OT -udalo mi sie :-))) -Maciachowa

1. Data: 2004-10-13 08:19:49

Temat: OT -udalo mi sie :-))) -Maciachowa
Od: "KATARZYNA MACIASZEK" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkie grupowiczki. Dzieki Julicie udalo mi sie (chyba?)
z Wami skontaktowac :-)
Serdecznie witam starych znajomych i tych znajomych,ktorzy pojawili sie
calkiem niedawno.:-)
na wstepie mam pytanie.
KtoszWas moze wie jak odswiezyc ogromny, stary haft gobelinowy? Wisi taki na
scianie juz kilkadziesiat lat , jest w calkiem niezlym stanie.Nitki trzymaja
sie kanwy rowniutko.Tylko ma wyrazne slady brudu i kurzu. Wyjac z ram i
wyprac na mokro w zadnym wypadku tego nie mozna. To jest naprawde bardzo
starenki haft i ogromny takie 1,5 na 2 metry. Znacie jakies metody prania na
sucho?

Pozdrawiam serdecznie
Maciachowa
m...@i...pl

1. Data: 2004-10-13 09:48:09

Temat: RE: OT -udalo mi sie :-))) -Maciachowa
Od: J...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

[...]

Można zaryzykować pianę (samą pianę!) z mydła lub Perły - rozprowadzić
delikatnie i zostawić do wyschnięcia, a potem wytrzepać - ale po
przeprowadzeniu próby na niewidocznym kawałku. Buty i torebki z materiału
czyszczę tą metoda za pomocą piany z Vanisha do dywanów, ale tu bym nie
ryzykowała. Poza tym jeśli za bardzo zamoczysz, będą zacieki. Stare
gospodynie zalecały do prania np. swetrów z angory mąkę ziemniaczaną, ale
trzepania potem nie życzę najgorszemu wrogowi. A dobra pralnia chemiczna po
prostu?
Jandulka

1. Data: 2004-10-13 09:54:35

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Sprobuj moze jak ja robie ze swoimi obrazkami robionymi welna /nie daje je za
szklo/.Piore je jak dywany nie wyjmujac z ram.Najpierw rozprowadzam pianke do
prania dywanow.Nastepnie klade na stole lub podlodze biale przescieradlo i
z lewej strony staram sie "wyklepac" brud i kurz.Powtarzam to kilkakrotnie, az
uzyskam odpowiedni efektu.Staram sie nie trzec obrazu, bo sie "kosmaci".
Mam nadzieje, ze Ci sie uda.
Pozdrowienia
dorota

1. Data: 2004-10-13 14:55:51

Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KATARZYNA MACIASZEK" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ckiof5$7jp$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> trzymaja
> sie kanwy rowniutko.Tylko ma wyrazne slady brudu i kurzu.>

Tak sobie wymyśliłam, że można go najpierw delikatnie odkurzyć odkurzaczem
(tak, żeby końcówkę odkurzacza trzymać odrobinkę nad gobelinem), a następnie
zlać wodą utlenioną i pozostawić do wyschnięcia.
Pomysł jest mój i nie wypróbowany, więc radzę najpierw przemyśleć i poddać
dyskusji :-). Ale wszystkie plamy z ciuchów schodzą mi dzięki wodzie
utlenionej bez szkody dla ciuchów, nigdy nie zauważyłam odbarwień, nie
należy tylko tego wystawiać na słońce, bo zżółknie.
Pozdrawiam.
Agnieszka (Kalisz)

1. Data: 2004-10-13 18:39:08

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

KATARZYNA MACIASZEK wrote:
> Witam serdecznie wszystkie grupowiczki. Dzieki Julicie udalo mi sie (chyba?)
> z Wami skontaktowac :-)

Udało Ci się bardzo skutecznie :)
Witam jeszcze raz i cieszę się, że już jesteś :)

pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-10-14 08:14:33

Temat: Re: RE: OT -udalo mi sie :-))) -Maciachowa
Od: "KATARZYNA MACIASZEK" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

J...@o...pl napisał(a):

> ryzykowała. Poza tym jeśli za bardzo zamoczysz, będą zacieki.

No wlasnie.... tak zle i tak niedobrze.Sucha piana , to brzmi dobrze...

> A dobra pralnia chemiczna po
> prostu?

uj..... nie wyobrazam sobie ile osob musialoby to niesc.Wazy to razem z
ramami kilkadziesiat kg. Wyjmowac z ram nie chce, bo samo ponowne oprawienie
wyniesie pare tysiecy....Najmarniej 2, ech...
Musze jakos samodzielnie sobie z tym poradzic.Moze faktycznie najpierw
delikatnie odkurze... pozniej zobacze jak z piana na kawaleczku sie zachowa.

Dzieki za porady.To jest jednak NADgrupa:-)).
Zaraz zapytam o cos innego. Przez pol roku nieobecnosci pytan sie
nagromadzilo.
Dziekuje i pozdrawiam
Maciachowa
m...@i...pl