Ochrona przed mrozem

11. Data: 2001-11-12 09:04:29

Temat: Odp: Ochrona przed mrozem
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:41ea.00001206.3bec4262@newsgate.onet.pl...
W zwiazkuz tym mam pare pytan?
> Jak zabezpieczyc nowo posadzone azalie?

Skoro masz igły, to wyściółkuj je igłami - 5-8 cm. I wiosną nie musisz tego
zgrabiać, igły powinny się same rozłożyć, a wrzosowate lubią taką ściółkę.

> Czy moga by igly? tych
> mam pod dostatkiem.Czy wszystko musze zabezpieczyc? A moze znacie jakies
> strony ? Na dzialce mam drzewka owocowe,krzewy owocowe sporo krzewow
> kwitnacych, kwiaty. Kiedy powinnam to zrobi?

Zrobić - właściwie po pierwszym przymrozku, czyli już.
A co zabezpieczyć - to zależy od tego, co masz w ogrodzie i żadne ogólne
wskazówki nie są przydatne.
Szczególnie jeśli nie wiemy, gdzie to jest i w jakim mikroklimacie. Może
rzuć po prostu listą tego, o co się boisz?
Igły to naprawdę doskonałe zabezpieczenie.

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2001-11-13 08:24:42

Temat: Re: Ochrona przed mrozem
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski napisal:

> Roze nalezaloby polozyc na ziemi i obsypac torfem albo przykryc sloma.

Moje miniaturki zimują bez przykrycia. A wogóle, to one jeszcze teraz
kwitną :-) Kwitnie też jeden skalny goździk i goryczka.

Krycha&Co(ty) z zimowego ogrodu

13. Data: 2001-11-13 10:06:18

Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie tez kwitna :)))

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------
http://alebranie.agsmedia.pl/fotonikki
r...@p...pl
--------

14. Data: 2001-11-13 19:13:11

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> rzuć po prostu listą tego, o co się boisz?
> Igły to naprawdę doskonałe zabezpieczenie.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Witam
dzialka polozona jest za Wyszkowem. Z tego co wiem od gospodorzy ze wsi, panuje
tan specyficzny mikroklimat. Kiedy dookola leje tam swieci slonce i odwrotnie
(sprawdzilam to latem - tak jest). Zima podobno przychodzi wczesniej i odchodzi
pozniej. Kiedy w W-wie byly przymrozki -4st, tam bylo -6.
Wszystkie rosliny
(roze,budlejaDawida,forsycje,migdalki,ostrokrzewy,bz
y,pieciorniki,pigwowiec
japonski,derenie biale,wiciokrzewy,wrzoscce) sadzilam w marcu,
czesc ( azalie, rododendron, bukszpan,) posadzilam jesienia.
Wiekszosc roslin oblozylam trocinami i iglami. Azalie i rododendron okrylam
czyms co kupilam na drzewka, zeby nie obgryzaly ich zajace.
Czy dobrze?
Dziekuje Ania

15. Data: 2001-11-14 10:21:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
okrylam
> czyms co kupilam na drzewka, zeby nie obgryzaly ich zajace.

Dla róż i budlei najlepszym zabezpieczeniem są kopczyki z ziemi.
Derenie i "bzy" (lilaki), forsycje ,pięciorniki, pigwowiec właściwie nie
wymagają zabezpieczenia - ale ściółka im nie zaszkodzo.
Wrzośce muszą być okrywane bezwzględnie.Ostrokrzewy wymagają zabezpieczenia
koniecznie. Migdałki są raczej wrażliwe na przymrozki zmrażające kwiaty,
zimy przetrzymją nieźle i bez zabezpieczeń.Azalie i rododendron też się za
ściółkę nie pogniewają, wręcz przeciwnie - ale ta ochrona przeciwzającowa
musi być przewiewna, bo się zaparzą!

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2001-11-14 11:51:27

Temat: Re: Ochrona przed mrozem-czekam na mróz
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj trudno o słomę w dobie kombajnów. Przepytałem calą swoją wieś i nikt
nie ma słomy nadającej się do okrywania. Ale jest jeden fajny pomysł-dlatego
czekam na mróz.
Ktoś mi podpowiedział, że można okrywać rośliny trzciną. Wystarczy, że
jezioro zamarznie, a ja z sierpem udam się na koszenie trzciny (tej przy
brzegu). Wędkarze mogą robić to z wody już teraz. Mam zamiar zrobić zapas na
przyszły rok.
Pozdr. Jurek

17. Data: 2001-11-14 12:15:43

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki napisał(a):

> Dzisiaj trudno o słomę w dobie kombajnów. Przepytałem calš swojš wieś i nikt
> nie ma słomy nadajšcej się do okrywania.

Myślałem, ze tylko ja mam taki problem bo co bardziej wrażliwe winoroslinki
chochołami ze słomy staram się okrywac! I snopka prostej słomy na wsi dostac
(czytaj kupić za prawdziwe pienišdze) nie można!
Hi!hi! Od dwóch lat , wiosnš, zamawiam u zaprzyjaźnionego rolnika dwa snopy
słomy skoszonej kosš! :-)))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

18. Data: 2001-11-14 12:24:54

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Jerzy Wierzchnicki

[...]

Jurek a u Was nie robia przypadkiem takich mat z trzciny,widzialem u nas
takie maty rozpiete na siatkach ,to wspaniale zabezpieczenie przed wiatrem i
wscibskimi sasiadami.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

19. Data: 2001-11-14 12:55:22

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości >
> Jurek a u Was nie robia przypadkiem takich mat z trzciny,widzialem u nas
> takie maty rozpiete na siatkach ,to wspaniale zabezpieczenie przed wiatrem
> wscibskimi sasiadami.

NIe zauważyłem i nie spotkałem takiego produktu na moim terenie. Ale myślę,
że to raczej na mazurach niż kaszubach.
Pozdr. Jurek

20. Data: 2001-11-15 19:17:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> wrote in message
> Czy roze pnace trzeba polozyc na ziemi
> i przykryc, czy wystarczy tylko ulozyc kopiec do 40cm?

Moje doswiadczenie mowi, ze nic nie trzeba robic. Pnace roze sa
bardziej odporne ne mroz niz zwykle. Na pewno nie klasc na ziemi
(zreszta jesli roza jest dostatecznie duza, jest to po prostu niemozliwe).
Kopiec do 40 cm? Jesli juz co, to 10 cm powinno wystarczyc.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz