Re: Oczko wodne

1. Data: 2004-04-20 23:13:12

Temat: Re: Oczko wodne
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym w tym roku zrobić oczko wodne. Nie będzie folii, ale taka gotowa
> "wanna". Moje pytanie jest takie - Jak umieścić rośliny tak aby nie
> przemieszczały się. Głównie chodzi mi o ten kawałek przy brzegu, gdzie
jest
> b. płytko. Inne rośliny na głębszej wodzie wiem jak umieścić. Wymiary
oczka
> to 2m na 1,5m w kształcie nerki. Chciałbym równiesz poprosić o radę gdzie
> kupić tanio pompy do fontanny do tego oczka oczywiście.Z góry dziękuję
> serdecznie.

Koszyki do roślin zwykle nie pasują do rynny w oczku z laminatów. Jako
alternatywę można zastosować
doniczki w formie worków, które układają się jak chcemy. Zwykle są ze
specjalnych tworzyw lub z juty.
Można je kupic w centrach ogrodniczych.
Fontanna to badziewie, sprawia ona wrażenie sztuczności. W naturze takie
formy
nie występują. Poza tym większość roślin w oczku nie lubi być spryskiwana
wodą z fontanny.
Pompki tego typu dostaniesz w każdym sklepie akwarystycznym. Najtaniej firm
Aquael lub Aquaszut.
Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

2. Data: 2004-04-21 07:01:05

Od: JotHa <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AurorA napisał:

> Koszyki do roślin zwykle nie pasują do rynny w oczku z laminatów.
Te o przekroju prostokata napewno nie. Ale jesli uzyje w innych
ksztaltach, to nie powinno byc problemow.

> [...]
> formy
> nie występują. Poza tym większość roślin w oczku nie lubi być spryskiwana
A ktore nie lubia ?
A czym rozni sie spryskiwanie z fontanny od wody deszczowej ? (poza
technika oczywiscie !)

Pozdrawiam
Asia

3. Data: 2004-04-21 22:10:38

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Te o przekroju prostokata napewno nie. Ale jesli uzyje w innych
> ksztaltach, to nie powinno byc problemow.

A jednak są. Wprawdzie Polak potrafi :-)

> A ktore nie lubia ?

np. lilie wodne tego nie znoszą (dotyczy tez wszystkich roslin kwitnących)
Woda niszczy kwiaty

> A czym rozni sie spryskiwanie z fontanny od wody deszczowej ? (poza
> technika oczywiscie !)

Różnica polega na tym iż w czasie deszczu niebo jest zachmurzone,
Zaś krople z fontanny działają jak soczewki i niszczą liście (przy
słonecznej pogodzie)

4. Data: 2004-04-22 05:16:18

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AurorA" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> >

> Różnica polega na tym iż w czasie deszczu niebo jest zachmurzone,
> Zaś krople z fontanny działają jak soczewki i niszczą liście (przy

Jakie to miłe w sytuacji, gdy z powodu braku prądu w ogrodzie nie mogę
zainstalować fontanny :).
pozdr. optymistycznie
Anka

5. Data: 2004-04-22 15:39:37

Od: "Katarzyna Kowalska" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie to miłe w sytuacji, gdy z powodu braku prądu w ogrodzie nie mogę
> zainstalować fontanny :).
> Anka

Hehe, to była druga rzecz jaką wykonałem po wszelakch wykopach. Bez dwóch
skrzynek z prądem (na pow. 1500m2), życie było by bardzo trudne
(oświetlenie, kosiarka inne urządzenia elektryczne).

A fontanny i tak nie będę miał, bo drażnią mnie takie "tryskawki" monotonne.

6. Data: 2004-05-12 16:28:14

Od: "Jerzy Nowak" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska <l...@w...pl> napisał(a):
> Jakie to miłe w sytuacji, gdy z powodu braku prądu w ogrodzie nie mogę
> zainstalować fontanny :).
> pozdr. optymistycznie

Czy myślisz, że w starożytnych Chinach, Persji i Egipcie 2000 lat temu i
więcej korzystali z prądu?
;-)

pozdr. Jerzy

7. Data: 2004-05-12 19:16:36

Od: "Osadnik" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak"
<w...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:c7tjau$e83$1@inews.gazeta.pl...
prądu w ogrodzie nie mogę

| Czy myślisz, że w starożytnych Chinach, Persji i
Egipcie 2000 lat temu i
| więcej korzystali z prądu?
| ;-)

Ale on wtedy mieli źródła które ciągle płyneły,
albo siłe roboczą.

8. Data: 2004-05-13 16:57:33

Od: "Jerzy Nowak" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik <o...@w...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Jerzy Nowak"
> <w...@W...gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:c7tjau$e83$1@inews.gazeta.pl...
> prądu w ogrodzie nie mogę

> Egipcie 2000 lat temu i
> |
> Ale on wtedy mieli źródła które ciągle płyneły,
> albo siłe roboczą.

Wiatr, panie kolego, zaprzęgali do pracy.
pozdr. Jerzy

kury - miec albo nie mieć, oto jest pytanie !?
Re: Smardze w swoim ogrodzie
czarne rosliny
Re: psie kupki (serio)
Re: [zdjecia] A to moja spozniona wiosna...