Objawy nerwicy psychosomatycznej

1. Data: 2003-10-30 16:28:10

Temat: Objawy nerwicy psychosomatycznej
Od: "K" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie dot. objawow nerwicy psychosomatycznej (wegetatywnej). Czy
nastepuja one w chwilach przezywania silnego stresu, czy sa jego odleglym w
czasie nastepstwem? Tj. czy mozliwa jest sytuacja, ze objawy pojawiaja sie
np. rok po silnych przezyciach emocjonalnych, w momencie gdy komfort
psychiczny ulegl juz stabilizacji?

Dziekuje za odp,
K.

2. Data: 2003-10-30 17:36:59

Temat: Re: Objawy nerwicy psychosomatycznej
Od: "iwona" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K" <a...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czasie nastepstwem? Tj. czy mozliwa jest sytuacja, ze objawy pojawiaja sie
> np. rok po silnych przezyciach emocjonalnych, w momencie gdy komfort

Mam nadzieje ze wypowie sie jeszcze jakis lekarz, i zweryfikuje to co powiem
z nerwicy wegetatywnej nie mozna sie nigdy do konca wyleczyc.
Stan moze ulec poprawie ale zawsze jest ryzyko pogorszenia i nowego "ataku"
jesli zas chodzi o przezywanie silnych przezyc to moga wystepowac
bezposrednio w czasie trwania bodzca ale moga tez ujawnic sie kilka
dni(tygodni) po takim zdarzeniu (ja na przyklad zawsze odreagowywuje jakis
3-4 dni po silnym stresie.

pozdrawiamy-
Iwona i 2 szczuraski:)

3. Data: 2003-10-30 19:37:21

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 30 Oct 2003, K wrote:

> np. rok po silnych przezyciach emocjonalnych, w momencie gdy komfort
> psychiczny ulegl juz stabilizacji?

przypuszczam ze tak

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-10-30 19:46:04

Od: "nonnocere" <m...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

K <a...@p...wp.pl> napisał(a):

> Mam pytanie dot. objawow nerwicy psychosomatycznej (wegetatywnej). Czy
> nastepuja one w chwilach przezywania silnego stresu, czy sa jego odleglym w
> czasie nastepstwem?

Objawy wegatatywne pojawiają się w sytuacji stresu, ale mogą również się
pojawiać w sytuacjach nieproblemowych. Zwykle w sytuacji trudnej są one
intensywniejsze i bardziej uciążliwe.

> Tj. czy mozliwa jest sytuacja, ze objawy pojawiaja sie
> np. rok po silnych przezyciach emocjonalnych, w momencie gdy komfort
> psychiczny ulegl juz stabilizacji?

Jest to możliwe. Ale myślę, że w sytuacji kiedy przez dłuższy czas nie
pojawiały się objawy, a występiły podobne w okresie jak to nazywasz
stabilizacji psychicznej, to wymaga to ponownego wykluczenia podłoża
somatycznego. Tak na wszelki wypadek :)

Ogólnie zaburzenia nerwicowe są wyleczalne :) Choć często potrzeba trochę
czasu, by się z tym uporać. Ale warto nad tym popracować :)

Pozdrawiam, Madzia

5. Data: 2003-10-30 20:23:27

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasie nastepstwem? Tj. czy mozliwa jest sytuacja, ze objawy pojawiaja sie
> np. rok po silnych przezyciach emocjonalnych, w momencie gdy komfort

Zaburzenia lękowe z somatyzacją, bo zapewne o tym mowa, mogą pojawiać się
niezależnie od aktualnej sytuacji psychicznej. Tak, jak napisała Madzia, ich
wystąpienie może być spowodowane chorobą somatyczną. I to, o czym była juz
mowa na grupie, rozpoznanie takich zaburzeń można postawić dopiero po
wykluczeniu schorzeń somatycznych.
Jeśli chodzi o leczenie to najlepsze rezultaty osiąga się stosując
farmakoterapię jednocześnie z psychoterapią.
Kusi mnie jeszcze, żeby napisać o Freudzie, który źródeł zaburzeń kazałby
szukać we wczesnym dzieciństwie. A tak naprawdę, jest to sposób radzenia
sobie ze stresem, mechanizm obronny, który broni nas przed cierpieniem
psychicznym.
Wyleczyć takie zaburzenie można pod warunkiem chęci pacjenta i jego
gotowości do pracy i wglądu.

6. Data: 2003-10-30 20:26:58

Temat: Odp: Objawy nerwicy psychosomatycznej
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik K <a...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bnre9c$39g$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> czasie nastepstwem? Tj. czy mozliwa jest sytuacja, ze objawy pojawiaja sie
> np. rok po silnych przezyciach emocjonalnych, w momencie gdy komfort

Nerwica psychosomatyczna jest z założenia procesem długotrwałym. czyli aby
rozwinęły się objawy człowiek musi być narazony przez dłuzszy czas na bodźce
stresowe. Musi minąc pewien czas na wykształcenie się pewnego mechanizmu
reakcji który nazywamy własnie nerwica psychosomatyczną. Po jednokrotnym
bodzcu moga oczywiście wystapić zaburzenia nerwicowe, częściej jednak pod
postacią zaburzen lękowych no i raczej w jakimś sensownym odstępie czasu.

Piotr Maksymowicz

stres&pot
uczulenie
Ulamana osemka