Oberon - pytanie do lekarzy

1. Data: 2003-06-18 16:47:34

Temat: Oberon - pytanie do lekarzy
Od: "Maria" <m...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na grupie pl.soc.inwalidzi pojawil sie post informujacy o powstaniu nowych
gabinetow diagnozujacych pacjenta komputerowo za pomoca OBERONu. Poniewaz
nie wiem czy badanie to jest popierane przez oficjalna medycyne i jaka jest
jego rzeczywista diagnostyczna wartosc ( a tym samym czy nalezy na nie sie
zdecydowac) uprzejmie prosze Panstwa Lekarzy-uczestnikow grupy o stosowna
porade. Z gory dziekuje.
Pozdrawiam
Maria

2. Data: 2003-06-18 17:21:09

Temat: Re: Oberon - pytanie do lekarzy
Od: "Rafalski" <shaft[usun_tekst_w_nawiasach]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Usador Maria escribió:

> [...]
> OBERONu. Poniewaz nie wiem czy badanie to jest popierane przez
> oficjalna medycyne i jaka jest jego rzeczywista diagnostyczna wartosc

Jeśli dobrze pamiętam, lekarze postulowali tu zgłaszanie wyłudzeń na
policji.

Rafalski

3. Data: 2003-06-18 17:47:37

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria napisała:

> Na grupie pl.soc.inwalidzi pojawil sie post informujacy o powstaniu nowych
> gabinetow diagnozujacych pacjenta komputerowo za pomoca OBERONu.

Już myślałem, że to jakiś polski odpowiednik programu diagnozującego takiego
jak np. Gideon. Ale znalazłem to: http://bioterapia.com/OBERON.htm

Krótki cytat:
"Lekarz wykorzystujący nowoczesne urządzenie OBERON ma możliwość
dokładnego określenia stanu czynnościowego narządów ciała człowieka.
Informacje te są zbierane przez OBERON z mózgu w postaci fal elektromagnetycznych".

Po zebraniu tych informacji:
"Prowadzący badanie przy pomocy komputera dobierze indywidualnie preparaty
ziołowe francuskiej firmy Arkopharma".

Hmmm...

A tak w ogóle: czy są gdzieś w Polsce wykorzystywane programy wspomagające
diagnozowanie chorych? Kiedyś widziałem krótką demonstrację takiego
programu używanego w amerykańskim wojsku. Na początek kilka pytań
ogólnych (wiek, płeć itp.), kilka o zaobserwowane objawy (np. podwyższoną
temperaturę); kolejne pytania zależą od uprzednio udzielonych odpowiedzi,
czasem wymagane jest wykonanie badań laboratoryjnych i dostarczenie
wyników. Na końcu - diagnoza i proponowane leczenie. Podobno program działa
bardzo dobrze, nietrudno też o uaktualnienia o najnowsze leki,
uwzględnianie wszelkich interakcji między lekami itp. Szczególnie dobrze
sprawuje się przy diagnozowaniu rzadkich chorób, które przez "żywego"
lekarza są często odrzucane jako mało prawdopodobne nawet przy
oczywistych dla takiej choroby objawach.
Czy w taki sposób bada (i leczy) się gdzieś w Polsce?

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

4. Data: 2003-06-18 21:24:32

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Jun 2003, Maria wrote:

> [...]
> zdecydowac) uprzejmie prosze Panstwa Lekarzy-uczestnikow grupy o stosowna

na tej grupie o tym
bylo juz, zdaje sie, ze doszlismy do tego, ze to nie ma zadnej
wartosci

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-06-18 21:26:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Jun 2003, Piotr ne wrote:

> A tak w ogóle: czy są gdzieś w Polsce wykorzystywane programy wspomagające
> diagnozowanie chorych?

tak

ale programami wspomagajacymi nie bada sie i nie leczy
tylko wspomaga sie procesy diagnostyki i terapii
a decyzje musi podjac i tak lekarz (a nie komputer)

P.

6. Data: 2003-06-19 00:46:46

Od: "Rafalski" <shaft[usun_tekst_w_nawiasach]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Usador Piotr Kasztelowicz escribió:

> na tej grupie o tym
> bylo juz, zdaje sie, ze doszlismy do tego, ze to nie ma zadnej
> wartosci

Ostatnio z trudem udało mi się wyperswadować paru kobietom z mej rodziny
wizytę u takiego 'specjalisty'. Niemniej, preparaty rosyjskiej (one twierdzą
uparcie, że francuskiej) firmy 'vision' (znanej również jako 'arkopharma')
kupują i łykają jak najęte.

Rafalski

7. Data: 2003-06-19 09:53:45

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jun 2003 02:46:46 +0200, Rafalski wrote:

> [...]
> uparcie, że francuskiej) firmy 'vision' (znanej również jako 'arkopharma')

Bo to w ogóle sprzęt nastawiony na kobiety wybitnie:)
Widziałem jednego takiego faceta co miał jakiś kolorowy wydruk swojego
ciała z tego ustrojstwa i jak pragnę zdrowia - była tam macica. Dzieci
miał, ale sam nie rodził. Dziwne:):):)

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

8. Data: 2003-06-19 15:55:05

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał:

>Bo to w ogóle sprzęt nastawiony na kobiety wybitnie:)
>Widziałem jednego takiego faceta co miał jakiś kolorowy wydruk swojego
>ciała z tego ustrojstwa i jak pragnę zdrowia - była tam macica.

Wielka jest wiara współcześnie żyjących ludzi w nieograniczone
możliwości techniki. Może rzeczywiście niezorientowanym trudno
ocenić, co jest dzisiaj możliwe, a co nie. Na jednej ze stron
reklamujących "Oberona" jest zdjęcie z badania pacjentki, która
ma na głowie coś przypominającego słuchawki stereo (i co
prawdopodobnie nimi jest). Obok - "lekarz" obserwujący na ekranie
kolorowe "wnętrzności" o jakości atlasu anatomicznego.
A potem taka pacjentka trafi do normalnego lekarza, dostanie
skierowanie na gastroskopię i oburzy się, że przychodnia
stosuje takie przestarzałe metody zamiast zaopatrzyć się
w "superkomputer" :)

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

9. Data: 2003-06-19 18:59:37

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jun 2003, Piotr ne wrote:

> ocenić, co jest dzisiaj możliwe, a co nie. Na jednej ze stron
> reklamujących "Oberona" jest zdjęcie z badania pacjentki, która

kiedys zartowalismy z kolegami laryngologami, ze mozna byloby
wykorzystac stroiki do "uzdrawiania" i zrobic na tym wielki
majatek. Wystarczyloby dorobic i rozpropagowac pseudonaukowa
teorie, ze przykladanie do czaszki stroikow o okreslonej czestotliwosci
i wzbudzanie je powoduje poprawe energetyczna organizmu i przywracanie
harmonii ustroju. Mozna sie powolac na dzielo slynnego Keplera, ktory
przeciez takie dzielko o muzyce wrzechswiata (obok tych prawdziwie
wartosciowych) popelnil rowniez. Oczywiscie przykladac i dobierac
takie stroiki moglby tylko znajacy ta metode lekarz za 150zl za
15 minutowy cykl terapii :-))

zaznaczam, ze to byl zart i nikt z nas tego oczywiscie nie
robi...

Na prawde jak sie ma nieograniczona wyobraznie i brak etycznych
skrupulow to kase mozna robic na wszytkim ...

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz