Grilla czas zacząć ;-))

1. Data: 2003-03-25 08:41:50

Temat: Grilla czas zacząć ;-))
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pogoda zaczęła sprzyjać przyjęciom pod chmurką,
więc myślę, że grille już dymią. Proponuję co następuje :
na przystawkę
skrzydełka po szatańsku i pomidory z fetą
danie główne
filet z indyka w marynacie jogurtowej + sałata z winegretą + pieczywo
czosnkowe lub ziołowe
na deser
pralinowe banany
wszystkie potrawy są pieczone !
Do przystawki i dania głównego popijamy wino białe wytrawne
a do deseru proponuję drinka - rum z sokiem ananasowym

oczekuję kontrpropozycji

pozdr.Alex

1. Data: 2003-03-25 08:59:46

Temat: Re: Grilla czas zacząć ;-))
Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz wrote:

/ciach/

Możesz napisać ja przyżądzić skrzydełka po szatańsku?

> oczekuję kontrpropozycji

U mnie w zeszłym sezonie królowały: Filet z indyka w marynacie jogurtowej,
szaszłyki drobiowe z papryką, pieczarkami, cebulą i boczkiem (z którego
chyba zrezygnuję, bo psuł cały efekt - był po prostu twardy. A może nie taki
jak trzeba?), żeberka, karkówka, nieśmiertelne kiełbaski i kaszanka. Na
deser - jeśli był - jabłko pieczone (bananów nie znoszę w żadnej postaci).
W tym roku chcę popróbować ryb z rusztu, na początek na 99% będzie pstrąg.
Też czekam na ciekawe propozycje ;-)

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-03-25 09:01:50

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kosela wrote:
> Możesz napisać ja przyżądzić skrzydełka po szatańsku?

Wrrrrr! "Jak". Taki źwierzak...

1. Data: 2003-03-25 09:10:09

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kosela napisał:

[ciach]
> W tym roku chcę popróbować ryb z rusztu, na początek na 99% będzie pstrąg.
> Też czekam na ciekawe propozycje ;-)

Polecam lososia z grilla, nie pieczonego w foli ale na tacce aluminiowej
:-). Pycha.
W zeszlym roku u mnie krolowaly: poledwiczki wieprzowe
miodowo-czosnkowe, karczek, niesmiertelna kielbasa, kwiaty cukini
zapiekane z serem i kawalkiem boczku (przystawka) szaszlyki z szynki,
pieczarek, boczku, cebuli i papryki, chleb czosnkowy i gory kapusty
pekinskiej zjadanej z grillowanymi miesiwami. na deser najczesciej
pieczone na grillu owoce (polecam zapiekane truskawki, rowniez na tacce
aluminiowej) do popicia zimne dobre piwo :)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-25 09:25:23

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:
> Polecam lososia z grilla, nie pieczonego w foli ale na tacce
> aluminiowej :-). Pycha.

A możesz coś więcej na ten temat, jaki łosoś, jak przyprawić itp?

> kwiaty cukini
> zapiekane z serem i kawalkiem boczku (przystawka)

Kwiaty? :-o Pierwsze słyszę. Napisz coś więcej.

> (polecam zapiekane truskawki, rowniez na
> tacce aluminiowej)

Tak po prostu truskawka fru na tackę, czy jakiś sos dotego?

> do popicia zimne dobre piwo :)

No, to przecież oczywiste ;-))

1. Data: 2003-03-25 09:49:56

Od: "Olka (Ti`Ana)" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Mar 2003 09:59:46 +0100, Waćpanna lub Waćpan Piotr Kosela, w
wiadomości <b5p5p5$10k$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> U mnie w zeszłym sezonie królowały: Filet z indyka w marynacie jogurtowej,

A tu mnie zaciekawiła ta marynata jogurtowa. Czy możesz przybliżyć sprawę?
--
Pozdrawiam, Olka (Ti`Ana)
PPW! a poza tym wariatka kuchenna

1. Data: 2003-03-25 09:58:28

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olka (Ti`Ana) wrote:
> A tu mnie zaciekawiła ta marynata jogurtowa. Czy możesz przybliżyć
> sprawę?

Nie chcę zmyślać, ale, o ile mnie pamięć nie myli, przepis był z grupy. Po
południu/wieczorem postaram się wrzucić.

1. Data: 2003-03-25 10:08:05

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kosela napisał:
> walkie! wrote:

> A możesz coś więcej na ten temat, jaki łosoś, jak przyprawić itp?
Jasne ze moge :-)
Losos dzwonka najlepiej, rano przed grillowaniem rozmrazam bo w 90%
przypadkach jest twardy jak kamien :-). Jak sie rozmrozi, czy tez mu
zejdzie warstewka lodu skrapiam go dosc obficie sokiem z cytryny, nawet
sok z polowki na jeden dzwonek. Nacieram lekko sola, piprzem ziolowym i
odrobinka przyprawy do ryb kamisa. Siekam dribniutenko cebulke, lae
naprawde drobno, mozna tez ja zetrzec i ta cebulka tez lekko nacieram
rybe. Na dzwonek bierzesz nabierasz na dwa palce papki cebulowej i
rozprowadziasz po calym kawalku. Tak spreparowana rybe wstawiasz do
lodowki i ma czekac chlonac przyprawy. Potem mozesz piec go bezposrednio
na ruszcie badz na siatce na ryby badz na tacce aluminiowej. Uwielbiam
tak upieczona rybe. To samo mozna popelnic z pstragiem :)

> Kwiaty? :-o Pierwsze słyszę. Napisz coś więcej.
Te potrawe przywiozla moja siostra z wloch. Zbieramy kwiaty roslin
cukiniowatych czyli miesiste (cukinia, dynia, kabaczki, patisony etc)
jesli nie robimy tego we wlasnym ogdorko ;-) mozna sprawdzac czy kwiaty
kwitna 'na pusto' czyli sa bez zalazka owocowego to nas sasiad nie
przeswieci. Wazne jest by kwiatki zbierac z lodyzkami i to dosc dlugimi.
Kwiatki jak juz mamy :-) myjemy bo zawsze troche ziemi sie w nich
znajdzie, osuszamy. Ser zolty lagodny! i boczek wedzony ktoimy w kostke.
Teraz nadziewanie. Kwiatek chwytamy za lodyzke, palcami rozchylamy
kwiat, wciskamy do srodka kawalek sera i boczku (moze byc sam ser) i
zaciskamy kwiatek tak ze chwytamy jego czubek i mocno skrecamy, kwiatek
pusci sok i sie sklei. Potem rzucamy to na tacke aluminiowa, z grilla
moze pospadac i pieczemy do zarumienienia kwiatkow :-) Kwiaty sa
przepyszne i bardzo delikatne. Jemy chwytajac za lodyzke i odgryzajac
reszte :)

> Tak po prostu truskawka fru na tackę, czy jakiś sos dotego?
Tak po prostu :)))) Tylko truskawki musza byc w miare duze, fru na
tacke, maja sie dosc mocno przypiec i lekko rozpackac na wierzchu, wtedy
sa pyszne. Moj maz niektore obtacza w cukrze i kladzie na grilla ale ja
tak nie lubie. Potem jak juz jemy, mozemy je maczac w jakims sosiku czy
smietanie :)

> No, to przecież oczywiste ;-))
Wlasnie nie, mojej kolezance do grilla pasuje tylko Martini :-)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-25 10:27:48

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

Dziękuję, zapisane, wykorzystam latem (kwiatki z pewną taką nieśmiałością i
jeżeli będą u mnie w tym roku cukinie)

> Wlasnie nie, mojej kolezance do grilla pasuje tylko Martini :-)

Są biusta i biuściki ;-))))

1. Data: 2003-03-25 10:32:35

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kosela napisał:

> Dziękuję, zapisane, wykorzystam latem (kwiatki z pewną taką nieśmiałością i
> jeżeli będą u mnie w tym roku cukinie)
Czasem ale to bardzo rzadko mozna spotkac je na placach targowych jak
jakis rolnik wie jak z nich mozna korzystac, reszta je wywala niestety :<

> Są biusta i biuściki ;-))))
ano :-)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl