Obrzezanie

1. Data: 2002-01-20 18:00:34

Temat: Obrzezanie
Od: "Tobiasz Jaskuła" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jedynym sposobem ingerencji na zwężenie stulejki jest obrzezanie? Czy są
inne możliwości?

2. Data: 2002-01-20 18:30:36

Temat: Re: Obrzezanie
Od: "ja" <j...@j...ja> szukaj wiadomości tego autora

poszukaj w sieci, na pewno cos znajdziesz.
pozdrawiam. ja.

3. Data: 2002-01-20 20:03:08

Od: "Kudlata" <i...@m...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tobiasz Jaskuła" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy jedynym sposobem ingerencji na zwężenie stulejki jest obrzezanie? Czy

> inne możliwości?

Kilka miesięcy temu lekarz (chirurg) stwierdził u naszego dwuletniego synka
stulejkę i sugerował jako jedyną możliwość zlikwidowania jej obrzezanie i to
pod narkozą, oczywiście z podpisaniem dokumentu o świadomości ryzyka
włącznie(!). Zabieg uznawał za konieczny i niezwykle pilny, mimo że nie było
żadnego stanu zapalnego ani problemu z odpływem moczu. "Domowe" sposoby
leczenia wspomniany pan doktor na ówczesnym etapie "związania napletka"
uważał za bezskuteczne, wręcz śmieszne. Perspektywa operacji (zwłaszcza
narkozy - dziecko jest strasznym alergikiem) była dla nas koszmarem.
Postanowiliśmy się na zabieg nie zgodzić. Konsekwentnie ale bezboleśnie i
małymi kroczkami odciągaliśmy napletek (pod wodą), początkowo nie było
żadnych rezultatów, ale w sumie po dwóch miesiącach stulejka się całkowicie
"rozwiązała" i NIE MA PROBLEMU.
Pozdrawiam i życzę powodzenia;-)
Jeśli pójdziesz za radą mojego przedmówcy i poszperasz w internecie,
znajdziesz mnóstwo, zwłaszcza anglojęzycznych materiałów na temat stulejek,
obrzezania itp. Ja spędziłam kilka nocy na studiowaniu ich a efektem tego
była wspomniana decyzja: nie godzić się na operację.
Kudłata

4. Data: 2002-01-20 20:12:51

Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

"Tobiasz Jaskuła" <t...@w...pl> wrote:
> Czy jedynym sposobem ingerencji na zwężenie stulejki jest obrzezanie? Czy są
> inne możliwości?

Zalezy od wieku i stopnia zaawansowania. Jezeli jestes w okresie
szybkiego dorastania (kiedys to bylo 15-17 lat, teraz to diabli wiedza)
i napletek nie moze odslonic zoledzia kiedy czlonek jest w stanie
wzwodu to istnieje szansa ze napletek rozrosnie sie do wielkosci
niezbednej do normalnego dzialania w trakcie erekcji.
Jezeli napletek nie moze odslonic zoledzia nawet wtedy kiedy czlonek NIE
znajduje sie w trakcie erekcji to sprawa jest powazna - i tu bez
interwencji chirurga sie raczej nie obedzie.
Jezeli jestes juz po okresie intensywnego wzrostu to niestety
najprawdopodobiej konieczna bedzie interwencja skalpelem.

Koniecznie skonsultuj sie z urologiem - jezeli orzeknie ze niezbedna
jest interwencja chirurga to sugeruje zebys sie zgodzil. Poza problemami
natury czysto higienicznej stulejka zwykle powoduje stany zapalne drog
moczowych i inne przykre dolegliwosci.

cezar

p.s. Czy stulejka powstala juz w okresie niemowlecym? Pytanie dosc
wazne.

--
cezar
CYBER Service

5. Data: 2002-01-20 20:13:50

Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

ja <j...@j...ja> wrote:
> poszukaj w sieci, na pewno cos znajdziesz.
> pozdrawiam. ja.

W sieci mozna znalezc cale mnostwo, ze tak powiem, DZIWNYCH porad.
Lepiej jednak skonsultowac sie z urologiem jak sadze.

--
cezar
CYBER Service

6. Data: 2002-01-22 16:46:42

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jedynym sposobem ingerencji na zwężenie stulejki jest obrzezanie? Czy

> inne możliwości?

Jeden z moich znajomych za rada innych znajomych probowal 2 tygodnie "na
margaryne"... zakonczylo sie operacja...

WaldiM

http://www.antykoncepcja.pl
http://www.londyn.org

7. Data: 2002-01-24 17:51:27

Od: "AC" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm a do niedawna obstawales przy chirurgu ;)
z pozdr
AC

8. Data: 2002-01-25 21:04:06

Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

AC <o...@g...pl> wrote:
> hmm a do niedawna obstawales przy chirurgu ;)

Jezeli mamy przypadek stulejki niemowlecej to krotki ruch skalpelem
zwykle wystarcza ;) Jezeli stulejka pojawia sie w okresie dorastania to
sprawa przestaje byc prosta - czasami samo przejdzie, czasami trzeba
kolegow chirurgow wolac na pomoc. Tak czy inaczej pacjent POWINIEN
zglosic sie do urologa - on oceni co z tym (niezwykle w koncu dla
szanujacego sie samca waznym) fantem zrobic ;)

cezar

p.s. Aga, jak juz zdazylas zauwazyc nie osmielam sie stawiac diagnoz
przez Internet - zawsze sugeruje kontakt z lekarzem rodzinnym badz
adekwatnym specjalista. Bo jak tu wlasciwie mozna zgodnie z regulami
sztuki medycznej postawic diagnoze na podstawie linijki tekstu z
opisem? Moim zdanie sie nie da - co najwyzej moge sugerowac do ktorego z
kolegow eskulapow pacjent ma sie zglosic, ale tu i tak lekarz rodzinny
winien wiesc prym! :)

--
cezar
CYBER Service

tlumaczenie
Czy mógłby ktoś te badania zinterpretować ?
Malysz wygral!
Kamienie w nerkach
big breasts . 8566