Eskimo diet

91. Data: 2004-01-20 17:17:39

Temat: Re: Eskimo diet
Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> o prosze bardzo!!
> http://www.bwp.pl/index.php?show=142/detail&O=16
>
> Szkoda, że nie ma całości na www, z ciekawości aż zaraz kupię ten numer
:-)

nalezy czytac jak najwiecej! ale poczatek jest bardzo fajny, styl cos mi
przypomina ;)

Jurek

92. Data: 2004-01-20 17:33:23

Temat: Re: [OT]
Od: "annaklay " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jurek <g...@o...pl> napisał(a):

> prog ceny jakis badan czy leczen jest tylko progiem dla biednych, w krajach
> bogatych nie ma takiego problemu, wystarczy porownac jak traktuje sie
> chorych na AIDS w USA, Kanadzie czy GB, o Francji nie wspomne, a jak
> traktowani sa chorzy w Afryce albo w czerwonym raju na wschodzie(chyba
> wszyscy wiedza ze koszt "leczenia" jednego chorego to sa gigantyczne
> pieniadze). A wiec "prog cenowy" nie ma zadnego znaczenia w praktyce.

No chyba jednak ma :-) W najbogatszych krajach przeznacza sie sporo pieniedzy
wlasnie na badania i leczenie. Dlugosc zycia i przezycia w przypadku juz
zaistnalej choroby jest wlasnie najwyzsza w krajach bogatych. Zajrzyj do
statystyk.

Co do
> wspanialej przyszlosci jaka maja zwiastowac postepy w genetyce , to bylbym
> bardzo ostrozny. Niedawno obejrzalem program o "génie génétique"
(inzynieria
> genetyczna), uczestnikami byli wylacznie lekarze i naukowcy zajmujacy sie
> 24/24 godziny 7/7dni genetyka i probami praktycznego wykorzystania
> zgromadzonej wiedzy. Skutek ? ano nie ciekawy.

Ja wspomnialam o nieco innym aspekcie mozliwosci wykorzystania badan
genetycznych, a mianowicie obecnie juz mozna poprzez takie badania
stwierdzic jakie dany czlowiek ma predyspozycje genetyczna do pewnych chorob.
Wielu chorob mozna uniknac znajac ta predyspozycje juz w momencie urodzenia,
bowiem poprzez nieprawidlowy, dlugoletni sposob odzywiania mozna zainicjowac
tzw. ekspresje genetyczna nie jednego genu ale ich grup, ktore odpowiadaja
za pojawienie sie problemu na poziomie organicznym. Przykladem takim sa np.
nowotwory i choroby autoimmunitarne.

Najwiekszym osiagnieciem
> jakim mogli sie pochwalic praktycy, to wydluzenie o kilka lat zycia chorym,
> i to tylko w bardzo nielicznych przypadkach.

Wszystko wymaga czasu. W tej chwili bardzo istotne jest rozwiazanie
tajemnicy kodowania protein poprzez genom.
Ja osobiscie interesuje sie badaniami nad przedluzeniem zycia poprzez
zarowno stosowanie wlasciwej diety jak i manipulacje genetyczne.
Badania sa bardzo zaawansowane i prawdopodobnie
uda sie tego dokonac tym naukowcom, ktorzy sa w to powaznie zangazowani i
juz maja wymierne i powtarzalne rezultaty.

Szef jednego z instytutow
> angielskich probujacego leczyc dzieci na choroby genetyczne, stwierdzil ze
> po bardzo wielu probach wykorzystania "génie génétique" do leczenia dzieci,
> musieli zdac sobie sprawe z tego ze caly problem jest o wiele bardziej
> skomplikowany, i twierdzenie ze jeden gen jest(tylko i wylacznie)
> odpowiedzialny za jakas chorobe nie potwierdza sie w praktyce. Jeden z
> uczestnikow stwierdzil ze potrzeba jeszcze kilkudziesieciu lat zeby poznac
> calkowicie genom ludzki i kilkuset lat zeby zrozumiec jak to dziala, i to
> zakladajac ze tempo prac nad genomem bedzie wzrastac!

> [...]

Kazdy problem wydaje sie pocztkowo skomplikowany, inaczej nie bylby
problemem:-)

anna

93. Data: 2004-01-20 18:25:48

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> nalezy czytac jak najwiecej! ale poczatek jest bardzo fajny, styl cos mi
> przypomina ;)

Polecam zastanowienie nad stylem JK, lub czytanie francuskich gazet;-)))

dalej można przeczytać w BusinessWeeku m.in..."co najmniej jedną trzecią
prac badawczych w branży informatycznej wykonywanych dla amerykańskich
przedsiębiorstw realizuje się za granicą, przede wszystkim w Indiach"

Oczywiście nadal w innej odpowiedzi mieszasz do tego gospodarkę całych
Indii, Zrozum wreszcie, że nikt nie podważa faktu, że to kraj trzeciego
świata, co także w tym artykule jest przypomniane! 300mln mieszkańców ma na
dzienne utrzymanie zaledwie 1 USD. Jednak zwraca się uwagę na wysokie
kwalifikacje specjalistów, a nawet:
" Jeśli gospodarka indyjska zacznie gwałtownie rosnąć, będzie to pierwszy
kraj rozwijający się, w którym katalizatorem wzrostu gospodarczego NIE BĘDĄ
bogactwa naturalne lub praca fizyczna robotników otrzymujących niewielkie
wynagrodzenia (Chiny), lecz WYSOKIE KWALIFIKACJE SPECJALISTÓW"
Opisano także różnice gospodarcze Chin i Indii z genezą aczkolwiek napisano,
że wkrótce zacznie wywierać większy wpływ na gospodarkę USA niż Chiny
właśnie ze względu na to, że nie jest to jedynie tania siła robocza (Chiny)
lecz dobrzy cenieni specjaliści.
następny cytat:
"Nie potrafimy sobie wyobrazić, że moglibyśmy zainwestować w jakąś spółkę,
nie pytając przynajmniej o jej plany związane z Indiami - mówi Michael
Moritz, partner Sequoia Capital, spółki finansującej takie firmy jak Google,
Flextronics i Agile Software..."
Określenie "klejnot w koronie" w stosunku do Intel India...
Czy szef dzału informatycznego Ernst & Young, mówiący "Tego atutu, którym są
indyjscy specjaliści nie da się przebić. Nie wiem jak moglibyśmy
wykorzystywać technologię, by te różnicę zniwelować"
Jest także wzmianka o tym, że w Indiach opracowuje się NAJWIĘCEJ nowych
aplikacji księgowych, oprogramowania do urządzeń cyfrowych oraz kierujących
procesami produkcyjnymi, czyli to o czym słyszałem od ludzi z branży
bezpośrednio zainteresowanych. (zresztą we Francji)

Aby zakończyć wątek, przypominam, że nie mam pojęcia jak się żywią ci
hindusi, czy jedzą jajka czy ryż na śniadanie, od początku chodziło mi
jedynie o to, że spotkałem się z opinią wśród ludzi z europy i ameryki o
bardzo wysokich kwalifikacjach hinduskich informatyków, wcale nie twierdzę,
że jedynie we własnej ojczyźnie się im to objawia, na co dałem wcześniej
przykład, że w stanach najlepsi okazują się hindusi! W artykule także jest
napisane, że 1,8mln indyjskich emigrantów tworzy jedną z mniejszości, które
odniosły w Ameryce największy sukces.
(czy Ci się to podoba, czy nie)

Pozdrawiam,
Adam

94. Data: 2004-01-20 18:51:33

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wlasnie na badania i leczenie. Dlugosc zycia i przezycia w przypadku juz
> zaistnalej choroby jest wlasnie najwyzsza w krajach bogatych. Zajrzyj do

a czy ja powiedzialem cos innego? podkreslilem to ze bogaci moga sobie
pozwolic na leczenie WSZYSTKICH, a biedni ........ no coz. I dlatego gdyby
byly jakies badania genetyczne ktore pozwolily by ustalic "diete idealna" a
moze "optymalna" :)))))), to juz bogaci stali by w kolejkach do
laboratoriow. Wystarczy zobaczyc ile w zamoznych spoleczenstwach wydaje sie
na operacje plastyczne (nie mowie o korekcyjnych czy naprawczych) ktore
sluza tylko zaspokojeniu wlasnej proznosci, czego o diecie czy sposobie
odzywiania sie powiedziec nie mozna.

> [...]
odpowiadaja
> za pojawienie sie problemu na poziomie organicznym. Przykladem takim sa

napewno badania genetyczne beda mialy w PRZYSZLOSCI duze znaczenie, ale
obecnie jezeli specjalisci ktorzy "siedza" w temacie na 100%, i mowia ze
zawczesnie na wnioski a tym bardziej na praktyczne wykorzystanie tej wiedzy,
to chyba wiedza o czym mowia?

> [...]
> uda sie tego dokonac tym naukowcom, ktorzy sa w to powaznie zangazowani i
> juz maja wymierne i powtarzalne rezultaty.

najbardziej straszy to slowo "manipulacje", bo tak do konca czy ci naukowcy
znaja wszystkie powiazania i zaleznosci wystepujace w genomie ludzkim. Jako
zainteresowany laik mam pytanie: czy najpierw jest zly hromozom czy najpierw
zmiana chorobowa ktora psuje prawidlowa konstrukcje w/w?

> Kazdy problem wydaje sie pocztkowo skomplikowany, inaczej nie bylby
> problemem:-)

to jest oczywiste, i dlatego wysoko cenie naukowcow/specjalistow/lekarzy
ktorzy maja odwage powiedziec ze jest problem i ze ich wiedza nie jest
wystarczajaca do rozwiazania tego problemu.
A nie jak to bylo na "sasiedniej" grupie, gdzie lekarz (sam podal swoj
zwod) stwierdza ze np. genach to juz wszystko mozna przeczytac w
podrecznikach akademickich.

Jurek

95. Data: 2004-01-20 19:31:45

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam zastanowienie nad stylem JK, lub czytanie francuskich gazet;-)))

robie jedno i drugie.

> dalej można przeczytać w BusinessWeeku m.in..."co najmniej jedną trzecią
> prac badawczych w branży informatycznej wykonywanych dla amerykańskich
> przedsiębiorstw realizuje się za granicą, przede wszystkim w Indiach"

troche matematyki (bo ekonomi nie lubisz)1/3 to 33%, wiekszosc to 50%+1, a
wiec mozemy powiedziec ze 33/2=16,5%+1prac badawczych robi sie w Indiach. No
i bardzo dobrze!! Ale zeby nie bylo nudno to sie porzyczepiam. Czy redaktor
podal zrodla swoich informacji? bo ja mam informacje ze hindusi to 34%
pracownikow Microsoft-a, bardzo fajnie!!! tylko tez chcial bym wiedziec na
jakiej podstawie podane te cyfry, bo stanach przy przyjmowaniu do pracy
pytania o pochodzenie to "kryminal"

> [...]
na
> dzienne utrzymanie zaledwie 1 USD. Jednak zwraca się uwagę na wysokie

jezeli byli w stanie zbudowac bombe atomowa, to znaczy ze MUSZA miec
fachowcow w bardzo wielu dziedzinach,czy ja mowilem kiedykolwiek cos innego?

> [...]
> bogactwa naturalne lub praca fizyczna robotników otrzymujących niewielkie
> wynagrodzenia (Chiny), lecz WYSOKIE KWALIFIKACJE SPECJALISTÓW"

szkoda ze nie lubisz ekonomii i pism po francusku, bo cyfry sa bezlitosne,
na linkach ktore podalem sa tabelki i nawet bez znajomosci francuskiego
zrozumiesz, ze na razie niskie place to bardzo wazny element inwestycji
zagranicznych w Indiach. Ale widze ze dla odmiany Ty nie lubisz Chinczykow,
czy uwazasz ze tam nie ma specjalistow? Osobiscie wole Indie bo to
najwieksza demokracja na ziemi, a co jest w Chinach to chyba wszyscy wiedza.
Ale to w Chinach beda produkowane Airbusy, Mercedesy, atomowe lodzie
podwodne, zalogowe statki kosmiczne. Nie wiem czy to tak do konca jest
dobrze ale jest jak jest.

> [...]
> że wkrótce zacznie wywierać większy wpływ na gospodarkę USA niż Chiny
> właśnie ze względu na to, że nie jest to jedynie tania siła robocza

przykro mi ale nie masz racji, a to co sie pisze w gazetach to lepiej dobrze
obejrzec i poszperac w czytelniach, na necie i skonfrontowac to z innymi
zrodlami. Bo papier jest cirpliwy i wszystko "przyjmie"

> [...]
> nie pytając przynajmniej o jej plany związane z Indiami - mówi Michael
> Moritz, partner Sequoia Capital, spółki finansującej takie firmy jak

i o czym to swiadczy? przede wszystkim ze Indie to miliard potencjalnych
konsumentow, a czy zapytano pana Moritza czy interesuja go firmy ktore nie
maja zadnych kontaktow z Chinami?

> [...]

> procesami produkcyjnymi, czyli to o czym słyszałem od ludzi z branży
> bezpośrednio zainteresowanych. (zresztą we Francji)

co Ty chcesz mi udowodnic? ze sie mowi o hindusach jako mocnych w
informatyce? to ja slyszalem i czytalem. Ale jako dosc dlugo chodzacy po tym
padole nauczylem sie brac "przez chusteczke" tego typu afirmacje. Bo sa tacy
(a jest bardzo wielu) ktorzy za wszelka cena probuja udowodnic ze amerykanie
to banda prymitywnych pastuchow, ktorzy jeszcze na drzewach by siedzieli
gdyby nie (i tu zaleznie od epoki i czy regionu) niemcy, japonczycy,
francuzi, chinczycy, zydzi, koreanczycy itd itp. Po prostu chodzi o umiar w
stwierdzeniach ze iksinscy ratuja amerykanow od upadku czy zaczna dominowac
swiat ( lub jego czesc). Tylko spokoj moze nas uratowac. Nie wiem ile masz
lat i czy pamietasz epoke w ktorej japonczycy mieli ekonomicznie zdobyc
swiat (CALY!!!), i bylo cale mnostwo dziennikarzy ktorzy przesciagali sie w
prognozach kiedy to nastapi, a jak jest? ano wirtualny bankrut :(

> [...]
> że jedynie we własnej ojczyźnie się im to objawia, na co dałem wcześniej
> przykład, że w stanach najlepsi okazują się hindusi!

i bardzo dobrze dla hindusow i ...... USA :) czy moze :(

>W artykule także jest
> napisane, że 1,8mln indyjskich emigrantów tworzy jedną z mniejszości,
które
> odniosły w Ameryce największy sukces.

bez komentarza, bo znowu zaczeniemy tasiemiec o grupach narodowosciowych w
USA

> (czy Ci się to podoba, czy nie)

ani mnie to ziebi, ani mnie to parzy

Jurek

96. Data: 2004-01-21 16:42:50

Temat: Re: [OT] do Jurka
Od: "annaklay " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jurek <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
najpierw
> zmiana chorobowa ktora psuje prawidlowa konstrukcje w/w?

1.http://www.cerin.org/recherche/articles/SYN1997CD4
3_coeliaque.asp
2.http://www.csaceliacs.org/definitionsassoc.html
3.http://www.csaceliacs.org/thennow.html- tutaj troche informacji o
patofizjologii

Przepraszam, ze nie moge sie wypowiedziec na temat twojego postu, ale mam
ogromny nawal pracy.
Powyzej podaje ci adresy pewnych stron internetowych na temat ktory cie moze
zainteresuje.
Na stronach francusko-jezycznych jest rzeczywiscie malo informacji na w/w
temat. Duzo wiecej informacji o twoim fenotypie mozesz znalesc w
j. angielskim, wystarczy jesli wrzucisz nazwe interesujacego cie
zagadnienia i dopiszesz w wyszukiwarce : and gluten intolerance.
Pod adresem nr 3. znajdziesz mala informacje na temat patofizjologii.

anna

97. Data: 2004-01-21 22:21:08

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1.http://www.cerin.org/recherche/articles/SYN1997CD4
> [...]

niestety adresy "nie wychodza" :(

Jurek

98. Data: 2004-01-21 23:22:00

Od: " annaklay" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jurek <g...@o...pl> napisał(a):
>

> http://www.csaceliacs.org/thennow.html -informacja o patofizjologii
szeregu chorob ktore podobno przyczynowo:-)) leczy(?) dieta opt.

Przykro mi ze ci sie nie otwieraja adresy. Podaje jednak nr.3 ponownie bo
moze komus innemu zainteresowanemu zagadnieniem adres sie otworzy.

anna

99. Data: 2004-01-22 06:43:42

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

" annaklay" <a...@g...pl> a écrit dans le message de

> szeregu chorob ktore podobno przyczynowo:-)) leczy(?) dieta opt.
>
> Przykro mi ze ci sie nie otwieraja adresy. Podaje jednak nr.3 ponownie bo
> moze komus innemu zainteresowanemu zagadnieniem adres sie otworzy.

a teraz dziala, i juz wiem :))) dlaczego, jak podaje sie linki nie wolno
nic dodawac z przodu czy z tylu, jak napiszesz 1.http:// itd. to ta
jedynka z przodu przeklamuje adres i nie dziala.

Jurek

100. Data: 2004-01-22 20:27:39

Temat: Re: do Leszka S. z prosba o komentarz
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " annaklay" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> 1.http://www.optymalni.pl/viewtopic.php?t=378
> 2.http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?
> cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=12697276&dopt=Abstr
act

> Na mojej ulubionej grupie dyskusyjnej (OSBO) pojawila sie interesujaca
> informacja na temat wypowiedzi ktora miala miejsce dwa tygodnie temu w
> jednym z programow P.R.
> Osoba wypowiadajaca sie w trakcje tej audycji stwierdzila,iz zauwazono
> pojawianie sie problemow mentalnych u dzieci stosujacych diete pana
> kwasniewskiego (vide zalaczony adres nr.1).

Ludzie różne głupoty piszą na grupach dyskusyjnych. Aby potraktować
poważnie jakieś doniesienie, to należało by dotrzeć do źródeł wiadomości.

> [...]
> badan nad istnieniem pewnej korealacji pomiedzy objetoscia szarej masy
> mozgu, a poziomem witaminy C, kwasu foliowego, homocysteiny oraz poziomami
> cholesterolu calkowitego i frakcji LDL w serum krwi.
> Badania potwierdzily, ze zanizona obj. szarej masy mozgu korelowala
dodatnio
> z niskimi poziomami: wit. C oraz kwasu foliowego i podwyzszonymi
poziomami:
> homocysteiny, cholesterolu calkowitego i frakcji LDL w serum krwi.
> (vide zalacznony adres nr.2)
> W/W badania wykonano na 82 osobach u ktorych nie wystepowaly obiawy
dementii.

A jak skomentowali to specjaliści przeprowadzający badania?

Mnie nasuwa się jedyny logiczny związek między niską masą szarej struktury
mózgu, a niekorzystnymi poziomami niektórych substancji we krwi u starych
ludzi: starsi ludzie o mniejszej ilości szarych komórek lubią jeść słodycze
zamiast wartościowszego pożywienia. Być może zawsze lubili słodycze, ale nic
o ich historii nie doczytałem.

> Leszku, czy moglbys jakos ustosunkowac sie do tych informacji?

J.w.

Pozdrawiam
Leszek

kisiel MM
Oferta pracy !!! Jak robiae pieni?dze w internecie
Poznan - Pływalnia
Bueee, WBS mnie dopadl...
sory- może nie na temat - ale warto poczytać