Re: Odkurzacz do mycia powierzchni twardych

From: "Jackare" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Odkurzacz do mycia powierzchni twardych
Date: Wed, 3 Jan 2007 10:46:22 +0100

> Czy ktoś z Was używa odkurzacza piorącego z końcówką do mycia powierzchni
> twardych?
> Z tego co znalazłem to końcówka takie ma VAX 6151SX (automop) i Triathlon
co do oskurzaczy:
Polecałbym:
coś z DeLonghi (multivac lub penta)
albo z MPM (zdecydowanie tańszy od DeLonghi)
Triathlon ma nieciekawe końcówki.

Przez 5 lat prałem usługowo tapicerki i dywany. Cały czas używałem DeLonghi
penta electronic i choć czas pokazał że to stosunkowo delikatny sprzęt to
mam go do dzisiaj i działa (kurde - on ma już 11 lat)
Z perspektywy tego doświadczenia dziś kupiłbym DeLonghi multivac (taka szara
beczułka)- jest bardziej toporny-pancerny i nie ma elektronicznej regulacji
mocy co się okazuje zupełnie niepotrzebne bo zawsze się puszcza maszynę na
pełną moc, zwłaszcza w mokrych pracach.
Mycie podłóg tymi maszynami to bajka - mają bardzo dobre końcówki i od razu
masz suchą i czystą podłogę.
Weź też pod uwagę inne włoskie maszyny marki Gisowatt (albo Gisowat) tylko
przyjrzyj się końcówkom. Gdy ja się inetersowałem tymi maszynami miały
znacznie gorsze końcówki niż DeLonghi.

Nie kupuj broń boże zelmerowskiego "piorącego" Wodnika Duo- także mam takie
cudo i uważam go za najlepszy odkurzacz do odkurzania ale na sucho z filtrem
wodnym. Pomimo że ma funkcję piorącą to do prania ani do zmywania podłóg
absolutnie się nie nadaje - ma za mały zbiornik a ponadto jego konstrukcja
nie jest przeznaczona do zbierania wody i woda prawie natychmiast zaczyna
przelatywać przez odkurzacz mocząc silnik i wylatując z tyłu brudną smugą :)

Są jeszcze sprzęty typu karcher czy bosch ale uważam że nie warto - zbyt
duża kasa za dokładnie te same funkcje i niestety mniejszą moc silnika
(czyli mniejsze podciśnienie) niż włoskie sprzęty.

--
Jackare
Bytom / Kraków