WINOROŚL - jaka odmiana ?

11. Data: 2003-03-21 14:33:40

Temat: Odp: Odp: WINOROŚL - jaka odmiana ?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.30.0303210948380.29775-100000@tri
med.uhc.lublin.pl...
> Wierze Januszu, ze doskonale znasz zalety Jutrzenki.
Wiara to wielka sprawa. Znam cechy tzn i zalety i wady.

A moje uzasadnienie > jest takie:
> 1.Mrozoodpornosc wystarczajaca na nasze warunki.
Zgoda
> 2.Odpornosc na choroby. Przy prowadzeniu krzewu przy scianie jest to
> najwazniejsze kryterium gdyz opryskiwanie elewacji barwiacymi chemikaliami
> nie "wchodzi w rachube".
Ty opryskujesz winorosla jakimis akwarelkami??? (8-0) Opowiedz cos o tym
blizej. :-)
Nigdy nie opryskiwalem ani Arkadii, ani Letniego Muskatu, ani Prima. Bo po
co, skoro zadnych objawow chorobowych nie mialy jak dotad (odpukac!).
> 3.Owoce przerobowe, dosyc duze, soczyste, grona raczej duze.
Hm! Ja juz mialem owoce Jutrzenki wiec wiem o czym rozmawiamy. Grona
srednie, jagody srednie. Niestety maja znaczaca wade gdyby chciec je
traktowac jako deserowe: duze, bardzo twarde pestki. No i... nie jestem
pewien czy ich smak kazdemu moze odpowiedac.
> 4.Zaspokajanie snobistycznych zapedow. Wszyscy wkolo maja Muskata a tu
> Jutrzenka.
Snobizmem jest raczej trzymanie Isabelli niz Jutrzenki :-))) A propos - masz
Muskata Letniego??? :-)))
> 5.Rosnie u mnie.
U mnie tez i owocuje wiec wiem o czym mówie. :-)))
> 6.Sztywne lozy co wplywa na estetyke sciany z takim krzewem.
Mówiac o estetyce raczej o przebarwianiu lisci bym myslal, o urodzie gron,
a nie o sztywnosci czegokolwiek :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

12. Data: 2003-03-21 15:27:17

Temat: Re: Odp: WINOROŚL - jaka odmiana ?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Nigdy nie opryskiwalem ani Arkadii, ani Letniego Muskatu, ani Prima. Bo po
> co, skoro zadnych objawow chorobowych nie mialy jak dotad (odpukac!).

To znaczy, ze stosujesz zamiast opryskow odpukiwanie w niepryskane
dzrewo (winorosl?). Bardzo slusznie!

> Mówiac o estetyce raczej o przebarwianiu lisci bym myslal, o urodzie gron,
> a nie o sztywnosci czegokolwiek :-)))

A to chyba niech sie Panie wypowiedza :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2003-03-21 15:31:03

Temat: Re: Odp: Odp: WINOROŚL - jaka odmiana ?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> Mówiac o estetyce raczej o przebarwianiu lisci bym myslal, o urodzie
> gron, a nie o sztywnosci czegokolwiek :-)))

Tym bardziej, że po większej ilości przefermentowanego soku winogron z
tą sztywnością może być różnie... :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Jako autor limeryków E. Lear słynie
Czytających go -- po kwaśnej poznasz minie.

14. Data: 2003-03-21 16:32:59

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Mar 2003, Janusz Czapski wrote:

> [...]
> Nigdy nie opryskiwalem ani Arkadii, ani Letniego Muskatu, ani Prima. Bo po
> co, skoro zadnych objawow chorobowych nie mialy jak dotad (odpukac!).

Skoro nie opryskiwales to skad masz wiedziec? Akwarelki sa w
roznych kolorach, natomiast Miedzian i Dithane tylko w zoltym tzn.
pozostawiaja zolty slad np. na scianie.
Arkadia i Muskat Letni sa bardzo delikatnymi odmianami. Latwo wymarzaja,
- 25 st. zalatwi paki obu odmian. Sa rowniez malo odporne na maczniaka i
pryskac je trzeba . Ale pryskane owoce rowniez mozna
kupic w sklepie. Jesli chodzi o Polar - nie wypowiadam sie bo mam go
dopiero od jesieni.

> [...]
> traktowac jako deserowe: duze, bardzo twarde pestki. No i... nie jestem
> pewien czy ich smak kazdemu moze odpowiedac.

Winogrona zjadam kompletnie nie przegryzajac pestek. Ich twardosc nie
ma wiec dla mnie az takiego znaczenia. Mysle, ze nasz kolega rowniez
sobie poradzi z wypluwaniem.

Mlody krzew moze rodzic drobne owoce i male grona. Moj tez tak mial. W
pelni owocowania grona i jagody nie naleza do malych.
A jesli chodzi o smak to tutaj najtrudniej jest trafic. Ja nie wyczuwam
zadnych "lisich tonow", na ktore Ty jestes wrazliwy zeby nie powiedziec
uczulony.

> Snobizmem jest raczej trzymanie Isabelli niz Jutrzenki :-)))

Prosze bez personalnych wycieczek. Isabelli sie nie pozbede.

>A propos - masz Muskata Letniego??? :-)))

Mam. Owocowal w zeszlym roku jak tez Arkadia. Fajnie wygladaja. M. Letni
ma smaczne owoce, Arkadia troche gorsze bo malo aromatyczne. Oba krzewy
stoja teraz u mnie w winnicy rowno od ziemi obwiazane papierem. Nie
wyobrazam sobie ustawienia takich chocholow przy frontowej scianie i
tlumaczenie kazdemu gosciowi co to jest i dlaczego.

> Mówiac o estetyce raczej o przebarwianiu lisci bym myslal, o urodzie gron,
> a nie o sztywnosci czegokolwiek :-)))

No to powiedz, ktora z tych odmian ladnie przebarwia liscie. Chyba
najbardziej Polar?

> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Pozdrawiam

Darek Pakosz

15. Data: 2003-03-21 17:38:53

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> Tym bardziej, że po większej ilości przefermentowanego soku winogron z
> tą sztywnością może być różnie... :)

Zaraz, zaraz. W znanej piosence ludowej z Wilenszczyzny wyraznie
stwierdzone jest, ze o ile "po wypiciu wodki ptaszek jest malutki"
( a zeby bylo ogrodowo, dalej jest "nad Wilejka rosna niezabudki"),
to "po wypiciu wina ptaszek zyc zaczyna".

Pozdrowienia,
Michal

16. Data: 2003-03-21 19:28:53

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> [...]
> stwierdzone jest, ze o ile "po wypiciu wodki ptaszek jest malutki" (
> a zeby bylo ogrodowo, dalej jest "nad Wilejka rosna niezabudki"), to

:-))

A proszę, w Krakowskiem zauważyli, jak wino wpływa na białogłowy:

,,Żona, gdy winka skosztuje,
mężowi się nadstawuje:
"Serce, serce!" -- męża trąca,
koło niego się wykrąca,
afekt gotuje.''

Pozdrawiam,
Grzesiek, immiennik tego z ,,Kurdesza'' Bohomolca :)
--
Raz pewien Don Juan spod Rouen
zaciągnął się jako ułan.

17. Data: 2003-03-25 21:11:37

Temat: RE: WINOROŚL - jaka odmiana ?
Od: a...@a...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

> wszystkie trzy odmiany znajdziesz u
> Wąsikowskiego w Warszawie. Namiary Ci podam na priv.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Ja też poproszę, sąsiad mnie prosił o żródło ;-)
:-) Bogusław

chmiel japoński w skrzynce (?)
Mech
Czyżby zatrucie?