[OT] prośby a pułapki w adresie

1. Data: 2005-09-21 16:32:02

Temat: [OT] prośby a pułapki w adresie
Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś kiedys pisał, a moim zdaniem powinno się to znaleźć w FAQ, że jak ktoś
prosi o cokolwiek to powinien podac adres bez pulapek w tresci, albo usunac
pulapkę z adresu grupowego. Naprawdę nie chce mi się walczyć z pułapkami
mimo dobrych chęci dopomożenia komuś.
Ja osobiście adres grupowy mam tylko i wyłącznie na grupy - więc raz na
jakiś czas loguję się przez stronę na pocztę onetową i wyrzucam cały spam,
to nic strasznego.

Pozdrawiam serdecznie
Anulka (Kraków)

2. Data: 2005-09-21 16:35:17

Temat: Re: [OT] prośby a pułapki w adresie
Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to powinien podac adres bez pulapek w tresci, albo usunac
> pulapkę z adresu grupowego. >

Pisałyśmy już o tym setki razy. To jak walka z wiatrakami.
Ja też przestałam już walczyć. Jak są pułapki to po prostu nie wysylam
wzorków i już.

Dziunia

3. Data: 2005-09-21 17:46:52

Od: "Bos" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wielokrotnie prosilam o to i teraz poprostu nie odpisuje na takie @

Pozdrawiam z Karkowa

4. Data: 2005-09-21 20:44:55

Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bos" napisał w wiadomości
> Ja wielokrotnie prosilam o to i teraz poprostu nie odpisuje na takie @

A potem są komentarze, że grupowiczki nieuczynne.... I to mnie dziwi.

Pozdrawiam
Anulka (Kraków)

5. Data: 2005-09-21 20:58:28

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anulka wrote:

> A potem są komentarze, że grupowiczki nieuczynne.... I to mnie dziwi.

Jak ktoś nie chce się dostosować, to nie musi, tak samo, jak nie musi
dostać wzorów. Zawsze może sobie pójść na meila, albo gdzie indziej i
szukać tam. A jak ma pretensje, że wszyscy tacy nieuczynni, to po prostu
niech zacznie od siebie i popracuje nad swoim adresem. Ja też nie
wysyłam do posiadaczy pułapek, szkoda na to czasu.
Nie wysyłam też wzorów w odpowiedzi na listy typu "przyślij mi wzory na
serwetki szydełkowe jak najszybciej". Wydaje mi się, że słowo "proszę"
też jeszcze występuje w naszym języku i użycie go nie wymaga
szczególnego wysiłku, ale to już OT.
Postaram się nie zapomnieć i dorzucić do FAQ prośbę o używanie adresów
bez pułapek :)

Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

6. Data: 2005-09-22 13:21:22

Od: "Chrumcia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś kiedys pisał, a moim zdaniem powinno się to znaleźć w FAQ, że jak ktoś
> prosi o cokolwiek to powinien podac adres bez pulapek w tresci, albo usunac
> pulapkę z adresu grupowego.

Dziewczyny popatrzcie też na to z drugiej strony. Te &#8222;pułapki&#8221; to
przecież
ochrona i nie tylko przed spamem. Z grup dyskusyjnych nasze adresy
są &#8222;łowione&#8221; przez różne firmy, ale nie tylko. Miałam taki przypadek
prawie
dwa lata temu. Pewien &#8222;żartowniś&#8221; rozesłał do setek osób konia
trojańskiego.
Ja miałam pecha, ponieważ oszukał mój system antywirusowy i w rezultacie
straciłam wiele danych.
Przez pocztę możemy dostać wiele różnych śmieci, których antywirusy nie są w
stanie wyłapać. Przykładem mogą tu być programy które śledzą czy nie
wchodzicie na strony banków przez Internet, hakerzy w ten sposób zdobywają
numery kont i wszelkie hasła. Ten sposób kradzieży naprawdę stał się dość
powszechny.
Ja wiem, że &#8222;pułapka&#8221; to żaden sposób zabezpieczenia, ale jeżeli wam nie
chce
się usunąć kilku literek z adresu, to myślę, że &#8222;żartownisiom&#8221; i innym
też
nie będzie się chciało.
Ja zbiorkami dzielę się mimo pułapek.

pozdrawiam
Kasia - Chrumcia

7. Data: 2005-09-22 16:03:40

Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chrumcia" napisała w wiadomości
> [...]
> numery kont i wszelkie hasła. Ten sposób kradzieży naprawdę stał się dość

Nie przesadzaj, od dobrych dwóch lat mam ten system (adres email tylko na
grupy), bez zadnych pułapek. Owszem przychodzi spam z załącznikami, ale ja
je od razu wyrzucam. Na pierwszy rzut oka widać o co chodzi, prawda?? Nigdy
nie miałam problemów z wirusami.

> [...]
jeżeli wam nie chce
> się usunąć kilku literek z adresu, to myślę, że &#8222;żartownisiom&#8221;

No wybacz, ale osoby które "siedzą" na grupie juz x lat, to mają monstrualne
zbiory, i mogłyby (tak przypuszczam:))) obdzielic wszystkich proszących.
Wyobraź sobie 20 próśb i wywalanie pułapek z każdego adresu. Liczy się czas
każdego z nas.

> Ja zbiorkami dzielę się mimo pułapek.

A ja nie będę walczyć z pułapkami. Właściwie dlatego, że masz pułapkę nie
otrzymasz wielu rzeczy o które prosisz, i to nie jest złośliwość tylko
praktyczne podejście. Jak widać w wątku nie jest to tylko moje zdanie.

Właściwie nie wiem po co to piszę, bo wywiąże się jak zwykle mało
merytoryczna dyskusja o niczym.

> pozdrawiam
> Kasia - Chrumcia

Pozdrawiam
Anulka (Kraków)

8. Data: 2005-09-22 20:21:53

Od: "Chrumcia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właściwie nie wiem po co to piszę, bo wywiąże się jak zwykle mało
> merytoryczna dyskusja o niczym.

Nie chciałam rozpoczynać mało przyjemnej dyskusji. Po prostu w odpowiedzi na
Twój post chciałam przedstawić swój pogląd, i także rodzaj usprawiedliwienia,
dlaczego pomimo wcześniejszych waszych uwag nadal stosuję wstawkę antyspamową.
Jeżeli dotąd udało Ci się uniknąć infekcji wirusowej, to dobrze i mam
nadzieję, że będzie tak dalej, ja należę do tych osób bardziej pechowych i
wiem, że jak coś pełźnie po kabelkach to na pewno przypełźnie do mojego
komputera, więc nauczona doświadczeniem wolę się chronić jak tylko potrafię.
Nie chciałam nikogo nakłaniać do walki z pułapkami. Prosząc o cokolwiek i
używając takiej pułapki jestem świadoma, że odzew może być znikomy. Nie mniej
zawsze jest, za co jestem ogromnie wdzięczna.

pozdrawiam
Kasia - Chrumcia

9. Data: 2005-09-22 20:52:56

Od: Moolinea <moolinea@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>No wybacz, ale osoby które "siedzą" na grupie juz x lat, to mają monstrualne
>zbiory, i mogłyby (tak przypuszczam:))) obdzielic wszystkich proszących.

Ale trzeba jeszcze chcieć...

>Wyobraź sobie 20 próśb i wywalanie pułapek z każdego adresu. Liczy się czas
>każdego z nas.

Ja też dziele sie mimo pułapek, bo jeśli CHCĘ komuś wysłąć wzór to
zawsze mogę poprosić o to by ktoś podpwiedział co w adresie usunąć lub
odezwał sie na priv z adresu bez pułapki. No chyba ze ktoś traktuje tą
sprawę ambicjonalnie.

>A ja nie będę walczyć z pułapkami. Właściwie dlatego, że masz pułapkę nie
>otrzymasz wielu rzeczy o które prosisz, i to nie jest złośliwość tylko
>praktyczne podejście. Jak widać w wątku nie jest to tylko moje zdanie.

Ale ja nie rozumiem, nie chcesz sie męczyć z pułapkami to tego nie
rób, czy wszyscy na grupie muszą o tym wiedzieć? Czy oczekujesz, ze
ktoś Ciebie osobiście będzie o to prosił? Jeśli Ty nie chcesz wysłąć
komuś wzoru to może zrobi to ktoś inny, w czym kłopot? Masz takie samo
prawo nie wysyłać wzorów osobom posiadającym pułapki w adresie, jak te
osoby te pułapki posiadać. Tymbardziej że każdy bywalec grup ma prawo
(uznane w necie) do posiadanie takiej pułapki. Poza tym bywam na
różnych grupach (również takich, gdzie ludzie wysyłają sobie coś na
priv) i nigdzie nie natknęłam się na jakikolwiek post negujący
przydatność pułapek.

>Właściwie nie wiem po co to piszę, bo wywiąże się jak zwykle mało
>merytoryczna dyskusja o niczym.
No własnie, wiec po co tworzysz odrębny wątek na temat który był już
wiel razy poruszany bez wiekszych rezultatów?

Przepraszam, że sie uniosłam, ale drażni mnie, ze kolejna osoba
chciałaby zbierać laury z tytulu pomocy wszystkim w każdej sprawie,
ale jednocześnie poświęcić na to minimum czasu i pracy.
Bezinteresownośc w każdej dziedzinie wymaga wyrzeczeń.
Anulko, albo bezinteresownie poświęcasz komuś swój czas i cieszy Cię
to, albo szanuj swój czas i nie pomagaj, nikt nie bedzie miał do
Ciebie o to żalu. Checi pomocy i jednoczesnwgo wkurzania się i
opieprzania, ze ktoś robi coś nie po Twojej myśli po prostu nie
rozumiem.
Pozdrawiam Moolinea

P.s. A co do zapisu w FAQ o koniecznosci usuwania pułapek w postach,
to może się tam (IMO) znaleść co najwyżej uprzejma prośba o to.
Osobiście od pewnego czasu w kazdej prośbie umieszczam adnotację o tym
co w adresie usunąć, ale robię to dobrowolnie.

10. Data: 2005-09-22 20:54:06

Temat: Re: [OT] pro?by a pu3apki w adresie
Od: j...@o...pl (Jandulka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiem, że jak coś pełźnie po kabelkach to na pewno przypełźnie do mojego
> komputera, więc nauczona doświadczeniem wolę się chronić jak tylko

Pułapka antyspamowa nie ma kompletnie nic wspólnego z ochroną przed
wirusami, więc nie mam pojęcia, dlaczego używasz takiego argumentu.

>Prosząc o cokolwiek i używając takiej pułapki jestem świadoma, że odzew
>może być znikomy. Nie mniej
> zawsze jest, za co jestem ogromnie wdzięczna.
> Kasia - Chrumcia

Była mowa o tym wielokrotnie: są inne sposoby ochrony przed spamem, które
nie wymagają dodatkowych działań od wysyłających wzory. Ale ty musiałabyś
się nieco pofatygować. Z tego wniosek, że widocznie nie masz na to ochoty i
liczysz, że zawsze znajdzie się ktoś uczynny. Zapewne tak, "na bidulę" to
sprawdzony sposób.
Jandulka

Ramka - tamborek
[xxx] szukam obrazka
(xxx) nowe misie: Archie Bear i Popcorn Bear
(szydelko) nowy link?
[szycie] Link do roznosci