_(.)_ żródła Etyki

21. Data: 2007-01-20 08:07:18

Temat: Re: Odp: Odp: _(.)_ żródła Etyki
Od: "Etyka byka <oo>" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Te w ukladach podwójnych nawet dość blisko... ;)
> Bywają też ponoć czarne dziury - zaborcze jak czarne wdowy :P

I Twoim zdaniem gwiazdy neutronowe posiadają jaźń ?

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
jazdamazda
--
Etyka nie istnieje bez marzeń...,
w czym jest bardzo podobna do religii...

22. Data: 2007-01-20 11:24:58

Temat: Odp: Odp: Odp: _(.)_ żródła Etyki
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Etyka byka <oo> <p...@h...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:pdn0098ee884$.r7hf95v2k8by$....@4...net..
.

.

> I Twoim zdaniem gwiazdy neutronowe posiadają jaźń ?

A skąd pewność że nie? Wiesz to intuicyjnie czy też oceniasz
zdroworozsądkowo? ;)
Lepiej zdefiniuj co to twoim zdaniem jest "jaźń"... ;P
"Są na niebie i ziemi rzeczy o których nie śniło się filozofom" :)

23. Data: 2007-01-20 13:22:34

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: _(.)_ żródła Etyki
Od: "Etyka Byka <oo>" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Jan 2007 12:24:58 +0100, Sky napisał(a):

> A skąd pewność że nie? Wiesz to intuicyjnie czy też oceniasz
> zdroworozsądkowo? ;)
> Lepiej zdefiniuj co to twoim zdaniem jest "jaźń"... ;P
> "Są na niebie i ziemi rzeczy o których nie śniło się filozofom" :)

Jasner, na przykład Bóg chrześcijan poza przestrzenią
i czasem, który buja sie na bujanym fotelu i obserwuje
monitory skanujące Ziemię w poszukiwaniu grzechu :o)

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
jazdamazda

Ps. Słyszałam też, że kiedyś na Marsi psy szczekały dupami,
zanim nie dotarły tam radzieckie sądy kosmiczne :o)
Na Księżycu i Olimpie t5ez się sporo działo,
zanim nie pojawił się tam człowiek...

24. Data: 2007-01-20 19:57:10

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: _(.)_ żródła Etyki
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Etyka Byka <oo> <p...@h...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1kdrls3ope8dp$....@4...net.
..

> Jasner, na przykład Bóg chrześcijan poza przestrzenią
> i czasem, który buja sie na bujanym fotelu i obserwuje
> monitory skanujące Ziemię w poszukiwaniu grzechu :o)

No to co to jest jaźń? ;)

25. Data: 2007-01-20 21:39:26

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: _(.)_ żródła Etyki
Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał:

> No to co to jest jaźń? ;)

Pojęcie Jaźni (czy też to, co określamy mianem Jaźni) ma
charakter tylko częściowo empiryczny. Ogarnia sobą zarówno to,
co doświadczalne, jak i to, co jeszcze nie doświadczone, a nawet to,
co nie jest doświadczalne w ogóle. A ponieważ - ze względu na jej
cechę wykraczania poza domenę świadomości - jest istotnością,
którą można opisać jedynie częściowo, zatem pozostaje ona dla nas
w zasadniczej mierze niepoznawalna i postulatywna.
(Wikipedia)

I jest to tylko kawalątko z dużego tekstu podstawowego,
a w środku sporo odsyłaczy, a wokół pełno innych,jeszcze
większych tekstów na temat jaźni.

Zabawy w zadawanie pytań to ciekawe zajęcie, ale efekty
bywają różne - np uświadomienie sobie, może i innym
przy okazji, że żonglerka argumentami bez pokrycia nie
wniesie nic nowego do rozmowy czy dyskusji:)

Mimo, że przeczytałam trochę tekstów o jaźni,
nie znalazłam podstaw, by wykluczyć np fakt, że
istnieją we wszechświecie inne niż my,ludzie,elementy,
posiadające jaźń. Tym bardziej, że jaźń jest (cyt.)
"...istotnością, którą można opisać jedynie częściowo..."
( i tak dalej, patrz wyżej)

Że nie wspomnę o etyce, która jest tworem sztucznym,
jak wszystko prawie już dookoła nas :)

Hanka
:)

26. Data: 2007-01-20 23:40:46

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: _(.)_ żródła Etyki
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanka <c...@g...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@5...googlegr
oups.com...

Sky napisał:

> No to co to jest jaźń? ;)

Pojęcie Jaźni ...
(Wikipedia)

Zabawy w zadawanie pytań to ciekawe zajęcie, ale efekty
bywają różne - np uświadomienie sobie, może i innym
przy okazji, że żonglerka argumentami bez pokrycia nie
wniesie nic nowego do rozmowy czy dyskusji:)

-Każdy argument ma jakieś źródło, powód, ma więc "pokrycie" :)

Mimo, że przeczytałam trochę tekstów o jaźni,
nie znalazłam podstaw, by wykluczyć np fakt, że
istnieją we wszechświecie inne niż my,ludzie,elementy,
posiadające jaźń. Tym bardziej, że...

-I o to mi chodziło! Ja też nie znalazłem takich podstaw. :)))

Że nie wspomnę o etyce, która jest tworem sztucznym,
jak wszystko prawie już dookoła nas :)

-Czy prawdziwa kura może znieść plastikowe jajo? ;)
-Jesteśmy dziećmi natury więc wszystko co wytwarzamy jest również produktem
natury...nawet śmieci ;)

Hanka
:)

-Sky
;)

27. Data: 2007-01-21 08:37:12

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: _(.)_ żródła Etyki
Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał:

(Hanka)

> -Czy prawdziwa kura może znieść plastikowe jajo? ;)
> -Jesteśmy dziećmi natury więc wszystko co wytwarzamy jest również produktem
> natury...nawet śmieci ;)

No tak, niechcący zaprzeczyłam sama sobie.
Gdzieś tam bowiem udowadniałam, że wszystko
i wszędzie to "te same atomy" tylko w innych konfiguracjach.

Masz rację.
To może inaczej: etyka jest tworem wymyślonym przez
człowieka, jak wszystko prawie już dookoła nas.

Pewnie zaraz dostanę od Wieloimiennego naganę wraz
z przypomnieniem, że przecież to najcenniejsza zdobycz
cywilizacji, że humanizm i te de - i te pe ;)

Hanka
:)

28. Data: 2007-01-21 11:13:52

Od: "<oo>___ .~*" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20 Jan 2007 13:39:26 -0800, Hanka napisał(a):

> [...]
> ( i tak dalej, patrz wyżej)
>
> Że nie wspomnę o etyce, która jest tworem sztucznym,

Bravo! W końcu ktoś zauważył (zechciał publicznie
przyznać) że moje odkrycia-obawy-nadzieje nie są jakieś
zupełnie bez sensu :o)

> Hanka
> :)

... muu...

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
jazdamazda

29. Data: 2007-01-21 11:14:58

Od: "<oo>___ .~*" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 Jan 2007 00:37:12 -0800, Hanka napisał(a):

> [...]
> z przypomnieniem, że przecież to najcenniejsza zdobycz
> cywilizacji, że humanizm i te de - i te pe ;)

Siostra, przede wszystkim jestem zazdrosny
o to, że odpisujesz Sky'owi, mimo że ja pierwszy
czekałem na odpowiedź...

> Hanka
> :)

:o(

... muu...

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
jazdamazda

30. Data: 2007-01-21 11:15:55

Od: "<oo>___ .~*" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Jan 2007 20:57:10 +0100, Sky napisał(a):

> Użytkownik Etyka Byka <oo> <p...@h...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:1kdrls3ope8dp$....@4...net.
..

> No to co to jest jaźń? ;)

Zapewne to, co istnieje w środku rozpalonej gwizdy :o)

... muu...

<oo>___ .~*
jazdamazda
--
Etyka nie istnieje bez marzeń...,
w czym jest bardzo podobna do religii...

Babcia jest OK
muzyka która koi nerwy
zle mi
czy to choroba umyslu?