OT problem z win

1. Data: 2004-01-17 19:26:42

Temat: OT problem z win
Od: "NeoN" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam "stary" komp. i czort mnie podkusił zainstalować windows 2000 pro.
Sterowniki kart chodzą idealnie, nie trzeba osobno instalować sieciowki itd.
Gdzie w Win 98 wszytko ręcznie chodź z problemami
Sęk w tym, że teraz mam problem:
po 1:
nie da się normalnie pracować funkcja przeciągnij upuść nie działa (ikony są
sztywne nie da się ich przemieszczczać po pulpicie ani wewnątrz folderów,
katalogów)
po 2:
skaner nie działa, sterowniki za stare (pod 95,98-OK)
po 3:
chcałem powrócić do poczciwego win 98 i tu znowu schody
brak dyskietki startowej w niowych systemach. Więc wpadłem na pomysł z
dyskietka startowa win 98, i tak było
wszystko pięknie ruszył Z dyskietki po uprzednim zamienieniu w biosie...... ble
ble ble
no i sformatował...... zamiast C to D.
Brat mnie zabije !!!!!
dysku z systemem nie widzi w dosie. jak pisze c:/dir pokazuje mi inny dysk.

RATUNQ jak mam sformatować. tylko że (a:format c:/s itd bo to wiem i mi znowu
inny dysk poleci
Teraz planuje zaqp nowego komp. od razu będzie w nim XP, jak formatować? nie ma
tam dysku startowego

pozdrawiam
Niesformatowany NeoN

2. Data: 2004-01-17 21:20:35

Temat: Re: OT problem z win
Od: "Koola" <k...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

A czy przypadkiem instalujac Win2K nie zmieniles systemu plikow na NTFS? Bo
jesli tak to DOS nie obsluguje tego systemu i nie bedziesz widzial partycji
sformatowanej w tym systemie -zupelnie mozliwe ze wlasnie przez to po
komendzie "format c:" leci format partycji D.
Sprobuj DOSowej wersji programu PartitionMagic albo zainstaluje pod Win2K
zwyklego PartitionMagica i przekonwertuj partycje C z NTFSa na FAT32.

pozdr.
Koola

3. Data: 2004-01-17 21:28:55

Od: "Pearl" <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NeoN" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

[...]
> [...]
> dyskietka startowa win 98, i tak było
> wszystko pięknie ruszył Z dyskietki po uprzednim zamienieniu w

Nic więcej nie formatuj!!!
Można zrobić unformat, mam nadzieję.
Weź kogoś, kto zna chociaż podstawowe komendy DOS, niech sprawdzi setup
(BIOS), ustali w setupie jako dysk startowy C:.

HDD jest podzielony na partycje C: i D:, czy to są 2 oddzielne dyski?

Jeśli to jeden HDD niech sprawdzi programem fdisk, czy widoczne są obie
partycje.
Resztę będzie wiedział.

Trochę za mało szczegółów podałeś odnośnie Twojej dzialalności, zganiając
winę na instalator Windows.

> dysku z systemem nie widzi w dosie. jak pisze c:/dir pokazuje mi inny
dysk.

Który?

> RATUNQ jak mam sformatować. tylko że (a:format c:/s itd bo to wiem i mi
znowu
> inny dysk poleci

Nic pochopnie nie rób.

--
Pozdrawiam.
Perła pearl5(malpa)poczta.onet.pl

4. Data: 2004-01-17 21:36:35

Od: "Sławek" <s...@r...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pearl" <p...@z...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "NeoN" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> [...]
ciach

Mam nadzieje ze nie przekonwertował partycji i nie zmienić aktywnej partycji
z c np na d
Slawek

5. Data: 2004-01-17 21:40:47

Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> Nic więcej nie formatuj!!!
> Można zrobić unformat, mam nadzieję.

Oby :) Bo jak nie, to brat NeoNa pójdzie siedzieć za morderstwo ;)

> Weź kogoś, kto zna chociaż podstawowe komendy DOS, niech sprawdzi setup
> (BIOS), ustali w setupie jako dysk startowy C:.

Hmmmm... Stawiam raczej na to, że C: jest sformatowany jako
NTFS. Win 98 tego nie ruszy, i chyba zobaczy dopiero pierwszą
partycję FAT jako C: (czyli D: widziana spod XP lub 2000 będzie
partycją C: pod '98).

> Trochę za mało szczegółów podałeś odnośnie Twojej dzialalności, zganiając
> winę na instalator Windows.

Ano :) Brak choćby informacji o tym, co to za skaner :)

> Nic pochopnie nie rób.

Słuszna rada :) Jeśli chcesz odratować dane, to lepiej na razie
odstaw kompa na bok - przynajmniej niech nic nie zapisuje na tej
sformatowanej partycji. Później możesz spróbować (ale lepiej, niech
na to popatrzy ktoś doświadczony) z dyskietką ratunkową z XP lub
2000 (o ile ma, bo 2000 nie znam ;P).

Pozdrawiam,
Gerard

6. Data: 2004-01-17 22:31:08

Od: m...@o...pl (Marciu11 - Viper) szukaj wiadomości tego autora

Witaj NeoN,

> [...]
N> Brat mnie zabije !!!!!
N> dysku z systemem nie widzi w dosie. jak pisze c:/dir pokazuje mi inny dysk.

Tak na 99% podczas zakladania 2000 partycja zostala przeformatowana na
NTFS - system o niebo lepszy od FATa - ale to juz watek nie na ten
temat. Sformatowana partycje da sie odzyskac. Ale na pewno nie na
odleglosc - to tak jakby przez telefon tlumaczyc procedury naprawy
samochodu. Z tego co zrobiles i jakie masz klopty tym bardzej byloby
to trudne. Bo widac ze za duzego doswiadczenia nie masz.
Nie wykonuj doslownie nic na sformatowanej partycji D: teraz widzianej
jako C: A wsztko da sie odzyskac. No byba ze juz cos tam zapisywalem
czy dokonywales kolejnych zmian.

Zeby odzyskac partycje C najprosciej bedzie odpalic ponownie instalacje
Windowsa 2000 i w momencie wyboru gdzie ma instalowac wybrac C: i kazac
mu przeformatowac spwrotem na FATa w chwili kiedy bedze sie pytal czy
formatowac.
Ale osobiscie radze niech zrobi to ktos kto sie na tym zna !!!
A po drugie gdy bys sie zdecydowal jednak na nowszy sytem pozostac na
NTFS Skancza sie probemy ze skandyskami, indeksowaniem i mieleniem po
dysku. Ale to juz inna bajka. Ja polecam.

Marcin

7. Data: 2004-01-18 06:59:09

Od: "Pearl" <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
wiadomości news:buca4v$jb7$1@inews.gazeta.pl...

Z tego co pisze NeoN:

> [...]

wnioskuję, że partycja C: jest sformatowana jako NTFS po instalacji Win2k,
natomiast po słowach

można chyba ze stuprocentową pewnością stwierdzić, że była partycja D:
(widziana teraz jako C:) ma format FAT, czyli jest z dużym
prawdopodobieństwem do odzyskania spod DOS.
Czyli rozumiem, że
dysk C: - NTFS - po instalacji Win2k - niewidoczny
dysk D: - FAT - po powrocie do Win98 - sformatowany i widziany jako pusty.
Ponieważ partycja C:(NTFS) jest niewidoczna dla DOS, partycja D:(FAT)
widziana jest jako C:.

No, ale to trzeba mimo wszystko obejrzeć na miejscu.

Ubezpiecz się NeoN na wypadek śmierci, może brata zadowoli odszkodowanie. :)

8. Data: 2004-01-18 07:31:05

Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Wez jakakolwiek dyskietke startowa z DOS
2. Skopiuj na nia dosowski programik fdisk.exe
3. Uruchom komputer z dyskietki
4. W wierszu polecen wpisz fdisk i nacisnij Enter
5. Usun obecna partycje C: i utworz nowa
6. Sformatuj ja na systemowa

ZOSTAW BIOS W SPOKOJU BO MOZESZ NIECHCACY TAK GO POZMIENIAC, ZE NIE
URUCHOMISZ KOMPUTERA :)

Leszek

9. Data: 2004-01-18 07:34:13

Od: m...@b...pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

> 1. Wez jakakolwiek dyskietke startowa z DOS
> 2. Skopiuj na nia dosowski programik fdisk.exe

Dosowy fdisk nie ruszy partycji NTFS

Natomiast doskonale dziala (darmowy!) Ranish Partition Manager
http://www.ranish.com/part/

--
Maciej Jakubowski
m...@b...pl

10. Data: 2004-01-18 12:58:47

Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dysk D: - FAT - po powrocie do Win98 - sformatowany i widziany jako pusty.
> Ponieważ partycja C:(NTFS) jest niewidoczna dla DOS, partycja D:(FAT)

Dokładnie tak samo to widzę :)

> No, ale to trzeba mimo wszystko obejrzeć na miejscu.

:)

> Ubezpiecz się NeoN na wypadek śmierci, może brata zadowoli odszkodowanie. :)

Hmmm... Morderca nie dostanie odszkodowania ;P Za to jeśli upozoruje
samobójstwo, to owszem, ale tylko, jeśli od daty zawarcia umowy lub
zmiany wysokości ubezpieczenia upłynęły co najmniej (bodajże) 2 lata :>
Oczywiście, jeśli upozoruje skutecznie :P

Pozdrawiam,
Gerard

Sprzedam notatnik brajlowski BNS 2000.
Ustron 2004