Odgrodzenie wizualne

1. Data: 2003-04-03 12:21:00

Temat: Odgrodzenie wizualne
Od: Piotr Zet <a...@a...hidden> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Pytalem juz o to na grupie pl.rec.dom, ale bez odpowiedzi.
Ale moze tu ktos cos poradzi ?
Chodzi o to, ze mysle nad jakims odseparowaniem sie od sąsiada za siatką,
któremu obce są zasady estetyki...
Moja część jest na tyle mała, że nie chcialbym jej jeszcze pomniejszac czyms
w rodzaju zywoplotu. Myslę o takich drewanianych kratkach, przy ktorych mozna
posadzic jakies pnące się roslinki.
Pytanie jakie roslinki moglibyscie polecić, a może ktoś ma w ogóle jakiś lepszy
pomysł na takie odgrodzenie?

--
Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
"It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

2. Data: 2003-04-03 13:58:40

Temat: Re: Odgrodzenie wizualne
Od: "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Chodzi o to, ze mysle nad jakims odseparowaniem sie od sąsiada za siatką,
>któremu obce są zasady estetyki...
Moi znajomi w takiej sytuacji uznali, że kratka to za mało i od
jednej strony postawili pełny płot z paneli drewnianych. Choć nie
przepadam za takimi ogrodzeniami, przyznaję, że u nich nie wygląda to
źle.

>Moja część jest na tyle mała, że nie chcialbym jej jeszcze pomniejszac czyms
>w rodzaju zywoplotu.

Miałam rok temu podobny kłopot, choć nie chodziło o odgrodzenie od
bałaganu, a o stworzenie pewnego poczucia intymności. Żywopłot
zająłby za dużo mmiejsca, więc zdecydowałam się sadzić w całym pasie
wzdłuż ogrodzenia te krzewy, drzewa i byliny, które lubię. Kiedyś
zasłonią one widok, na to jednak trzeba czasu.

> [...]
>posadzic jakies pnące się roslinki.
>Pytanie jakie roslinki moglibyscie polecić, a może ktoś ma w ogóle jakiś lepszy

Przeczytaj wątek o pnączach na siatkę. Pnącza nie są jednak tak samo
gęste zimą jak latem. Decyzja zależy od stopnia nieestetyczności
sąsiedniej działki.

Pozdrawiam
Anna T

3. Data: 2003-04-03 14:30:19

Od: Piotr Zet <a...@a...hidden> szukaj wiadomości tego autora

Recently Anna T. wrote:
> Przeczytaj wątek o pnączach na siatkę. Pnącza nie są jednak tak samo
> gęste zimą jak latem. Decyzja zależy od stopnia nieestetyczności
> sąsiedniej działki.

No tak, o pnączach to faktycznie troche już było ;-)
Głównie jednak chodziło mi o to, jaki jeszcze można zastosować rozwiązania.
Czyli twierdzisz, że taki cały płotek nie wygląda tragicznie ?
Jeśli chodzi o tę działkę obok, to nie jest aż tak źle więc nie chcę się
zbyt szczelnie zabudowywać, aby się nie czuć jak w pudełku ;-)
Chodzi mi cały czas po głowie jakiś ażurowy drewniany płotek.
Na krzaczki też nie będzie miejsca (dzieci).

--
http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

4. Data: 2003-04-03 14:49:53

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zet" <a...@a...hidden> napisał w
wiadomości news:b6hghr$v5j$1@sklad.atcom.net.pl...
> Głównie jednak chodziło mi o to, jaki jeszcze można zastosować
rozwiązania.
> Czyli twierdzisz, że taki cały płotek nie wygląda tragicznie ?

Moi znajomi mają małą działeczkę, z podobnych powodów wzdłuż dwóch
boków ogródka są drewniane panele. Wyglądało to faktycznie jak
pudełko. Dopiero po posadzeniu powojników, róży i kilku miniaturowych
iglaków przestało być "duszno".
Może faktycznie lepsze będzie jakieś ażurowe ogrodzenie.

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2003-04-03 15:19:52

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:xiYia.32946$JI.8380270@twister.neo.rr.com...

> Drewniane panele zawsze mozna oblozyc kratka, a po niej puscic
> pnacza. Tak jest u mnie:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/milin.jpg

Piękny milin:-)
Można kupić gotowe ażurowe elementy i z nich zbudować płot. Po tym
puścić pnącza. Panele plus krata to dodatkowe, podwójne koszty.
Powojniki na nich prezentują się bardzo ładnie.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2003-04-03 15:19:57

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może faktycznie lepsze będzie jakieś ażurowe ogrodzenie.

Drewniane panele zawsze mozna oblozyc kratka, a po niej puscic

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2003-04-03 15:28:37

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Zet" <a...@a...hidden> wrote in message

> "It's better to keep your mouth shut and be thought a fool
> than to open it and remove all doubt." Edgar Allan Poe

Jestes pewien, ze to Poe? Jest kilka teorii, kto to powiedzenie wymyslil,
ale najpopularniejsza jest, ze to Mark Twain.

Pozdrowienia,
Michal

PS. Chcialem na priva, ale adres ukryty :-(

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-04-03 15:57:20

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message news:b6hjcu$aon$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Można kupić gotowe ażurowe elementy i z nich zbudować płot. Po tym
> puścić pnącza. Panele plus krata to dodatkowe, podwójne koszty.

Piszac "krata" mialem wlasnie na mysli azurowe elementy do budowy plotu.
U mnie sytuacja byla taka, ze plot z desek (ale nizszy) istnial, dolozylismy
tylko te wlasnie elementy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2003-04-03 17:17:47

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

$5gd$...@n...news.tpi.pl...

> Drewniane panele zawsze mozna oblozyc kratka, a po niej puscic
> pnacza. Tak jest u mnie:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/milin.jpg
>
> Pozdrowienia,
>    Michal
>
> --
> Michal Misiurewicz
> m...@m...iupui.edu
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure
>
> Pstrykasz ładne zdjęcia.Mam jednak prośbę.Czy mógłbyś na Swej stronie
dodać kilka z większej perspektywy?

Pozdrawia boletus

10. Data: 2003-04-03 19:11:48

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:ARYia.32964$JI.8407947@twister.neo.rr.com...
> [...]
plotu.
> U mnie sytuacja byla taka, ze plot z desek (ale nizszy) istnial,

To wszystko jasne.
I ja się dołączę do prośby boletusa. Może jakieś fotki typu "ogólne
wrażenie"?

Pozdrawiam
Marta

Fagus sylvatica