Nietrzymanie moczu

1. Data: 2004-05-30 21:03:47

Temat: Nietrzymanie moczu
Od: "Ewa Z" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich bardfzo serdecznie, jesatem tu nowa i prosze o pomoc.
Mam 59 i dolega mi juz od 10 lat ta przykra dolegliwosc.
Bylam juz u wielu lekarzy ktorzy niepotrafili mi pomoc.
Stosuje: Driptane, Cwiczenia gimnastyczne, a jak bylo tak jest!
Jezeli mozecie mi jakos pomoc to prosze opisac jak tudzierz kliniki gdzie
lecza takie przypadki.
Ps. Operacja raczej juz niewchodzi w rachubne-jestem po operacji
ginekologicznej ktora miala miejsce 6 miesiecy temu.
Z gory dziekuje za pomoc!!

Pozdrawiam serdecznie Ewa Z

2. Data: 2004-05-31 10:14:34

Temat: Re: Nietrzymanie moczu
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 30 May 2004 23:03:47 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Ewa Z, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Z gory dziekuje za pomoc!!

A skad jestes?
W Warszawie, na ulicy bodajze Wroniej jest poradnia dla osob ktore maja
problemy z trzymaniem moczu.
Bylam tam z nasza pacjentka ktora ma taki problem - trzeba przyznac ze
bardzo dokladnie sie wzieli za diagnostyke.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2004-05-31 12:02:59

Temat: Odp: Nietrzymanie moczu
Od: "Ewa Z" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skad jestes?

Jestem z Sosnowca - wojewodztwo Śląskie :-)
NIestety odleglość jest dlamnie chyba zbyt wielka, a czy znasz może inne
kliniki - przychodnie w których mogłabym leczyć się ( nieco blirzej miejsca
mego zamieszkania)

> Bylam tam z nasza pacjentka ktora ma taki problem - trzeba przyznac ze
> bardzo dokladnie sie wzieli za diagnostyke.

A jakie dokładnie badania tej pacjentce zrobili? I jakie zastosowali
leczenie ??

Ewa Z

4. Data: 2004-05-31 13:25:32

Temat: Re: Odp: Nietrzymanie moczu
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Mon, 31 May 2004 14:02:59 +0200 wiedźmin zdziwił się
> [...]

> kliniki - przychodnie w których mogłabym leczyć się ( nieco blirzej miejsca

Niestety - nie :(
Ale moze zadzwon do jakiejkolwiek poradni urologicznej w pobliskim duzym
miescie i sie spytaj czy nie znaja adresu czegos podobnego do tego o czym
ja pisalam.

> A jakie dokładnie badania tej pacjentce zrobili? I jakie zastosowali
> leczenie ??

Mieli juz wyniki kilku wczesniejszych badan USG pecherza i nie tylko.
A u siebie wykonali jej badanie urodynamiczne ktore pokazywalo w jakich
sytuacjach nastepuje popuszczanie moczu i jak jest silne. No i wywiad
lekarski jeszcze - oczywiscie.
Leczenia jako takiego nie bylo - bo w tym przypadku byc akurat nie moglo.
Ale z tego co sobie poczytalam rozne rzeczy na poczekalni - to maja tam
sporo roznych metod - lacznie z jakimis stymulacjami miesni itp.

5. Data: 2004-06-01 21:06:14

Temat: Odp: Odp: Nietrzymanie moczu
Od: "Ewa Z" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje Bardzo i milego dnia - snów .

6. Data: 2004-06-02 07:22:42

Temat: Re: Nietrzymanie moczu - dłuuugie
Od: "Jadarek" <dkral@_BEZ_TEGO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.... i niekonwencjonalnie :-)

> [...]
> NIestety odleglość jest dlamnie chyba zbyt wielka, a czy znasz może inne
> kliniki - przychodnie w których mogłabym leczyć się ( nieco blirzej

"Optymalni" sierpień 2002 nr 8(36) wkładka CŻO Jastrzębia Góra

LEKARZE O NIETRZYMANIU MOCZU

Poniżej publikujemy dwie opinie na temat nietrzymania moczu, wyrażone
przez przedstawiciela medycyny konwencjonalnej i lekarza optymalnego.

Nietrzymanie moczu to bezwiedne, mimowolne opróżnianie się pęcherza
moczowego. Może być spowodowane wadami wrodzonymi, przebytymi operacjami,
porodami oraz urazami, może powstać na skutek chorób układu nerwowego.
Moczenie mimowolne występuje po wysiłku fizycznym, kichaniu, kaszlu,
najczęściej u kobiet, rzadziej u mężczyzn, np. po wycięciu gruczołu
krokowego. Nietrzymanie moczu jest problemem około 50% kobiet po 45 roku
życia, które przebyły ciężkie porody, zwłaszcza kleszczowe i operacje
ginekologiczne. Ponad 20% operacji ginekologicznych to zabiegi, których
celem jest leczenie nietrzymania moczu.
Trzeba podkreślić, że również z wiekiem dochodzi do zmniejszenia
elastyczności mięśni miednicy małej i zwiększone ciśnienie wewnątrzbrzuszne
przy wysiłku powodujące ucisk na pęcherz moczowy może powodować
nietrzymanie moczu u osób zdrowych w młodszym wieku.
Rozpoznanie nietrzymania moczu opiera się na wywiadach - oddawanie
niewielkich objętości moczu przez nieuszkodzoną cewkę moczową pod wpływem
wysiłku zwiększającego ciśnienie wewnątrzbrzuszne - badaniu ginekologicznym
urologicznym, stwierdzeniu wyciekania moczu podczas próby kaszlowej.
Badania urodynamiczne potwierdza rozpoznanie. U kobiet w ureterocystografii
obserwuje się zanik tylnego kąta cewkowo -pęcherzowego, kąt ten ma
podstawowe znaczenie dla prawidłowego utrzymywania moczu.
Zapobieganie nietrzymaniu moczu polega na propagowaniu ćwiczeń
wzmacniających mięśnie w czasie ciąży i połogu.
Leczenia zachowawcze przynoszące w około 50% przypadków poprawę polega
na zwalczaniu nadwagi, cukrzycy, ćwiczeniach mięśni łonowo - guzicznych
i zwieracza odbytu.
Leczenie operacyjne polega na podciągnięciu cewki i szyi pęcherza moczowego
do spojenia łonowego, plastyce pochwy, możliwe jest również endoskopowe
umocowanie szyi pęcherza moczowego. Daje ono około 80% wyleczeń, celem tego
typu postępowania jest przywrócenie prawidłowego kąta tylnego cewkowo-
pęcherzowego oraz zwiększenie napięcia mięśni i powięzi otaczających
połączenie cewkowo - pęcherzowe.

dr n. med. Aleksander Grigorjew
ordynator w Szpitalu im. M. Skłodowskiej-Curie
w Lidzbarku Warmińskim

Nietrzymanie moczu jest dolegliwością typowo kobiecą ze względu na budowę
anatomiczną. Mężczyźni oprócz zwieracza pęcherza posiadają dodatkowo
miesień zwierający cewkę moczową, a częściej u nich kłopotem jest
utrudnienie mikcji spowodowane przerostem gruczołu krokowego . Początkowo
choroba nie jest bardzo uciążliwa i dotyczy zwykle stanów zwiększonego
ciśnienia w jamie brzusznej na przykład w czasie śmiechu czy kichania . Jak
każdy mięsień, również zwieracz pęcherza do pracy potrzebuje energii z ATP i
przy jego niedoborze znacznie słabnie siła skurczu . Żywienie tradycyjne
oparte na węglowodanach wymusza na organizmie czerpanie energii z takich
nośników jak na przykład NADPH, który nie może być wykorzystany przez
włókna aktynowe i miozynowe , które zachodząc na siebie powodują skrócenie
mięśnia . Aby w przypadku niedoboru ATP mięsień wykonywał tę samą czynność
musi być pobudzony przez silniejszy impuls nerwowy. W przypadku zwieracza
pęcherza moczowego impulsacja ta jest odruchowa i jeżeli chora kobieta w
porę nie pomyśli, to przy napięciu tłoczni brzusznej dochodzi do
kropelkowego oddawania moczu. W pierwszym okresie, gdy dolegliwości są
mierne, możliwe jest wzmocnienie skurczu wolą. Po pewnym czasie na skutek
gorszego obkurczania dochodzi do rozciągnięcia mięśnia przez mocz gromadzący
się w pęcherzu . Zwieracz powiększa swój obwód .
W tym etapie choroby nawet silny skurcz nie powoduje całkowitego zatrzymania
moczu, ponieważ jest on zbyt długi. W takiej sytuacji nawet silna
koncentracja nie zapobiegnie ulewaniu. Pojawia się wtedy dodatkowy objaw -
konieczność natychmiastowego wypróżnienia z chwilą przepełnienia pęcherza.
Stopniowo również rozciągnięciu ulegają włókna mięśniowe i dochodzi do
zwiotczenia. Kiedy włókna miozynowe i aktynowe tracą ze sobą kontakt
zniesiona zostaje funkcja skurczu mięśnia i kontrola neuronalna . Dochodzi
do bezwiednego oddawania moczu.
Oczywiście zaburzenie to może też być wywołane jakąś chorobą ogólną
(na przykład SM) lub urazem mechanicznym ( zabiegi operacyjne) jednak jest
to znacznie rzadsze.
Stosując żywienie optymalne można szybko pozbyć się tej dolegliwości tak
jak i wielu innych. W początkowym okresie sama dieta skutkuje natychmiast
wzrostem siły mięśni, gdyż wzrasta ilość ATP i wraca pełna funkcja zwieracza
Stosując dalej żywienie kobieta na długo zabezpiecza się przed podobnymi
problemami.
W przypadku zaburzeń bardzo zaawansowanych przydatne jest wdrożenie prądów
selektywnych SVU , które wzmagają neuronalną impulsację mięśnia. Efekty nie
każą na siebie zwykle długo czekać .Poprawę uzyskuje się między trzecim,
a dziesiątym zabiegiem i dalej nie ma konieczności ich stosowania . Problem
mogą stanowić osoby z bezwiednym moczeniem , u których czas stosowania
żywienia i zabiegów jest dłuższy (podobnie jak w SM).
Do nie poddających się prądom należą jedynie kobiety, które doznały
przerwania ciągłości zwieracza na skutek urazu mechanicznego. Wtedy
konieczne i jedyne jest leczenie operacyjne . Należy jednak wspomnieć,
że jest to zabieg prosty.
U kobiet starszych , nawet żywiących się optymalnie może czasem istnieć
potrzeba powtórzenia zabiegów prądami po roku lub kilku latach, ponieważ
wiotczenie mięśni jest jednym z naturalnych procesów starzenia organizmu.

lek. med. Przemysław Pala

-

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

7. Data: 2004-06-06 03:40:40

Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wejdź na strone www.kregoslup.polbox.pl w link ciekawostki medyczne i
jest tam Cwiczenie mięśni guzicznych - pomoźe to ci bez operacji
rambofix>

zywienie a grupa krwi
witaminy
Dermatologia - Dermogrfizm + tatuarz