Transplantacja organow to ludozerstwo - jakie sa urzedowe ceny organow w szpitalach ?

21. Data: 2000-01-21 20:31:40

Temat: Re: Odp: Transplantacja organow to ludozerstwo - jakie sa urzedowe ceny organow w szpitalach ?
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie za darmo: kazdy ruch skalpelem kosztuje. Dla przykladu - w Londynie
> lekarz za 12-to godzinny dyzur w szpitalu ma placone 260 funtów, w Polsce -
> 100 zl. I w Londynie lekarz nie poleci przygotowac przeszczepu do transportu
> za darmoche.
Ok.
Skoro tak, to moze powolac firmy eksportowe , ktore beda pobieraly duze
ilosci organow od umarlakow w Polsce, po niskich kosztach
i szybko sprzedawaly na zachodzie.

Zysk z takich operacji bedzie ogromny, lekarze zarobia dodatkowe pensje
i bedzie git.
Chyba ze wczesniej upowszechjni sie w Europie eutanazja i tych z chorym
sercem czy nerkami beda transpondowali do nieba,
pozostawiajac garsc komorek do ewentualnego klonowania.

DO w zaswiATY

> Oczywiscie w pieniadzach.
ale nieboszczykow jest co nie miara
organow tysiace
pacjenci chca placic za operacje
Czemu tego nie skomercjalizowac i sprzedawac pacjentow na czesci , co
sie da i kto ile zaplaci ?

22. Data: 2000-01-21 21:04:26

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> wrote in message
>Nie refunduje się
> też drogich, lecz skutecznych leków zastępując je słabymi, jak w słynnej
> aferze z chorobą Alcaimera.

Witam,

mniemam, ze chodzi o chorobe Alzheimera. O jakiej aferze mowisz, bo nie
slyszalem...
Obecnie w Polsce stosowane sa dwa leki "celowane" na ch.A. - aricept i
exelon. Ich skutecznosc jest stosunkowo duza, nie sa to generyki, ale
preparaty oryginalne. Leki te sa czesciowo refundowane, odplatnosc
miesieczna przy kuracji exelonem to ok. 150 zl, ariceptem ok. 250 zl.
Pozdrawiam
-
Jarosław Łączkowski
http://www.republika.pl/jarlacz/

23. Data: 2000-01-21 21:07:43

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

In pl.sci.psychologia expert <e...@f...onet.pl> wrote:

> Jak moze brakowac narzadow, skoro mozna je wycinac z kazdego umarlaka.
> A tych sa dziesiatki tysiecy ?

Jesoooooo... taki stary a taki glupi.
Czy ty naprawde uwazasz, ze KAZDY narad z KAZDEGO zmarlego sie nadaje
dla innego czlowieka???
narzady do przeszczepow musza spelniac bardzo okreslone wymagania,
i niestety czas w ktorym sa "zdatne" do wyciecia z ciala osoby zmarlej
i do przeszczepienia innej jest bardzo, bardzo krotki.

> Jak to zdrowo. To jest wlasnie chore.
> Skoro narzady, tkanki sa pobierane darmo, to skad potem ich wysoka cena

Mysl czlowieku, mysl!
Trasport samolotem jest dosc kosztowny - chora kasa ani panstwo
za to nie placi o ile wiem. Plus potem zorganizowanie odpowiedniego
zespolu lekarzy, sali, no i bardzo drogich lekow immunopresyjnych
bez ktorych ryzyko odrzucenia przeszczepu jest calkiem wysokie.

A opieka delikwenta po operacji?

> [...]
> i za darmo.
> To skad te waskie gardla i problemy.
> Jak to mowia jeden nieboszczyk moze wspomoc 7 zywych.

problem w tym, ze gadasz glupoty na temat o ktorym nie masz pojecia.
---
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net
n...@c...com
http://pierdol.ninka.net/~ninka/

24. Data: 2000-01-21 21:17:03

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

> ale nieboszczykow jest co nie miara
> organow tysiace
> pacjenci chca placic za operacje
> Czemu tego nie skomercjalizowac i sprzedawac pacjentow na czesci , co
> sie da i kto ile zaplaci ?

No i znowu.
Nie wiem czy wiesz, ale nie kazdy narzad do przeszczepu sie nadaje.
Przede wszystkim musi byc taki narzad w najlepszej kondycji, co nam zaweza
grono nieboszczykow do tych, co zmarli smiercia nienaturalna. Od starych badz
chorych osob sie narzadow nie pobiera.

Po drugie, zeby byl czas na przeprowadzenie niezbednych badan i analiz to
taka osoba praktycznie musi umrzec w szpitalu - jesli umiera w domu
i zdarzy juz 'zesztywniec" to nic z tego.
Ci, co umieraja w szpitalach a maja zupelnie zdrowe niektore narzady
to znow nastepna grupa pacjentow. najczesciej sa to ludzie przywozeni
z wypadkow, z urazami mozgu etc. - byle nie mieli wewnetrznych wylewow
do jamy brzusznej i innych, bo wtedy odpada.

Z tego juz widac, ze grupa osob "nadajacych sie" na przeszczepy jest calkiem
niewielka.
Zwlaszcza, jesli chcemy przeszczepiac organ wystepujacy w jednej sztuce
(dawca nerki moze byc osoba z rodziny, z jedna nerka mozna zyc ale juz
bez watroby nie).

Nastepny problem sie rodzi to zdefiniowanie smierci. Tak, tak.
jesli bowiem masz kogos na reanimacji, w stanie agonalnym, to kiedy
odlaczyc od niego aparature? Skad wiesz, ze ten czlowiek juz "zdechl"
i z niego nic nie bedzie i mozna z niego wyciac co sie da dla innych?

Teoria jest taka, ze smierc mozgu mozna orzecz kiedy pacjent podlaczony
do EEG nie wykazuje zadnej aktywnosci przez 24 godziny (znaczy jego mozg).
Tylko ze po takim czasie wiekszosc narzadow sie juz nie bardzo bedzie nadawac do
przeszczepow.

Itd. itp.

A w ogole to radze ci poczytac jakas ksiazke na ten temat, medyczna.
Bo chyba nie zdaje sz sobie sprawy jak bardzo skomplikowana
jest procedura przeszczepienia czegokolwiek.

--
---

25. Data: 2000-01-21 23:49:46

Od: "Marcin" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik expert <e...@f...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@f...onet.pl...

> Jak moze brakowac narzadow, skoro mozna je wycinac z kazdego
umarlaka.
> A tych sa dziesiatki tysiecy ?
Tak tylko ten umarlak musi byc jeszcze cieply , a najlepiej aby byl to
pacjent ze stwierdzona smiecia mozgowa , stabilny hemodynamicznie i
oddechowo ( pod respiratorem) , w koncu tego biorce trzeba takze
przygotowac - a czasu malo - patrz nizej. Przechowywac dluzej daje sie
tylko skore i rogowke oka. Umarlak winien byc takze zdrowy , a o
takich nielatwo. Poza tym wymagana jest wczesniej podpisana zgoda na
pobranie narzadow - a wlasciwie podpisana niezgoda , no i zwyczajowo
pyta sie rodzine. Tu wynika inny problem - ludzie niekiedy nie chca
byc dawcami bo rzekomo zabrania im tego wiara katolicka co jest
oczywista nieprawda.

> Znalezienie narzadu na zachodzie i przywiezienie tutaj jest raczej
> Chyba to sie chlodzi i te 2-3 dni wytrzyma w lodowce .
Kazdy narzad odlaczony od krazenia , nawet jesli przechowywany w
niskiej temperaturze obumiera . Czas od pobrania , do podlaczenia do
krwioobiegu biorcy winien byc: dla nerki do 48 h , dla watroby do 8-16
h , dla serca do 4-6 h . Sa to dane o tym po jakim czasie narzad
powinien podjac funkcje - w rzeczywistosci skracajac czas skracamy
szanse biorcy i przeszczepu.
Nie jest to duzo czasu.

> Jak to zdrowo. To jest wlasnie chore.
> Skoro narzady, tkanki sa pobierane darmo, to skad potem ich wysoka
cena
Pobranie i przechowywanie , a takze transport kosztuje - i sa to
koszta techniczne tej sytuacji - nie zajmuje sie tym firma " Dead Meat
INC " ,kosztuje takze wszczepienie i leczenie po zabiegu . Expert
czlowiek to nie komputer ze wyjmiesz jedna karte ze slota , podepniesz
nowa , przykrecisz srubke i gotowe - bo WIndoza sama ja skonfiguruje -
tu trzeba troche pokombinowac , kilka godzin sie pomeczyc , dawac leki
ktore sa sakramencko drogie.
> Czy to juz dziala na zasadzie dzialalnosci gospodarczej firmy
> eksport-import ?
Nie , tu sie mylisz
> Umarlych sa setki tysiecy w Europie, narzadow mozna pobierac tysiace
> i za darmo.
> To skad te waskie gardla i problemy.
Jak juz mowilem - zmarlych jest wielu , ale kierowcow-samobojcow zbyt
malo. Narzad musi byc zdrowy , odpowiedni wielkoscia , i zgodny z
biorca. Poza tym malo osob chce dac po smierci szanse innym.
> Jak to mowia jeden nieboszczyk moze wspomoc 7 zywych.
W najlepszym wypadku siedmiu , zwykle mniej - ( wieksze szanse przy
przeszczepie pluc sa gdy przeszczepia sie je wraz z sercem )
+uratowanie wzroku ( rogowka) +skora ( moze uratowac zycie
poparzonemu ) + naczynia + .......
> Zatem gdzie jest problem ?
Problem jest caly czas w braku dawcow ( nie kazdy zmarly moze byc
dawca ) i temu ze ludzie boja sie ze ich na sadzie ostatecznym do kupy
nie pozbieraja - to nie zart , slyszalem taka argumentacje.

26. Data: 2000-01-21 23:49:47

Od: "Marcin" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorrit <ziemnik @ ceti.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Ma3i4.48868$X...@n...tpnet.pl...

<5PWh4.47081$X3.987856@news.tpnet.pl>...

> [...]
Rozporzadzeniem
> przeszczep

> niebieska z góry spadają?
> Dorrit

Nie wiem , moze nie napisalem dosc jasno - za wszystkie przeszczepy w
naszym ukochanym kraju placimy my sami BEZ posrednictwa chorej kasy -
placi budzet panstwa przez Ministerstwo Zdrowia.

27. Data: 2000-01-22 01:07:35

Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak juz mowilem - zmarlych jest wielu , ale kierowcow-samobojcow zbyt
> malo.
To juz rozumiem czemu sie produkuje niebezpieczne samochody, buduje zle
drogi, bez oswietlenia.

W koncu skads tych zdrowych dawcow trzeba brac.
Cala Polska czeka, czekaja ekipy lekarzy, czekaja biorcy,
a tutaj nieszczesna policja
zamiast sie wlaczyc do akcji, radarem zapobiega wzrostowi wypadkow
i praca calej spec grupy na darmo.

Czytalem kiedys ksiazke o krainie nihilizmu
w ktorej tradycyjnym sportem byla jazda naprezeciwko siebie z duza
predkoscia.
Kto pierwszy zjechal na bok ten przegrywal ;-)

Narzad musi byc zdrowy , odpowiedni wielkoscia , i zgodny z
> biorca. Poza tym malo osob chce dac po smierci szanse innym.

Chyba musza. Bo tak ustawa o rejestrze dawcow nakazuje.

> [...]
> przeszczepie pluc sa gdy przeszczepia sie je wraz z sercem )
> +uratowanie wzroku ( rogowka) +skora ( moze uratowac zycie

Czyli co zostaje z biednego mlodego zdrowego nieboszczyka.
Biedak bez skory, pluc, serca watroby, nerek, szpiku, oczu
jeszcze kosci sie przydaja
z przsadki mozgowej robi sie jakies kosmetyki

> Problem jest caly czas w braku dawcow ( nie kazdy zmarly moze byc
> dawca ) i temu ze ludzie boja sie ze ich na sadzie ostatecznym do kupy
> nie pozbieraja - to nie zart , slyszalem taka argumentacje.

To lekarz sie pyta przed operacja czy chce Pan pacjencie isc na czesci
zamienne ?

I tutaj nalezy docenic glebie mysli entuzxjastow eutanazji z Holandii.

Maja pierwszej klasy nieboszczykow, zdrowych, mlodych.
Juz dzieci w wieku od 12 do 18 moga wyrazac zgode na eutanazje.

A podobno procedura jest tak szybka, ze trudno sie potem odwolac ;-)

Ciekawe czy tych mlodych do eutanazji przeznaczaja wlasnie na czesci
zamienne ?

28. Data: 2000-01-22 08:32:37

Od: "Piotr Solarz" <p...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Łączkowski <j...@p...onet.pl> napisał(a) w artykule

[było jeszcze o zębach]

> [...]
> preparaty oryginalne. Leki te sa czesciowo refundowane, odplatnosc
> miesieczna przy kuracji exelonem to ok. 150 zl, ariceptem ok. 250

A jak z zębami? :) Rozumiem, że po wypadku otrzyma pacjent siekacze z
kałczuku. Zawsze to lepiej niż żadne ale co tym można jeść?

Piotrek

29. Data: 2000-01-22 13:16:53

Od: "Marcin" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> predkoscia.
> Kto pierwszy zjechal na bok ten przegrywal ;-)

Z tymi kierowcami chodzilo o to ze ofiara wypadku komunikacyjnego jest
zwykle doskonalym dawca - nie zeszla z przyczyn naturalnych ,
wiekszosc narzadow zdrowa . Nie wydaje mi sie zeby stan naszych drog
byl wynikiem dzialania lobby transplantologow - jesli juz to
zniesionoby nakaz uzywania kaskow przez motocyklistow i refundowanoby
panstwowo zakup jednosladow - jeszcze lepszy sposob na zwiekszenie
ilosci idealnych dawcow.
> Narzad musi byc zdrowy , odpowiedni wielkoscia , i zgodny z
>
> Chyba musza. Bo tak ustawa o rejestrze dawcow nakazuje.

Nie musza - mozna podpisac niezgode , ponaddto zwyczajowo i przez
grzecznosc pyta sie o zgode rodziny - a z ich zgoda jest zwykle bardzo
trudno.

> Czyli co zostaje z biednego mlodego zdrowego nieboszczyka.
> Biedak bez skory, pluc, serca watroby, nerek, szpiku, oczu
> jeszcze kosci sie przydaja
> z przsadki mozgowej robi sie jakies kosmetyki
A z miesnii karme dla zwierzat co???

Nie mowimy tu o produkcji kosmetykow tylko o medycynie - idealu nie da
sie osiagnac - zykle daje sie przeszczepic nerke , ew serce - z
trzustka i watroba jest o wiele gorzej - pluca przeszczepia sie rownie
nieczesto. Szpik pobiera sie od zywych dawcow , tak jak i krew. Skora
jest juz sztuczna - dwa patenty w USA , a nawet u nas zdaje sie ze ze
hoduje sie sztucznie skore ze skory poszkodowanego. Preparaty kostne
mozna robic z kazdej kosci , poza tym sa bardzo male
A o pobieraniu przysadki jeszcze nie slyszalem

> To lekarz sie pyta przed operacja czy chce Pan pacjencie isc na
czesci
> zamienne ?

Nie nie pyta sie.

> [...]
> Juz dzieci w wieku od 12 do 18 moga wyrazac zgode na eutanazje.
>
> A podobno procedura jest tak szybka, ze trudno sie potem odwolac ;-)

No jasne - dziecko czy cie boli? boli panie doktorze ! , to ja ci
pomoge - sru barbituran. Opanuj sie to nie sredniowiecze , tam sa
procedury prawne , nawet skazanych na kare smierci nie zabija sie od
razu po ogloszeniu wyroku. Nie ma tak ze pacjent chce , to lekarz od
razu podaje. Nie zabija sie ludzi wbrew ich woli - ja wiem ze fobia na
temat eutanazji jest w spoleczenstwie ogromna - ale wynika to z braku
rzetelnej wiedzy na ten temat , a czego ludzie nie wiedza to
konfabuluja. Jest to takze przez swa kontrowersyjnosc znakomity temat
dla mediow - zwlaszcza takich jak "Super Express" czy tzw. "prasa
kolorowa" ,ew zachaczajaca o programy w stylu " Wizjer TVN" czy
Zoom" - nie zdajesz sobie sprawy ale istnieje cos takiego jak
przysiega Hipokratesa skaldana przez lekarza i nawet niekiedy dla
niego wazna

> Ciekawe czy tych mlodych do eutanazji przeznaczaja wlasnie na czesci
> zamienne ?
Czlowieku tlumaczy ci sie jak krowie na granicy - zdrowy narzad nie
zostanie pobrany za chiny demokratyczne z organizmu chorego np. na
nowotwor ( nawet niezlosliwy) . Na skrocenie cierpien moga sie
decydowac osoby naprawde ciezko i nieuleczalnie chore , a ci jako
dawcy nie zostana nawet wzieci pod uwage. Mimo liberalnosci Holandii
samobojca musi wciaz tam strzelac sobie w leb , wieszac sie , truc ,
topic , podcinac sobie zyly , skakac z okna , truc leklami , badz
zafundowac sobie "zloty strzal" - nikt mu w imie eutanazji nie pomoze
.

Marcin

30. Data: 2000-01-22 13:49:14

Temat: Szczepionka na eutanazje
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzustka i watroba jest o wiele gorzej - pluca przeszczepia sie rownie
> nieczesto. Szpik pobiera sie od zywych dawcow , tak jak i krew.

A czy opcja pobierania krwi od zmarlych to sprawa etyki czy higieny ?

> czesci
>
> Nie nie pyta sie.
Czyli pobiera sie organy na podstawie domniemanej zgody zmarlego ?

> No jasne - dziecko czy cie boli? boli panie doktorze ! , to ja ci
> pomoge - sru barbituran. Opanuj sie to nie sredniowiecze , tam sa
> procedury prawne ,
nie sprawdzalem jak jest. Nadal sie opieram na horrorystycznym programie
telewizyjnym o eutanazji w Holandii TVP1 + wywiady z praktykami.

nawet skazanych na kare smierci nie zabija sie od
> razu po ogloszeniu wyroku.
Chyba w Chinach. Nawet mam zdjecia z Timea

> [...]
> temat eutanazji jest w spoleczenstwie ogromna - ale wynika to z braku
> rzetelnej wiedzy na ten temat , a czego ludzie nie wiedza to

Alez postaraj sie obejrzec te kasete z programu nt. TVP1
o eutanazji.
Procedura jest prosta i szybka.
Opisywali tez lekarza , ktory sie wkurzyl na pacjenta ktory nie stosowal
jego lekow i go zaszczepil na eutanazje.

> [...]
> Zoom" - nie zdajesz sobie sprawy ale istnieje cos takiego jak
> przysiega Hipokratesa skaldana przez lekarza i nawet niekiedy dla

Nie teoretyzuj.
W TVP1 pokazano lekarzy ktorzy sie powszechnie zajmuja eutanazja
i maja taki popyt , ze nie jmoga nadazyc.
Kilku pacjentow dziennie chce sie zaszczepic.

> [...]
> topic , podcinac sobie zyly , skakac z okna , truc leklami , badz
> zafundowac sobie "zloty strzal" - nikt mu w imie eutanazji nie pomoze

a masz pewnosc, czy to domniemanie jedynie ?

Mam pytanie
Oferta dla firm zwiazanych ze zdrowiem
Jak się po polsku nazywa...
Biuletyn Elektroniczny Psychiatrii Online
Dieta optymalna - lekarz Kwasniewski, a lobbing , a rezyser Zanussi i pralki Zanussi