Odkopujecie róże pienne?

31. Data: 2006-04-03 06:35:14

Temat: Re: Odkopujecie róże pienne?
Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przymocować do podłoża za pomocą mocnej gałęzi (na kształt procy),
> a koronę przysypać kopczykiem i okryć stroiszem.
> Co nie znaczy iż jest to jedyna i skuteczna ochrona przed mrozem.
>
> I do Alicji (czy nie chodziło o róże pnące/czepne??) - mróz im raczej już
> nie zaszkodzi, jedynie duże różnice temperatur pomiędzy nocą i dniem.
> Jeśli ziemia na kopczykach już rozmarzła, powoli je możesz rozgarniać -
> tylko nie rób tego w słoneczny dzień.
>
> Jeśli pąki na pędach zacznąć nabrzmiewać, to znak iż to ostatni dzwonek na
> zdjęcie okrywy zimowej. No a potem już tylko sekator w łapkę.

Witam:)
Jak najbardziej chodziło mi róże pienne, nie pnące. Ja je przeginam do ziemi
mocuję i przysypuję ziemią, dokładnie jak to opisałaś. Wg. mnie metoda
sprawdzona i jakoś nie czuję, żebym je krzywdziła. Zauważyłam też że metoda mało
popularna. Sąsiedzi owijają róże pienne workami foliowymi...hm.... ja wolę swoje
sposoby:)
alicja

32. Data: 2006-04-03 06:37:15

Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trochę nie podoba mi się ta "gimnastyka" z naginaniem i prostowaniem,
> przecież podkładka z latami twardnieje i kiedyś może trzasnąć :-(
> Przyjęłam do wiadomości, że tak można robić, ciekawa jestem
> czy tę metodę stosujecie?
> pozdrawiam, Bogda

To prawda, że nie są to stare róże (teraz była ich druga zima), więc zobaczymy
jak to będzie w następnych latach z tym przeginaniem, ale na razie spoko.
pozdraiwam alicja

33. Data: 2006-04-03 06:49:12

Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli w zasadzie nie pozostaje mi nic innego, jak kopaczka w dłoń i do dzieła:)
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. A co do strat w różach, to nawettak źle jak
sobie to w zimie wyobrażalam nie jest, ale fakt faktem u mnie też wielkokwiatowe
najgorzej. I co mnie zdziwiło, ze najbardziej ucierpiały te posadzone najbliżej
domu. Mam taki szpaler przy jednej ze ścian i tamte wyglądają dużo gorzej niż te
bardziej by się wydawało narażone na ogrodzie. A myslełam, że tym pod domem
będzie najlpiej.
pozdrawiam bardzo serdecznie alicja

34. Data: 2006-04-03 09:18:12

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Szlachetna góra raczej słabo rosła, więcej kłopotu było wciąż z
> wyrastającymi dzikami. Im więcej sezonów u mnie była tym więcej
odrastała. A
> może to sprawa złego szczepienia, może pozostawiono oczka na podkładce
?

Oczka - pąki śpiące i przybyszowe na korzeniach są nie do usunięcia z
uwagi
na ilość i powszechność . Inna rzecz , czy ożyją , i to jest ten problem
:
na Twojej róży ożywają .
Trudno znaleźć przyczynę , może konfłikt "serologiczny" między odmianami
;-)
Szczepiłem chińską różyczkę na canina i miałem to samo - mnóstwo
pędów wybijających z podkładki przy szyjce korzeniowej , a chiński zraz
ładnie zrazu (sic) przyjęty przeżył nieźle jeden sezon i zmarzł w zimie
.
U Ciebie na pewno nic róży nie brakuje sądząc po wielkości i zawartości
donicy . Może tylko nawoźisz za obficie ? (jeżeli w ogóle?)
Stawiasz ją w słońcu - sądząc po fotce (na marginesie : śliczne obejście
, gratulacje)
może donica i korzenie zbytnio nagrzane - może jakieś okrywowe
dosadź ?
--

pozdrawiam :-) piotr

35. Data: 2006-04-03 15:02:00

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3 Apr 2006 08:35:14 +0200, alicja napisał(a):

> [...]
> popularna. Sąsiedzi owijają róże pienne workami foliowymi...hm.... ja wolę swoje

Worki foliowe to chyba nie jest najlepszy pomysł, tu się zgadzam.
Po pierwsze mało estetyczne, po drugie odnoszę wrażenie, że pod takim
nieoddychającym worem roślina może się ugotować.

Pozdrawiam,
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

36. Data: 2006-04-03 15:04:16

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3 Apr 2006 08:49:12 +0200, alicja napisał(a):

> [...]
> bardziej by się wydawało narażone na ogrodzie. A myslełam, że tym pod domem

Miejsce to jedno, a typ i odmiana to inna bajka.
Odnosze wrażenie, że wielkokwiatowe są najmniej odporne na niskie
temperatury.

Pozdrawiam,
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

37. Data: 2006-04-03 19:02:33

Temat: Re:OT Odkopujecie róże pienne?
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta, wysłałam cI skan mojego projektu ogrodu i wracają mi maile od
Ciebie;-(Masz inny adres?
--
Gosia

>@>@>@>@>GET MORE CHICKS............LEARN GUITAR.............
Amnesty for illegal immigrants will not happen this time.................... .
Will illegal immigrants get deported?.........Of course not.....................
naprawde ostatnie Re