Objawy Schizofrenii ?

1. Data: 2002-01-15 01:08:23

Temat: Objawy Schizofrenii ?
Od: "asewr" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie sa typowe objawy tej choroby
Ostatnio cos mi sie wydaje ze mam do czynienia z jej przypadkiem :-)
Tzn ktos chyba jest chory ....

2. Data: 2002-01-15 06:09:11

Temat: Re: Objawy Schizofrenii ?
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a1vvjo$737$1@news.tpi.pl>, a...@i...pl says...
> Jakie sa typowe objawy tej choroby
> Ostatnio cos mi sie wydaje ze mam do czynienia z jej przypadkiem :-)
> Tzn ktos chyba jest chory ....

Schizofrenia jest diagnozwowana poprzez tzw objawy osiowe lub
pierwszorzedowe. Osobie postronnej one najczesciej nie mowia zbyt wiele
mimo ze "wygladaja" po ludzku. Napisz wiec moze z jakimi objawami sie
spotykasz.

3. Data: 2002-01-15 07:42:40

Od: "Kudlata" <i...@m...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio u znajomego nastolatka zdiagnozowano schizofrenie. Powiem Ci, jak
jego zachowanie prezentowało się dla laikow:
twierdzil, ze jest wynalazcą, że wynalzał perpetum mobile, ale że urząd
patentowy się na niego uwziął, że w mediach jest nagonka na niego, że
Kwaśniewski go ściga, nasyła na niego ludzi, instaluje mu podsłuch itp.,
chłopiec o którym mowa, często prowadzi rozmowy sam ze sobą w których wydaje
rozkazy amerykańskim generałom, w tych momentach jest przekonany że znajduje
się w zupełnie innym miejscu, To, co mówi, wydaje się logicznie spójne,
przekonywujące, wręcz ujmujące....

4. Data: 2002-01-15 19:56:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Jan 2002, Kudlata wrote:

> [...]
> się w zupełnie innym miejscu, To, co mówi, wydaje się logicznie spójne,

jesli jest logicznie spojne to jest to paranoja a w schizoferni
jest najczesciej zespol paranoidalny a nie paranoiczny (a jest
to roznica). Wiec chyba nie do konca jest to spojne logiczne
- trudno mowic, ze jest logiczne jak wydaje rozkazy amerykanskim
generalom? W paranoi nie bylabys w stanie odroznic czy mowi
prawde czy nie bez objektywnego wgladu w sytuacje

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

5. Data: 2002-01-15 20:00:05

Od: "asewr" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba podejrzana zacowuje sie tak:
- oskrza bezpodstawnie innych o doprowadzanie ja do nerwicy, wylaczanie
pradu, telefonu, utrudnianie zycia itd itp
- nie pracuje a caly swoj wolny czas (ma go wiele) spedza na kierowaniu
pozwow sadowych
- zawsze uwaza ze ma racje i nie przyjmuje zadnych argumentow innych odsob
- teroryzuje swojego 12 letniego syna twierdzac ze jak odejdzie do ojca to
sie zabije

W zasadzie moglbym przeslac na priva pozwy, ktore wychodza spod reki tej
osoby bo ich forma wiele mowi

6. Data: 2002-01-15 20:06:43

Od: "Kudlata" <i...@m...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
[...]

To bardzo ciekawa uwaga. Myślę, że po prostu nadużyłam słowa "logiczne", bo
w zasadzie w opisanym przeze mnie zachowaniu owego chłopca trudno dopatrzeć
się logiki i każda postronna osoba rozpozna w nim natychmiast "świra".
Chciałam tylko powiedzieć, że to co mówi, przekazuje w sposób bardzo
naturalny i komunikatywny, często bardzo spokojny. W każdym bądź razie, w
zeszłym tygodniu psychiatra orzekł, że to schizofrenia. To, co chciałam
przekazać koledze, który pytał o objawy, to głównie, jak mi się zdaje, mania
prześladowcza (chłopak często przeszukuje pomieszczenia pod kątem "pluskiew"
itp., osad w kubku z herbatą interpretuje jako truciznę, którą ktoś mu
podłożył itp.), rozmowy z wyimaginowanymi postaciami, "nieobecność"... mam
rację? Chętnie dowiem się, na co jeszcze należy u niego zwrócić uwagę.
Pozdrawiam
Kudlata

7. Data: 2002-01-15 20:43:44

Od: "Kudlata" <i...@m...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asewr" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> Osoba podejrzana zacowuje sie tak:
> - nie pracuje a caly swoj wolny czas (ma go wiele) spedza na kierowaniu
> pozwow sadowych

No właśnie! Przypadek, który ja znam, też nie pracuje ani się nie uczy -
niezbędne minimum edukacji ma za sobą. No i oczywiście procesuje się
(przynajmniej tak mówi) z urzędem patentowym.
Czy mitomania zatem, to też objaw towarzyszący?
K.

8. Data: 2002-01-15 21:03:31

Od: "asewr" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kudlata <i...@m...amu.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a224r5$2el$...@o...icpnet.pl...

> [...]
> (przynajmniej tak mówi) z urzędem patentowym.
> Czy mitomania zatem, to też objaw towarzyszący?

W przypadku ktory opisuje nie ma chyba mitomanii
bo procesy faktycznie sie tocza .... :-)
Czy prawnie mozna kogos przymusowo przbadac ?

9. Data: 2002-01-16 09:33:01

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a223s3$duk$1@news.tpi.pl>, a...@i...pl says...
> [...]
> sie zabije
>
> W zasadzie moglbym przeslac na priva pozwy, ktore wychodza spod reki tej

Jesli tak - polisj. Ale z tego co piszesz nie odwazylby sie chyba nikt
potawic na razie diagnozy schizofrenii. Za molo danych a te ktore sa ze
schizofrenia niespecjalnie maja wiele wspolnego.
Nie twierze ze mozna powiedziec ze jest zdrowa ta osoba. Ale malo
danych.

10. Data: 2002-01-16 09:34:53

Od: "Kudlata" <i...@m...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie sa typowe objawy tej choroby
> Ostatnio cos mi sie wydaje ze mam do czynienia z jej przypadkiem :-)
> Tzn ktos chyba jest chory ....

A co z pająkami? Czytałam kiedyś, że strach przed pająkami i wężami to
atawizm, zatem rzecz naturalna, jednak do jakiego stopnia?
Otóż pewna sąsiadka uchodząca za schizofreniczkę panicznie się ich boi, co
inspiruje ją do nieracjonalnych zachowań, jak np. zalewania całego
mieszkania oraz przyległości wiadrami wody, aby je odstraszyć, okresami robi
to bez przerwy.
Czy tego rodzaju fobia to częsty objaw towarzyszący?
Kudlata (też się strasznie boję pająków)

Objawy stanu przedzawalowego ?
przeziebienie lub grypa
Slina
EEG - hiperwentylacja