Odkrycie

1. Data: 2002-10-25 20:08:09

Temat: Odkrycie
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myszkując w sklepach ogrodniczych, zastanawiałam się dlaczego nie ma
cebulek przebiśniegów...I dzisiaj dowiedziałam się ,że przebiśniegi należą
do roślin cebulowych, które sadzimy przed zaschnięciem. Czasami można kupić
takie zielone rośliny. Rozdziela się poszczególne cebulki: każdą cebulkę
wkłada do dołka dwa razy głębszego niż ona sama. Należy podlewać i dbać aby
ziemia wokół cebulek była wilgotna dopóki nie zwiędną liście. Trwa to kilka
tygodni, więc nie należy sadzić cebulek w eksponowanym miejscu.

Ciekawe...
--
pozdrawiam, Ela

2. Data: 2002-10-25 21:24:02

Temat: Re: Odkrycie
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> wrote in message
> [...]
> ziemia wokół cebulek była wilgotna dopóki nie zwiędną liście. Trwa to kilka
> tygodni, więc nie należy sadzić cebulek w eksponowanym miejscu.

Dziwne. Kupilem pod koniec wrzesnia cebulki Galanthus ikariae, po naszemu
przebisnieg (ale jaki?). Jesli sobie dobrze przypominam wsadzanie do ziemi,
cebulki byly suche. Czy z tego wynika, ze zostalem nabity w butelke i nic nie
wyrosnie? Chyba poczekamy do wiosny z rozstrzygnieciem.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-10-26 05:14:07

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:apc8b7$nio$1@foka.acn.pl...
> [...]
kilka
> tygodni, więc nie należy sadzić cebulek w eksponowanym miejscu.

Może w tym coś jest,bo swoje przebiśniegi przesadzam w celu namnożenia
niedługo po przekwitnięciu ,a nigdy ich nie suszyłem .

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

4. Data: 2002-10-26 15:33:50

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kilka
> tygodni, więc nie należy sadzić cebulek w eksponowanym miejscu.

hehe
nie bylo bo ja ich bardzo duzo kupilem
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps. naprawde nic z tych cebulek nie wyrosnie
?

5. Data: 2002-10-26 15:59:06

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wysyłkowych w UK sprzedają ...... tak więc nie musisz się martwić, pewnie
wyrosną.

--
pozdrawiam Ela

6. Data: 2002-10-29 12:40:42

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Luczynska" napisał
> [...]
> takie zielone rośliny. Rozdziela się poszczególne cebulki: każdą cebulkę
> wkłada do dołka dwa razy głębszego niż ona sama.

Cebulki te mają bardzo cienki łuski, które nie bronią ich przed
wyschnięciem. Jest więcej roślin, których cebul nie zasusza się. Zdaje się,
że niektóre lilie, szafirki, puszkinie, śniedki i inne drobnocebulowe.
Oczywiście, są w sprzedaży, ale rozsadzając je należy wykopać, podzielić i
od razu wsadzić w nowe miejsca.
Majka

tereny zieleni
Lilie Wodne