Odklady z irgi - czas ukorzeniania

1. Data: 2009-07-27 07:22:40

Temat: Odklady z irgi - czas ukorzeniania
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam irge w malej doniczce i zanim ja posadze
do gruntu, chcialem zrobic odklad. Akurat moj
egzemplarz ma bardzo ladny,dlugi ped,ktory
swietnie sie nada na podklad.
Plan mam taki, zeby po odcieciu odrosli posadzic rosline
macierzysta do gruntu,a odrosl przezimowac w domu
i posadzic do gruntu na wiosne.
W zwiazku z tym mam pytanie: kiedy bede mogl
odciac nowa rosline od macierzystej ?
Jak dlugo trwa ukorzenianie odkladu,zakladajac,ze
zrobie te operacje teraz (lipiec/sierpien) ?

pozdrawiam
pluton

2. Data: 2009-07-28 13:56:49

Temat: Re: Odklady z irgi - czas ukorzeniania
Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odciac nowa rosline od macierzystej ?
> Jak dlugo trwa ukorzenianie odkladu,zakladajac,ze
> zrobie te operacje teraz (lipiec/sierpien) ?

Proponuję inne rozwiązanie.
Donicę z rośliną macierzystą wysadzić teraz do gruntu.
Pęd, z którego masz zamiar pozyskać następną sztuke irgi, w połowie długości
lub nieco dalej wygnij delikatnie i wsadź do następnej donicy tak by
wierzchołek pedu wystawał kilka/kilkanaście cm z donicy. Przysyp ziemią i
przyszpil do podłoża. Zostaw sprawę naturze, ona sobie poradzi. Odetniesz
wtedy, gdy pęd bedący odkładem się ukorzeni a poznasz to wyrastających z
dołu doniczki korzeniach. Sprawdzisz na wiosnę lub po roku i z pewnoścxią
będziesz miał nową roślinę.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2009-07-29 06:46:57