Oczko wodne

1. Data: 2006-10-01 15:21:12

Temat: Oczko wodne
Od: "julitek" <j...@s...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbudowalem oczko wodne z betonu Jak teraz zaizolowac by nie uciekala woda Sa
rozne teorie Podobno mozna polozyc zgrzewalna pape
Pozdrawiam
Henryk

2. Data: 2006-10-01 18:06:57

Temat: Re: Oczko wodne
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

julitek wrote:
> Zbudowalem oczko wodne z betonu Jak teraz zaizolowac by nie uciekala
> woda Sa rozne teorie Podobno mozna polozyc zgrzewalna pape
> Pozdrawiam
> Henryk

Papę odradzam. Dobry jest Ceresit CR65, albo dwuskładnikowa
żywica chemoutwardzalna.
Zajrzyj pod link w stopce.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

3. Data: 2006-10-01 23:57:15

Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

julitek wrote:
> Zbudowalem oczko wodne z betonu Jak teraz zaizolowac by nie uciekala
> woda Sa rozne teorie Podobno mozna polozyc zgrzewalna pape

czego się nie robi dla natury...
moon

4. Data: 2006-10-02 07:25:47

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam jeszcze pytanie, w moim oczku wodnym zaległo sie sitowie. Na zdrowy
rozum zostawic, bo schronienie daje rybom i mam nadzieje wpływa na
czystosc wody, ale jezeli sie myle, to mnie popraw;-)

--

Gosia

5. Data: 2006-10-02 07:30:03

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

AurorA napisał(a):
Mam pytanie, w oczku mam cos takiego, co wyglada jak mech. Myslałam,z e
to sitowie, (nie)stety , to nie to. Nie wiem, co z tym zrobic,
zostawic?wyłowic, bo zarosnie całe oczko?

--

Gosia

6. Data: 2006-10-02 12:03:53

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:
> AurorA napisał(a):
> Mam pytanie, w oczku mam cos takiego, co wyglada jak mech. Myslałam,z
> e to sitowie, (nie)stety , to nie to. Nie wiem, co z tym zrobic,
> zostawic?wyłowic, bo zarosnie całe oczko?

Może to zdrojek- podwodny mech.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

7. Data: 2006-10-02 17:39:02

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam wrażenie że to co się zalęgło to nie mech tylko nitkowate
glony. Jest na nie bardzo prosty sposób. Jeżeli oczko nie jest duże
z grubsza można je wyciągnąć owijając je na kiju a potem
zastosować pięciowodny
siarczan miedzi. Można go kupić w sklepach POCH .Koszt jest
niewielki.
Pierwsza dawka minimalna i obserwować. Środek nie jest szkodliwy dla
ryb.
Stosuję go od wielu lat. Działa bardzo skutecznie na glony w oczku.

Pozdrawiam Krzysztof

8. Data: 2006-10-02 17:52:34

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@o...pl napisał(a):
> [...]
> ryb.
> Stosuję go od wielu lat. Działa bardzo skutecznie na glony w oczku.
Zastanawiam sie tylko, czy on przeszkadza?jest szkoldliwy?

--

Gosia

9. Data: 2006-10-02 18:43:27

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ładne oczko wodne to zbiornik z czystą wodą.
Glony stanowią największą przeszkodę w uzyskaniu tego
efektu . Naszym zadaniem jest utrzymanie
równowagi biologicznej w oczku i glony nie będą rosły.
Jest to trudne zadanie. Rozrastające się glony można porównać
do efektu kuli śniegowej. Jeżeli nic nie będziemy robić to po
pewnym czasie zamiast oczka bezie zbiornik zupy szczawiowej.
Czy to będzie ładne?
Pozdrawiam Krzysztof

10. Data: 2006-10-02 21:16:19

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> [...]
> do efektu kuli śniegowej. Jeżeli nic nie będziemy robić to po
> pewnym czasie zamiast oczka bezie zbiornik zupy szczawiowej.

Równowagi biologicznej nie osiaga się za pomocą pięciowodnego
siarczanu miedzi, zaś glony są jej elementem. Jeśli to rzeczywiście
glony nitkowate (przydało by się zdjęcie) to w wypadku gdy porastają
roślinny wyższe mogą im zaszkodzić - wówczas należy
przede wszystkim znaleźć przyczynę i dopiero podjąć jakieś kroki.
Zazwyczaj przyczyną są nadmierne ilości azotanów i fosforanów w wodzie.
Sprawdzoną metodą jest zwiększenie ilości roślin (szczególnie tych
żarłocznych)
-konkurują one skutecznie z glonami.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net