Anatomia prawidlowa-pytanie

1. Data: 2003-08-07 14:50:56

Temat: Anatomia prawidlowa-pytanie
Od: Zbuj <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow!
Od pazdziernika zaczynam studia na AM... Wszyscy laicy, z
ktorymi rozmawialem strasza, ze anatomia to straszna rzecz, ze samo
prosektorium, trupki, itd :)... Jak to naprawde wyglada? Czy jest az
tak bardzo tragicznie ze polowa ludzi ucieka ;)?
Z gory dzieki za odpowiedz...
Pzdr, Tomek#

2. Data: 2003-08-07 15:38:33

Temat: Re: Anatomia prawidlowa-pytanie
Od: "D.Z." <z...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

jako byly student medycyny, moge ci powiedziec ze te trupy to male piwo,
nawet do smrodu da sie wytrzymac (po kilku miesiacach treningow) najgorzej
jest ZDAC egzamin z anatomii.
szczerze ci wspolczuje przeczytanie 7000 stron :-))

D.Z.

PS- nie masz nic lepszego do robienia w zyciu? przeciez to sa tragiczne
studia, i pozniej zarabiac jeszcze 900 zl (po 5 latach pracy) ........

3. Data: 2003-08-07 18:50:00

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> PS- nie masz nic lepszego do robienia w zyciu? przeciez to sa tragiczne
> studia, i pozniej zarabiac jeszcze 900 zl (po 5 latach pracy) ........

Byle byc zadowolonym, fakt ze za 900 zl bedzie trudno :) Dzisiaj nie latwo
przeciez o prace :(

Czy przed rozpoczeciem nauki trzeba kupic jakies fartuszki, rekawiczki i tym
podobne bzdety?? w jakich ilosciach??
Poki co nie bede czytal Bochenka w wakacje bo to chyba glupota (nawet
jeszcze atlasu nie mam), ale moze trzeba jeszcze cos dodatkowo
zrobic/powtorzyc??

Norbert
I co ja dobrego robie :-/
#GG: 4441119

4. Data: 2003-08-07 19:28:20

Od: "Cobi" <P...@C...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Byle byc zadowolonym, fakt ze za 900 zl bedzie trudno :)

Ufff....

> Czy przed rozpoczeciem nauki trzeba kupic jakies fartuszki, rekawiczki i
tym
> podobne bzdety?? w jakich ilosciach??

W AM Poznań na dzień dobry będziesz potrzebował: skalpel (lepszy jest taki w
wymiennymi ostrzami), pęseta anatomiczna (nie chirurgiczna!), lateksowe
rekawiczki (kilka par), taki śmieszny czepek na główkę (byle nie za ciasny),
śliczny biały fartuszek - bez tych ciuszków nie wejdziesz do prosektorium.
Oprócz tego: łeb jak sklep i odporność na 'dziwne' zapachy i widoki (albo
przynajmniej katar). Ważna jest punktualność, kto sie spóźni ten ma
kłopoty - czasem prof. Woźniak stoi w drzwiach prosektorium z zegarkiem
(sic!). Potem bardzo przydaje się jeszcze ludzka czaszka, ale o tym nie będę
się rozpisywał... Z książek wiadomo... Bochenek, Sobotta, skrypty i książki
profesora...

> Poki co nie bede czytal Bochenka w wakacje bo to chyba glupota (nawet
> jeszcze atlasu nie mam), ale moze trzeba jeszcze cos dodatkowo
> zrobic/powtorzyc??

Póki co... nie czytaj i nie powtarzaj, tylko sie pozytywnie nastaw... póki
co...

Pozdrawiam
Cobi

*** www.PortaMedica.com.pl ***
Otwórz drzwi do medycznego świata!

5. Data: 2003-08-07 19:37:50

Od: "Cobi" <P...@C...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prosektorium, trupki, itd :)... Jak to naprawde wyglada? Czy jest az
> tak bardzo tragicznie ze polowa ludzi ucieka ;)?

Eee... ludzie strasza - najbardziej ci, co juz zdali egzamin z anatomii -
chca pokazac, ze sa wielcy :)
Anatomia nie jest taka zla... zaryzykuje stwierdzenie, ze jest ciekawa...
chociaz wkuwania jest sporo.
Pierwsze zajecia zawsze robia wrazenie - pierwszy rok, ludzie sie nie znaja,
nieco drastyczne widoki i zapachy - po paru zajeciach do wszystkiego sie
przyzwyczajasz... najwazniejsze, zeby sie zbytnio nie przejmowac
zlosliwosciami niektórych asystentów - to juz nie jest liceum, tu sa studia,
a Panstwo sie nie ucza! Po pierwszych kolokwiach - dantejskie sceny...
kobiety placza :)... z czasem robisz sie bardziej odporny (byle nie na
wiedze!). A zreszta... co tu bede sie rozpisywal... sam zobaczysz!
Powodzenia!

Pozdrawiam
Cobi

*** www.PortaMedica.com.pl ***
Otwórz drzwi do medycznego swiata!

6. Data: 2003-08-07 21:21:34

Od: "Jola" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czasem prof. Woźniak stoi w drzwiach prosektorium z zegarkiem
> (sic!).

z ciekawosci - jeszcze stoi ?......tyle lat...... a Pan profesor Wozniak ma
nadal te same nawyki :-) ( dawno temu jak ktos się spoznił chocby minutke,
to nie wszedł na zajecia.....trzeba było probować odrobic z inna grupa, co
bylo trudne, bo plan napiety, zwlaszcza na pierwszym roku)
pozdrawiam serdecznie
milka

7. Data: 2003-08-07 21:56:11

Od: "Cobi" <P...@C...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to nie wszedł na zajecia.....trzeba było probować odrobic z inna grupa, co
> bylo trudne, bo plan napiety, zwlaszcza na pierwszym roku)

Z tego co wiem to stoi! :)... Dla mnie anatomia to także stara historia, ale
mam zajęcia ze studentami i od nich mogę się różnych rzeczy dowiedzieć :)...
hie hie... potem oni sie ode mnie różnych rzeczy dowiadują... może
niekoniecznie chcą, ale muszą... a potem jest jeszcze gorzej, bo ich z tego
odpytuję...

Pozdrawiam
Cobi

8. Data: 2003-08-07 22:10:41

Od: "Scullcia" <S...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <p...@n...gg> napisał w wiadomości

> Czy przed rozpoczeciem nauki trzeba kupic jakies fartuszki, rekawiczki i
tym
> podobne bzdety?? w jakich ilosciach??

W Warszawie potrzebne były dwa fartuchy: jeden wiązany z tyłu na
prosektorium, drugi zapinany z przodu na chemię. Oprócz tego czepek na
glowę i rękawiczki. Praktycznie potrzebne jest całe pudełko (50 sztuk), bo
zużywa się conajmniej 1 parę na zajęcia. Można jeszcze ewentualnie nie
używać rękawiczek (widziałam takich :))))

Przydaje się także pęseta (anatomiczna !!!), ale to zależy od asystenta -
mój nie pozwalał jej używać.

9. Data: 2003-08-08 07:13:43

Temat: Re: OT - prośba
Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

Mam serdeczną prośbę o zmianą nicka.
Jedna "Jola" już na tej grupie istnieje, a bym nie chciała być mylona z kimś
innym!!
Dziękuję.
Jola

10. Data: 2003-08-08 11:17:31

Od: "milka" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mam serdeczną prośbę o zmianą nicka.
> Jedna "Jola" już na tej grupie istnieje, a bym nie chciała być mylona z
> [...]
przepraszam bardzo, to sie wiecej nie powtorzy :-) ( nie zwrocilam uwagi na
podpis w poczcie)
milka

Zrosty opłucnowo-przeponowe?
Tomografia - dokumentacja