Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Date: Tue, 3 Nov 2015 16:24:27 -0600
<n12c25$8ni$1@dont-email.me> <d2xezbwoii6w$.1kph0xd5hyb32.dlg@40tude.net>
<n12hi7$t63$1@dont-email.me> <lqalj3ocrva5.8hqizftzlai0$.dlg@40tude.net>
<n12kqr$9dj$1@dont-email.me> <n130k7$39s$1@usenet.news.interia.pl>
<n1311s$reg$1@dont-email.me> <n158t9$kdh$1@usenet.news.interia.pl>
<n15v0o$l1p$1@dont-email.me> <n178q7$l5i$1@usenet.news.interia.pl>
<n17hgp$66h$1@dont-email.me> <n1890o$ll2$1@usenet.news.interia.pl>
<n18g8m$bse$1@node2.news.atman.pl> <n1a0ub$7io$1@usenet.news.interia.pl>
<n1aq2r$oih$1@node1.news.atman.pl> <n1aqcd$6d3$1@dont-email.me>
<n1b8ac$7ic$1@node1.news.atman.pl>

"samya" <s...@p...onet.pl> wrote in message
news:n1b8ac$7ic$1@node1.news.atman.pl...

> Ale ja nie o tym nawet, nizej wyjasnie.

> Cos w tym jest, w tej "logice" rozumowania.
> Ale pytajac o rocznik wspomagacza Stokrotki - zwanego encyklopedia, mialam
> na mysli teorie nt. cholesterolu i tluszczow zwierzecych, ktore byly
> "promowane" wszem i wobec w okreslonych latach. Stad tez moja "idea",
> ze encyklopedia musi byc dosc wiekowa...

Fajnie, tylko że nie sądzę aby wiedza na temat lipoprotein prowadziła
do klasyfikacja ich jako tłuszczy, nawet w 70 latach. A o klasyfikację
i grupowanie związków organicznych do steroli, tłuszczy i lipidów
nam chodziło a nie o to które co i na co w medycynie szkodzi.

> Jezeli chodzi o wypowiedz Stokrotki: "Sześcian jest najczęstszą formą
> prostopadłościanu. Dalej liczę na twoją inteligencję" - w odniesieniu do
> tego watku - moge powiedziec tylko tyle, ze w zakresie podstawowej
> matematyki niewiele moze sie zmienic, za to w zakresie medycyny zmiany
> moga byc olbrzymie.

Stokrotce chodziło o to, że słowo "forma iksa", jako szczególny
przypadek iksa musi też być iksem. Tymczasem słowo "forma iksa"
jest często używane w chemii jako opis związku zawierajcego
jakiś pierwiastek czy związek w składzie. Jak to przedstawiłem
na przykładzie użycia azotu w *formie* azotanów lub amonów
przez rośliny. Z takiego stwierdzenia bynajmniej nie wynika, że
amoniak jest azotem ani że azot jest azotanem - na takie
pomieszanie z poplątaniem nie ma miejsca u ludzi wykształconych.

> Przepraszam,

No co Ty, wszystko w porząsiu.