Obsługa komputra: lepszy DOS/linuks czy Łindołs X?

1. Data: 2002-04-23 14:46:11

Temat: Obsługa komputra: lepszy DOS/linuks czy Łindołs X?
Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy dla niewidomych Łindołsy DOS-owe i linuksowe są rzeczywiście łatwiejsze w
obsłudze [user friendly] od właściwych systemów?

Proszę o odnośniki do stron, bo na witrynie idn.org.pl g... jest! ;-]

2. Data: 2002-05-07 11:40:51

Od: "MichalM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawa rozbija sie o monitor i klawiature system operacyjny jest powiedzmy
sprawa drugorzedna najbardziejpopularnym systemem operacyjnym jest niestety
WINDOWS jest on w pelni kompatybilny z wiekszoscia urzadzen dla niewidomych
dostepnych na rynku

pozdrawiam Raf

3. Data: 2002-05-08 16:23:52

Od: m...@p...onet.pl (Michal Dziwisz) szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
autorstwa Michała M przeczytałem:

> Sprawa rozbija sie o monitor i klawiature system operacyjny jest
> powiedzmy sprawa drugorzedna

Oj raczej nie... Monitory brajlowskie współpracują z tym, do czego
mają sterowniki a to już zależy od osób piszących programy. Na dzień
dzisiejszy najlepszy dla niewidomego jest Windows, chociarz Linuxy
także dają o sobie znać. Można jeszcze pracować w środowisku DOS, ale
coraz mniej programów wychodzi dla tego systemu.

Imo najtaniej wychodzi udźwiękowienie kompa pod Windę, bo mimo że
Linux darmowy, to dla mowy polskiej konieczny jest sprzętowy
syntezator. Ostatnio ukazał się jakiś Syntalk dla Linucha, ale cisza
dalej...

Komputer można udźwiękowić zastępując syntezator sprzętowy odpowiednim
modółem SAPI takim jak Syntalk, Spiker czy Speak.

No i dla Windows jest najwięcej gadaczy, Hal, Outspoken, Jaws,
Window-Eyes - to te najbardziej znane.

--
Pozdrawiam, Michał
m...@p...onet.pl

--
Encyklopedia multimedialna w prezencie!
http://www.e-mail.onet.pl

Czytanie SMS-ów
renta dla osoby niezdolnej do samodzielnej egzystencji
renta wyplacana przez towarzystwa ubezpieczeniowe
prowokacja !
Rower trzykołowy - sprzedam