stomatolodzy!!! nfz!!! icd-9

1. Data: 2005-11-04 11:17:24

Temat: stomatolodzy!!! nfz!!! icd-9
Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!

Mnie to juz wyprowadza z rownowagi! Ratunku i pomocy!
Wykonuje lakierowanie zebow stalych u dziecka do 18 rz. "na kase chorych".

W wykazie bezplatnych swiadczen dla dzieci NFZ pisze wyraznie:

"Lakierowanie wszystkich zębów stałych nie częściej niż 1 raz na
kwartał - za każdą 1/4 łuku zębowego - 23.1006 - 1,00pkt"

W takim razie lakierujac oba luki zebowe (sz+ż), licze sobie 8x1006, czyli 8
pkt, prawda?

I teraz problem - jak zapisac w systemie 1/4 luku zebowego. Ponoc istnieje
cos takiego jak system KSWD, w ktorym to jest napisane. Oczywiscie w
funduszu niczego sie nie dowiedzialem, a dzwonilem kilkakrotnie.

Prosze o jakies sugestie od osob, ktore wysylaja swiadczenia do nfz przez
ich system informatyczny. jak zapisujecie to jebane lakierowanie.

--

- - -

Pozdrawiam,
Cacup @ Pzykko Dizzko

e-mail: c...@s...pam.szczecin.pl | c...@s...ams.edu.pl
url: pzykko.prv.pl | cacup.prv.pl | pzykkofm.prv.pl
gg: 7213767 | skype: cacupik

2. Data: 2005-11-04 13:06:17

Temat: Re: stomatolodzy!!! nfz!!! icd-9
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Prosze o jakies sugestie od osob, ktore wysylaja swiadczenia do nfz przez
> ich system informatyczny. jak zapisujecie to jebane lakierowanie.

jakim programem sie poslugujesz do komunikowania sie z nfz?

poza tym- nfz interpretuje zapis '1/4 łuku zębowego' w ten sposob, ze
wszystkie zęby (czyli pełne dwa łuki zębowe górny i dolny) to 4/4, czyli pół
łuku to własnie ten zabieg jednostkowy. wynika z tego ze max mozesz wpisac 4
zabiegi na kwartał.

Adam

3. Data: 2005-11-04 15:16:58

Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakim programem sie poslugujesz do komunikowania sie z nfz?

nie uzywam programu, gdyz nie rozliczam sie bezposrednio z nfz, tylko z zoz
mswia. ale wszystko jest tak jak z nfz.

> [...]
> wszystkie zęby (czyli pełne dwa łuki zębowe górny i dolny) to 4/4, czyli
> pół łuku to własnie ten zabieg jednostkowy. wynika z tego ze max mozesz

1/4 luku to 1/4 luku, to chyba nie podlega dyskusji, wiec jak oni maja prawo
sobie to interpretowac jak chca. ja lakieruje za 8 pkt.

w takim razie jak mam interpretowac zapis o skalingu?:
"Usunięcie złogów nazębnych za 'każdą 1/2 łuku zębowego' 1 raz w okresie 12
miesięcy w obrębie całego uzębienia - 23.1601 - 1,00pkt".

sz.

4. Data: 2005-11-04 18:16:14

Temat: (OT) do stomatologów
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako, że udało mi się dorwać stomatologów na grupie, szybkie pytanie. Czy
dentysta przyjmujący w ramach NFZ ma prawo skasować mnie za znieczulenie do
leczenia. Wszędzie czytam, że znieczulenie do zabiegów stomatologicznych
jest refundowane, a tu każą mi płacić 20 złotych.

Pozdr. Ewa

5. Data: 2005-11-04 22:39:08

Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

cacup napisał(a):

> [...]
> "Usunięcie złogów nazębnych za 'każdš 1/2 łuku zębowego' 1 raz w okresie 12
> miesięcy w obrębie całego uzębienia - 23.1601 - 1,00pkt".

to ze kasujesz 8 pkt (u nas 800, ale to tylko dodatkowe zera :), nie
znaczy ze kiedys cie z tego nie wyspowiadaja. u nas zaczeli od ilosci
wizyt kontrolnych w roku - powyzej 3ch wizyt kontrolnych - oddajesz kase
za pozostale. chyba tez skaling. generalnie towja interpretacja nie musi
pokrywać sie z ich internpretacja, ale przy bliskim zwarciu to jest tak
jak z regulaminem na obozach - 1. komendant zawsze ma racje, 2. jezeli
komendant nie ma racji - patrz pkt 1... oczywiscie mozesz sie odwolywac
itd itp, ale pewnie na nic ci sie to nie zda, skoro cofaja refundacje
farmaceutom za recepty krotsze o 1 mm...

najlepiej napisac oficjalne pismo do oddzialu nfz z prosba o
internpretacje - keidys dawno temu napisalem, dostalem odpowiedz w
regulaminowych 2 tygodniach, i bylo ok.

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

6. Data: 2005-11-04 22:48:07

Temat: Re: (OT) do stomatologów
Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W napisał(a):
> [...]
> znieczulenie do leczenia. Wszędzie czytam, że znieczulenie do zabiegów
> stomatologicznych jest refundowane, a tu każš mi płacić 20 złotych.

cieżka sprawa :) przy unieciu zeba czy leczeniu kanalowym jest zapis
'nie obejmuje znieczulenia', przy wypelnianiu ubytkow nie ma, co by
sugerowalo ze znieczulenie sie nie nalezy. jeszcze nie widzialem zadnej
interpretacji na ten temat, osobiscie robie to w ten sposob ze
znieczulam na prosbe pacjenta za friko, ew. sam tez proponuje
znieczulenie (tez w ramach nfz) kiedy widze ze bez niego bede sie z
pacjentem gonił po gabinecie :)

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

7. Data: 2005-11-04 23:03:54

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> napisał w

> [...]
> pacjenta za friko, ew. sam tez proponuje znieczulenie (tez w ramach nfz)
> kiedy widze ze bez niego bede sie z pacjentem gonił po gabinecie :)

A widzisz. Mi za friko nie zaproponowała;)
Ostatnio czytałam jakiś artykuł w gazecie typu "odpowiedzi przedstawiciela
nfz na pytania pacjentów" i tam jasno powiedziano, że dentysta nie ma prawa
pobierać opłat za znieczulenie do leczenia. Więc sama już nie wiem. Ale i
tak już tam nie pójdę, bo po założeniu plomby do zęba okazało się, że
dentystka zapomniała o koronie zęba, którą też należałoby "przeszlifować". I
teraz poprawiam, tyle, że już prywatnie. Zresztą tempo, w jakim dentystka
robiła mi zęba (na nfz) już powinno mi dać sporo do myślenia. Ale mądry
Polak po szkodzie.......

Pozdr. Ewa

Czy to RSI?
wezły chlonne - powiekszone