Ocena budowy plodu- nieprawidlowa

1. Data: 2006-10-25 17:27:54

Temat: Ocena budowy plodu- nieprawidlowa
Od: "Marysia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dziś mialam wykonane badanie USG połoznicze. Jest to 31 tydz.
Zaniepokoił mnie wynik. Pomiar kości udowej, tj. FL wynosi 54. Wskazuje to
na 28 tydz. ciązy. Masa płodu tj. FG 1520 czyli tez ponizej normy tak
powiedział ginekolog.
Prosze mi powiedziec, jakie mogą być przyczyny oraz pózniejsze skutki,
obnizonych parametrow. Niepokoję sie o zdrowie malenstwa.
Bardzo dziękuję za pomoc. Z poważanie. Marysia

2. Data: 2006-10-25 20:31:25

Temat: Re: Ocena budowy plodu- nieprawidlowa
Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Marysia napisał(a):
> [...]
> obnizonych parametrow. Niepokoję sie o zdrowie malenstwa.
> Bardzo dziękuję za pomoc. Z poważanie. Marysia

Ja bym radziła konsultację z dobrym ginekologiem - mogę polecić
takiego w Katowicach. Ja nie wychodziłam z gabinetu dopóki lekarz nie
rozwiał moich wszystkich wątpliwości. A w razie problemów zawsze
mogłam do niego zadzwonić lub napisać maila.

Pozdrawiam!
Ania, której pierwsza córka była na USG o 2-3 tyg mniejsza, teraz
jest zdrową, wysoką i szczupła 1,5 roczną dziewczynką:)

PS Mi lekarz wyjaśnił, że prognozowanie na podstawie jednego USG nic
nie daje. Ważna jest dynamika rozwoju. Czy wszystkie części ciała
rozwijają się symetrycznie itp itd.

3. Data: 2006-10-25 22:00:39

Od: "ds" <n...@c...spamu> szukaj wiadomości tego autora

Witam Cie

Trudno na podstawie podanych przez Ciebie informacji ocenic wynik i okreslic
jego prawidlowosc.
USG nie jest badaniem na tyle dokladnym by stwierdzic dokladna wielkosc
plodu, a tym samym jego wage.
Duzo zalezy od samego aparatu USG.
Im nowszy, tym dokladniejszy, a dla kazdego i tak zaklada sie dosc szeroka
rozpietosc norm.

Moje Dziecko w 28tc wazylo 1152g, a w 32 niecale 1700.
Urodzilo sie z waga nieco ponad 3600, a wiec dosc duza.
FL w 32 tc - 60.
Natomiast za kazdym razem, przy kazdym wczesniejszym USG wymiary plodu byly
zawsze ponizej wieku ciazy, niektore dosc znacznie.
I prawdziwym zaskoczeniem byla dla mnie waga mojej Coreczki po urodzeniu.
Myslalam, ze bedzie mniejsza ! - a juz USG dzien przed porodem wskazywalo na
4kg !

Moja rada :
jesli badanie nie wykazalo innych nieprawidlowosci - w budowie narzadow
przede wszystkim, nie przejmuj sie pomiarami. Nie sa one az tak zanizone.
Tak jak napisalam wczesniej ich dokladnosc nigdy nie bedzie stuprocentowa, a
i tez zalezy od oka lekarza, jego dokladnosci i od samego aparatu USG.
No i pamietaj, ze dzieci sa rozne - tak samo jak dorosli, zarowno jesli
chodzi o wzrost jak i wage.
Jeden zdrowy noworodek moze wazyc 2800g, inny 3500g, a zdarzaja sie nawet
takie, ktore waza 5kg.
Tu duza role odgrywaja uwarunkowania genetyczne, ale i tez szereg innych
naturalnych czynnikow.

Szkoda, ze lekarz nie wyjasnil Twoich waptliwosci tylko zasial w Tobie tyle
niepokoju.
Zobaczysz, wszystko bedzie dobrze !

Pozdrawiam
ds

4. Data: 2006-10-26 20:12:06

Od: "murziczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marysia" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obnizonych parametrow. Niepokoję sie o zdrowie malenstwa.
> Bardzo dziękuję za pomoc. Z poważanie. Marysia
na pewno isc do dobrego!!! diagnosty usg.Mogę Ci polecic takich w
Warszawie,w innych miastach nie znam niestety.Co prawda do dwoch z nich
przyjezdzają dziewczyny z całej Polski,ale mam nadzieję,ze u Ciebie nie
będzie to konieczne.Nie chcę Cię straszyc,ale u nas taka dysproporcja
wykryta w 18 tygodniu ciązy okazała się dramatem.
Naturalnie moze to oznacza małe dziecko,ale dysproporcja dotyczaca samych
konczyn dolnych,hm...nie wiem.
Naprawde poszłabym do dobrego diagnosty,ale nie pana ginekologa,ktory ma
przypadkiem usg w gabinecie,ale specjalisty od wad płodu.to nie musi byc nic
złego,ale zrobiłabym to chociaz dla swojego spokoju.
Poza tym wybacz,ale zachowanie lekarza u ktorego byłas wydaje mi się mocno
nieprofesjonalne.
gdy moj lekarz od usg po raz pierwszy zobaczył nieprawidłowosci,od razu
wysłał mnie dalej na konsultację i wyjasnił co to moze oznaczac,nie
bagatelizowął problemu ani nie zostawił mnie z tym samej.
Naprawdę,nie chcę straszyc ani Cię denerwowac,ale niektore rzeczy lepiej
sprawdzic wczesniej i po prostu byc przygotowanym na
niespodzianki,ewentualnie rozwiac wątpliwosci i nie myslec juz o tym.
jak masz pytania to zapraszam na priva.
naprawdę mam ogromną nadzieję ze wszystko jest dobrze i ze nie ma się czym
martwic.
A co do nizszej wagi,u mnie kazde z dwojki dzieci miało nizszą wagę niz
standardowa a moja Corcia urodziła się malutka ale zdrowa i super się
chowa,chociaz nadal jest drobniejsza od rowiesnikow
pozdrawiam i trzymam kciuki,koniecznie napisz cos po wizycie u lekarza
Iwona

5. Data: 2006-10-26 21:15:10

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "murziczek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> na pewno isc do dobrego!!! diagnosty usg.Mogę Ci polecic takich w
> Warszawie,w innych miastach nie znam niestety.Co prawda do dwoch z nich
> przyjezdzają dziewczyny z całej Polski

mozesz dac do nich namiar na priva?

zapalenie żołądka
poszukiwana lekarka