Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)

From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Date: Mon, 2 Nov 2015 10:31:35 +0100

> To, o czym myślisz jako "cholesterol", to są te Twoje lipoproteiny,
> nie cholesterol.
NIE. Lipoproteina musi mieć w sobie część białkową.
Holesterol nie musi.

> Czyli cholesterol upakowany w paczki razem
> z białkiem ....
Raczej bywa upakowany.

>... I wtedy masz low-density lipoprotein (LDL), które transportują
> cholesterol z wątroby do innych komórek w ciele
Prawda.

> i high-density lipoprotein (HDL), który transportuje cholesterol w drugą
> stronę,
Może też, ale na pewno nie koniecznie.

> z komórek w całym ciele do wątroby. Ten cholesterol który jest
> w proteiny zapakowany jest tylko jeden i ten sam, u mnie, u Ciebie,
> u XL-ki czy w kurzych jajkach... Jeden i ten sam związek chemiczny.
NIe.

> Nie wiem co to jest "w pojęciu tablic biologicznych" :-)
> Lipidy to szersze pojęcie, po prostu.
> Do tej grupy należą tłuszcze i sterole.
> Stokrotka, nie ma się o co kłócić, bo takie są FAKTY.

> Czyli sterole (jak cholesterol), tłuszcze (jak trójglicerydy) oraz
> inne związki to wszystko są lipidy. Dokładnie tak od początku piszę.

NIE. Bo pisałeś , że lipidy to nie tłuszcze.
A według tablic biologicznyh, gdzie nie tylko, jak w encyklopedi podana jest
definicja, ale i wzory strukturalne, lipidy i tłuszcze to to samo.
Dodatkowo jak zacytowałam encyklopedię lipoproteidy są wymienione pomiędzy
tłuszczami jako najczęstsza forma tłuszczu.
Kożystasz z jednego źrudła, nie z wielu, i stąd twoje ograniczenie.

W istocie nie rozumiesz też, że bardzo mało związkuw w pszyrodzie w
organizmie
jest "czysta". Nawet glukoza to nie jeden związek, a zdaje się 3
(pierścieniowy wzorek, i dwa "lewy" i "prawy" zwykły.

Zaś co do tłuszczy to są to tak szerokie grupy, że nikt myślący nie czepia
się tak jak ty, pewnie kujonie bezmyślny, że grupa ta może mieć tysiące czy
milony struktur, każde 5 tyśięcy w lewo lub w prawo nie ma znaczenia.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)