[OT] zamsz-czyszczenie Help! !!!!

1. Data: 2004-03-22 14:01:03

Temat: [OT] zamsz-czyszczenie Help! !!!!
Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawiodly mnie wszystkie sposoby,w tym podobno super szampon do zamszu ,ktory
wrecz
zrobil plame buuu) ,wiec prosze o rade i sprawdzone domowe sposoby, w
temacie- Wjaki sposob mozna wyczyscic delikatne zamszowe botki i takaz
kurtke?Bede wdzieczna za wszystkie- nawet babcine- byleby skuteczne rady.
Pozdrawiam
Pusia a czasami Beata(Strasbourg a czasami Bialystok)

*
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?login=Beata&Ru
brID=9926
*
GG 3050843 * Yahoo Messenger -login-pusiaaa
*
p...@p...onet.pl
**
FAQ pl.rec.robotki-reczne
**

1. Data: 2004-03-22 14:59:21

Temat: Re: [OT] zamsz-czyszczenie Help! !!!!
Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli chodzi o buty i zamsz to pamiętam o skórce od chleba którą przeciera
sie zamsz ale ja osobiście nie robiłam tego.
Miłych poszukiwan i skutecznych
Anna J. pozdrawia

1. Data: 2004-03-22 15:12:14

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Pusia" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Pozdrawiam
> Pusia a czasami Beata(Strasbourg a czasami Bialystok)

Tak, skorka od chleba, jak Kruszynka podawala, albo specjalna szczotka,
ktora z jednej str. jest z gumowych nopow a z drugiej druciana.
Sa tez specjalne plyny w buteleczkach z plastiku do butow zamszowych, moze
wezmiesz ton ciemniejszy i "zamalujesz" plame? Znajdziesz je w kazdym
sklepie z butami i chemia (najpierw oczywiscie w niewidocznym miejscu
wyprobowac). Jesli w Strasbourg nie znajdziesz to jedz do Kehl, jeszcze 2
lata temu mozna bylo za 1 Euro autobusem z centrum Strasbourga tam dojechac
:-). A tam na deptaku jest na pewno jakas drogeria, Deichmann z butami lub
cos podobnego. Co do kurtiki, to nie wiem czy z malowaniem daloby rade, moze
czyszczalnie oferuja cos takiego jak farbowanie?

Monika (Hannover)

1. Data: 2004-03-22 22:21:17

Od: "Connie" <c...@f...spam.silesianet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sama domowych sposobow nie znam, ale cytuje, co mowi moja ksiazka z
poradami:
"Do usuwania plam z wyrobow zamszowych nie zaleca sie stosowania srodkow
chemicznych. Po ich uzyciu na skorze wokol plamy zostaje brzydka obwodka,
zdarza sie rowniez, ze skora blaknie. Tluste plamy najlepiej likwiduje sie
specjalna sciereczka do czyszczenia skory zamszowej."
"Znoszone buty z zamszu mozna potrzymac chwile nad para, zeby wyprostowalo
sie wlosie. Potem nalezy wyszczotkowac buty miekka szczoteczka."

Nie wiem, czy cos pomoglam, pewnie niewiele, ale tylko tyle znalazlam :o(

Pozdrawiam,
Connie (W-wa)

1. Data: 2004-03-23 07:14:10

Od: " Anga(Ania)" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Pusiu w ten słoneczny dzionek,
Spróbuj znależć sensowny sklep z artykułami sportowymi - taki w którym
sprzedawca wie co ma i zapytaj o dobre środki do czyszczenia nabuku najlepiej
pokazując buty. Ostatecznie przecież obuwie trekkingowe brudzi się dosyć
solidnie a daje się wyczyścić:-). Co do kurtki to poczytaj metkę może jest z
tak wyprawianej skóry, że można po prostu uprać w domu w ręku? Ja ostatnio
kupiłam kremowe zamszowe spodnie do których przekonało mnie właśnie to ,że
jest to inny sposób wyprawiania skóry i na metce "jak wół" jest zaznaczone
pranie wodne (potwierdzone przez kogoś kto wcześniej tak prał takie spodnie)
powodzenia - pozdrowienia z zielonego Kampinosu
Anga (Ania)

1. Data: 2004-03-23 14:11:37

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

CzescQ

Kruszynka wrote:
> jeśli chodzi o buty i zamsz to pamiętam o skórce od chleba którą przeciera
> sie zamsz ale ja osobiście nie robiłam tego.
A ja tak. Niestety, jak wszystkie inne sposoby (i domowe, i "fachowe")
czyszczenia zamszu, nie sprawdza sie :(((((((( buuuuuuu...

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2004-03-23 14:14:03

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Anga(Ania) wrote:
> Co do kurtki to poczytaj metkę może jest z
> tak wyprawianej skóry, że można po prostu uprać w domu w ręku?
Watpie. Kurtki sa raczej z dosc grubego zamszu - nie da sie wyplukac i
kurtka bedzi sztywna. :(

> [...]
> jest to inny sposób wyprawiania skóry i na metce "jak wół" jest zaznaczone
Moga akurat byc takiej grubosci i tak wyprawione, ze mozna prac w ten
sposob. Mam takie jedne zamszowe rekawiczki - prane juz byly pare razy i
ciagle wygladaja ladnie. Ale z kurta to sie odwaze, jak juz inne metody
zawioda i z brudu bedzie ja trzeba wyrzucic :(

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2004-03-23 14:16:43

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Sorry, ze bedzie pesymistycznie, ale przerabiam ten temat juz od 2-3 lat :(
Moja ulubiona zamszowa kurtka nie daje sie zadnym sposobem wyczyscic, a
oddanie do pralki (podobno dobrej) skonczylo sie tylko tym, ze
kosztowalo mnie to kupe kasy, trzeba bylo meczyc sie z przyszywaniem
guzikow, a kurtka byla niewiele czysciejsza. Ja juz zaczynam rozwazac,
czy jej nie spisac na straty. Z butami niestety jeszcze gorzej :((((((
A zal, bo i lubie w tym chodzic, a z kurtka dodatkowo wiaza sie mile
wspomnienia.
jak znajdziesz jednak jakis skuteczny sposob, to bede dzwieczec za
podzielenie sie info.

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2004-03-23 15:23:38

Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to ja jeszcze zaproponuje odnosnie butów. Mialam kiedys zamszowe
skóropodobne o ile dobrze pamietam /bo bylam nastolatkom/ i tez wygladaly
okropnie wiec zapastowalam je pasta w podobnym kolorze a pózniej gdy dobrze
wyschly wyczyscilam szczotka do zamszu. i o ile pamietam to sie wyczyscily.
Ale sprawdz to w niewidocznym miejscu
Skutecznego doswiadczania
Anna J.

1. Data: 2004-03-24 13:43:46

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Kruszynka wrote:
> to ja jeszcze zaproponuje odnosnie butów. Mialam kiedys zamszowe
> skóropodobne o ile dobrze pamietam
Albo zamsz albo skoropodobne.

> okropnie wiec zapastowalam je pasta w podobnym kolorze a pózniej gdy dobrze
> wyschly wyczyscilam szczotka do zamszu. i o ile pamietam to sie wyczyscily.
Moze byloby dobre, gdyby nie:
1. nietypowy kolor (a bezbarwa moze narobic bigosu) :(
2. mam obawy, ze po nalozeniu na zamsz pasty, bedzie on wygladal jak
zmokla kura albo jeszcze gorzej :(
Ale dzieki. Przetesyuje kiedys na jakims bardzije "typowym" kolorze.

Pozdrawiam,
robal.

PS. Za to do bialych tenisowek nadal rzadzi pasta do butow

Makrama szydełkowa - prośba
(xxx)OOE SZUKAM
Prosba o pomoc odnosnie meilaoidy...
Wystawa własnych prac? ;-)