Re: Odkamieniacz do ekspresu kawy

From: jack <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Odkamieniacz do ekspresu kawy
Date: Fri, 5 Mar 2010 16:49:46 +0100

> dzieki za porady, w serwisie jeszcze nie pytalem

Odkamieniacz do expresów - kiedyś używałem saeco taki w płynie jeden
pojemnik na jeden raz, obecnie odkamieniacz do expresów z lidla w
tabletkach lub kamix do expresów. Zalewasz tabletki(płyn) wodą robi się
roztwór - właczasz expres, otwierasz dyszę do spieniania i bez nagrzania
przepuszczasz trochę wody tak by roztwór dostał się do bojlera 100-150 ml i
wyłaczasz pompe. Właczasz grzanie jak na kawę i wtedy odkamieniacz robi
swoje w środku - warto chwilę tak zostawić nagrzany. Potem pompa i ten
roztwór wylewasz przez dyszę na mleko - jak jest kamień to leci paskudna
ciecz zamiast wody. W razie potrzeby powtórzyć raz lub więcej - ważne by
roztwór popracował w bojlerze chwilę na gorąco. Dotyczy to prostego
kolbowego expresu - ja mam saeco via veneto - z zelmermi tymi prostymi jak
sądze będzie identycznie. Dodam, że po odkamienieniu różnica w czasie
nagrzewania i ciszy podczas grzania zauważalna wyraźnie - jak mam
zakamieniony słychać odgłosy nagrzewania w bojlerku i dłużej sie nagrzewa
znacznie.