Odfeminizować szkołę?

1. Data: 2003-10-20 18:47:40

Temat: Odfeminizować szkołę?
Od: "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów,

Trafiłem na ciekawy artykulik:
http://www.wprost.pl/ar/?O=51104

Normalnie pewnie bym przeczytał i zapomniał, ale ponieważ właśnie niedawno
znów musiałem pocieszać kolejną koleżankę z pracy która rozpłakała się w
połowie lekcji, to zacząłem się zastanawiać czy jednak hasło
'odfeminizowania szkoły' nie ma racji bytu?

bardzo umiarkowany maskulinista ;-)
Yorick

2. Data: 2003-10-20 19:13:21

Temat: Re: Odfeminizować szkołę?
Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Oct 2003 20:47:40 +0200, Yorick wrote:

> znów musiałem pocieszać kolejną koleżankę z pracy która rozpłakała się w
> połowie lekcji,

???

--
Grendel

3. Data: 2003-10-20 21:15:35

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grendel" <n...@b...to.usenet> napisał w wiadomości

> ???

Nie rozumiesz? kosza na śmieci jej nie założyli, ale znęcanie się psychiczne
nad nauczycielem było na tym samym poziomie.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2003-10-20 21:47:55

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich grupowiczów,
<...
> Pozdrawiam,
> bardzo umiarkowany maskulinista ;-)

Witam!
Już dawno, to zauważyłem, ale...po co to "rozdrapywać"?
Po prostu kobiety są "inaczej zbudowane" (psychicznie).
W szkole nie są mile widziane huśtawki nastrojowe, jakie
są cechą tej płci. Ale nie przesadzajmy, Szkoła to też szkoła życia.
W życiu bez kobit, "nie da rady"
:*)
Troche brzydki ten "chwyt" autora z nawiązaniem do sprawy toruńskiej.
Pamiętacie, pisałem: "A gdyby to była kobieta?".
Miałem na myśli granice poza, które wyszli uczniowie.
To by było szybko napiętnowane, taka nasza narodowa mentalność.
Z drugiej strony chamstwo uczniów, w szkołach
zaciera granice kontaktów uczeń/nauczyciel, nawet poza te
przyzwoite ramy. No ale dajmy spokój z tą przyzwoitością,
bo ktoś mi tu zaraz wyjedzie sprawą rozrywkowego pana ze Szczecina(?!).
A to od razu z prasy, potem wypłyneło.

Roman

5. Data: 2003-10-21 17:13:02

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Oct 2003 23:15:35 +0200, Joanna Duszczyńska wrote:

> Nie rozumiesz? kosza na śmieci jej nie założyli, ale znęcanie się psychiczne
> nad nauczycielem było na tym samym poziomie.

Nie rozumiem, dlaczego osoba nie potrafiąca zapanować nad dziećmi, pracuje
w szkole i robi krzywdę i sobie i dzieciom.

--
Grendel

6. Data: 2003-10-21 19:42:27

Od: "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman O." <r...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> Po prostu kobiety są "inaczej zbudowane" (psychicznie).

Wyznam nieśmiało, że zauważyłem też pewne różnice w budowie fizycznej... ;-)

> Szkoła to też szkoła życia.
> W życiu bez kobit, "nie da rady"

Nie przeczę. Rzecz jednak w tym, że w 'normalnym' życiu stosunek kobiet do
mężczyzn wynosi (w przybliżeniu) 1:1, podczas gdy w szkole (wśród kadry)
jakieś 9:1. Jak się to ma do życia?

--
Z poważaniem,
Yorick

7. Data: 2003-10-21 21:21:01

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grendel" <n...@b...to.usenet> napisał w wiadomości
<...>
> Nie rozumiem, dlaczego osoba nie potrafiąca zapanować nad dziećmi, pracuje
> w szkole i robi krzywdę i sobie i dzieciom.
<..>
Witam!
Wielka krzywda faktycznie dzieje się "dziatkom".
"Szkoła ich nie przystosowuje do życia".
A może jednak to "znak czasów":
"Im bardziej schamiejesz, tym lepiej funkcjonujesz"?
"Dzieci", w szkole się tak zachowują, że _nauczycielka_ płacze.
(bo: "Nie, może zapanować").
Czego to zabrakło w Szkole, (ostatnio), że nauczycielki płaczą, a innym
zakładają na głowę kosze?
Pewnie trafiła na takich-jakichś "twardych", a ona w dodatku, "miękka"?
A może jednak, ci uczniowie mają zadatki na osobników, nie przystosowanych
do funkcjonowania w społeczeństwie?
(W spotkaniu np z przełożonymi, zapewne nie będą im dane potem takie
"prawa", jakie mają obecnie w szkole).
_Sztuczna_ ta szkoła, no nie. Matczyna opieka nie zawsze się sprawdza...
Czasem i "twardą rączką" trzeba, nieco wychować. A gdzie do tego
"narzędzia"?
A propos:
MENiS, to jaki rodzaj męski żeński czy nijaki?

Roman

8. Data: 2003-10-21 21:22:56

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> napisał w wiadomości
<..>
> [...]
> mężczyzn wynosi (w przybliżeniu) 1:1, podczas gdy w szkole (wśród kadry)

Tak jak (mniej więcej) zarobki nauczycieli w RP i w "normalnym" Świecie.

Roman

9. Data: 2003-10-21 22:01:26

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Oct 2003 23:21:01 +0200, Roman O. wrote:

> Wielka krzywda faktycznie dzieje się "dziatkom".

w pewnym sensie tak - skoro nikt ich zawczasu nie naprostuje, to niestety -
wyrośnie chwast...

> "Szkoła ich nie przystosowuje do życia".

jeszcze by tego brakowało ;-) Słyszałem ostatnio to stwierdzenie i mało
równowagi nie straciłem... Ciekawe, co kryje się pod tą ciekawie brzmiącą
formułką ;-))

> A może jednak to "znak czasów":

A i owszem. Ogólne zbydlęcenie jest wyznacznikiem naszych czasów...

> "Im bardziej schamiejesz, tym lepiej funkcjonujesz"?

czego przykładem - nasi politycy.

> "Dzieci", w szkole się tak zachowują, że _nauczycielka_ płacze.
> (bo: "Nie, może zapanować").

ja ciągle powtarzam, że momentami przydałby się powrót do pruskich metod
nauczania.

> Czego to zabrakło w Szkole, (ostatnio), że nauczycielki płaczą, a innym
> zakładają na głowę kosze?

imho właśnie twardej ręki. Te bzdury o prawach dziecka, które wypaczają
edukację, oddają pole edukacyjne nieokrzesanej hołocie, należy czymprędzej
odłożyć między bajki i spróbować znaleść jakiś nowy sposób patrzenia na
proces edukacji.

> A może jednak, ci uczniowie mają zadatki na osobników, nie przystosowanych
> do funkcjonowania w społeczeństwie?

to z moich obserwacji wynika w takim razie, że takich 'nieprzystosowanych'
jest w liceach profilowanych ok 20%, w technikach (tych starych jeszcze,
które się uchowały i kończą powoli) ok 35%, w zawodówkach - 90%...
No fajno ;-/

--
Grendel

10. Data: 2003-10-22 19:33:29

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Witam!
<..>
> w pewnym sensie tak - skoro nikt ich zawczasu nie naprostuje, to
<..>
> [...]
> jest w liceach profilowanych ok 20%, w technikach (tych starych jeszcze,
> które się uchowały i kończą powoli) ok 35%, w zawodówkach - 90%...
<.....>
CBDO

Roman

Zaklady szkolno - wychowawcze
SZKOŁA JEST FAJNA :(((
fiza w micku
dlaczego???
"Nie" dla marnotrawstwa publicznych pieniędzy!