowy, ser i skladniki rozne ktore
lubimy.

Walkie! bez sygnaturki ;)

1. Data: 2003-11-29 23:24:17

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

perelka wrote:

> Witam
> Mam pytanko. (..)kiedys mi ciasto fajne wychodzilo, a teraz za chiny
> nie potrafie takiego zrobic

...Chiny
^^^

Nazwa własna lub szacunek ( w zależności jakie Ch.. Ci chodziło)

sadyl

1. Data: 2003-11-29 23:32:33

Od: "perelka" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ...Chiny
> ^^^
>
> Nazwa własna lub szacunek ( w zależności jakie Ch.. Ci chodziło)
>
> sadyl

ty sie tak zawsze szczegolow czepiasz ????????????

1. Data: 2003-11-30 00:08:48

Temat: Re:[OT] ciasto na pizze
Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ...Chiny
> ^^^
>
> Nazwa własna lub szacunek ( w zależności jakie Ch.. Ci chodziło)

NIE TA GRUPA!!

Pozdrawiam,
Adam

1. Data: 2003-11-30 12:01:46

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

W news:bqb60p$aho$1@atlantis.news.tpi.pl,
perelka <p...@a...pl> napisał(a):

> Dzieki serdeczne...juz chyba wiem dlaczego mi te ciasto nie chcialo
> rosnac....poprostu nei dalam jajka ;)

W cieście do pizzy nie ma żadnego jajka!

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
k...@b...tk Stranded in my mind

1. Data: 2003-11-30 12:14:28

Od: "euro" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :((((((Blagam pomozcie mi piszac jakis dobry i latwy przepis

http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
lang=pl&threadm=bones7%2
41hgk%241%40foka1.acn.pl&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dp
erfekcyjne%2Bciasto%2Bna
%2Bpizze%2Bgroup:pl.rec.kuchnia%26hl%3Dpl%26lr%3D%26
ie%3DUTF-8%26inlang%3Dpl
%26group%3Dpl.rec.kuchnia%26selm%3Dbones7%25241hgk%2
5241%2540foka1.acn.pl%26
rnum%3D1

przesledz przepis z ziemniakami, sprawdzilem i masz ciasto jak z pizzeri.

pozdrawiam
euro

1. Data: 2003-11-30 13:14:22

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora