Re: OT - sprzeczanki ;) (Re: pytanko!!!)

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: OT - sprzeczanki ;) (Re: pytanko!!!)
Date: Sun, 25 Apr 2004 23:11:02 +0200

Pan Zukow korzysta z
> [...]
> sa jedynie takie mozliwosci: "oznaki blizn, oznaki stanu zapalnego
> spojowek, teczowek, oznaki sklonnosci do jaskry, zacmy". Troche to
> wchodzi na teren okulistyczny ale chyba w niewielkim stopniu. Jak
> zapytalam go, czy zobaczyl cos dotyczacego mojego wzroku, to mnie z
> takimi pytaniami wyslal do okulisty. Czyli okulista zajmuje sie oczami
> i wzrokiem a irydolog _wykrywaniem_ niektorych schorzen w calym
> (chyba) organizmie. Wiec dla mnie casus tak samo moglby sie wstydzic
> ze nie potrafi tak jak dentysta leczyc zebow.

Dziwie sie, ze nigdzie na swiecie jeszcze irydologia nie stala sie
dyscyplina medyczna, skoro jest tak wspaniala rzecza, ktora w 31 punktach
tak doskonale diagnozuje choroby.

Co do stwierdzenia: Pod punktem nr 14 - "Oczy" - sa jedynie takie
mozliwosci: "oznaki blizn, oznaki stanu zapalnego spojowek, teczowek, oznaki
sklonnosci do jaskry, zacmy". Troche to wchodzi na teren okulistyczny ale
chyba w niewielkim stopniu. - drobny komentarz. Wejscie ze slowami:
spojowka, teczowka, jaskra i zacma to nie jest niewielki stopien okulistyki.
To jej ogrom!!!

I co do przykladu ( kolejnego ) wyjazdu wycieczkowego w moim kierunku.
Sabinko - ja jestem lekarzem medycyny a nie stomatologii - to 2 rozne ( w
Polsce ) kierunki. Wiec myslisz pojecia niezmiernie i wycieczka nieudana.
Aha - i najwazniejsze w tym - jeden z punktow etyki lekarza dotyczy tego, ze
lekarz ma leczyc wg swoich kwalifikacji a nie wg tego co ma napisane przed
nazwiskiem. Dlatego tez zaden rozsadny lekarz nie leczy poza swoja
specjalnoscia, gdyz zdaje sobie sprawe z tego, ze od innej specjalnosci sa
inni specjalisci, ktorzy sa od niego lepsi i madrzejsi. Bo w medycynie
dziala zasada: po pierwsze - nie szkodzic. I tym sie wlasnie roznia lekarze
od paramedykow, ktorzy lecza wszystko, na wszystko maja leki i nie maja
zadnej odpowiedzialnosci za to co robia i mowia. Zdrowia zyczyc tylko.

> Mi chodzilo tylko o to, ze gabinety rowniez lekarskie maja cel
> finansowy jako podstawowy. Czy maja na celu leczenie - pewnie
> niektore. Nie liczac dwoch wizyt okulistycznych, w prywatnych
> gabinetach probowalam sie leczyc u dwoch lekarzy i nie wypadli oni
> lepiej niz ci z przychodni - czyli fatalnie. No ale ja mam pecha - tak
> zakladam. Chociaz z tego co slysze od znajomych i rodziny - nie tylko
> ja go mam

Ups.

> A skad masz taka wiedze?

A skad Ty masz, ze istnieja?

> Nie, moze jak pogoglasz to znajdziesz. Nigdy sie tym specjalnie nie
> interesowalam ale slyszalam ich wyjasnienia i "brzmialy naukowo" ;)
> W sensie ze tlumaczyli to. A nie mowili "to dziala i juz" jak ci, co
> mowia "to nie dziala i juz".

A moze Ty pogooglasz i jednak nam wyjasnisz? Jestem ciekawy, czy mowili Ci
to samo co irydolodzy z ktorymi ja mialem przyjemnosc. Jak wlasnie to
naukowo wyjasniaja????

> Pozdrawiam, Sabina

casus