Wielka prosba :-)

1. Data: 2002-01-06 15:40:41

Temat: Re: Wielka prosba :-)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>WITAM GOSI?!

>np. przepis na racuchy ;-)

albo racuchopodobne, heheheh

>co do terminologii, to ju? mam mieszank? w g?owie, ale chyba to samo, cho?
>mi chodzi reszpondek (m) po w?osach.
>Kupi? mo?na, przynajmniej widzia?em w grudniu w Realu w Opolu.
>
>Waldek

a czy to nie wszystko jedno? ja jakos jestem , widac, abnegatka,
jak salatowate - to jem, a jak mu na chrzcie dali to mnie
dokladnie wszystko jedno...
czy cos ze mna rzeczywiscie nie tak?

pozdrawiam nowa czytelniczke grupy

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-06 15:51:55

Temat: Wielka prosba :-)
Od: "Gosia" <g...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam cala smakowita grupe :-))

Gosia

1. Data: 2002-01-06 16:00:16

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

WITAM GOSIĘ!

> [...]

> ruccola to to samo? A jesli nie, to czym sie roznia? I najwazniejsze - czy
co do terminologii, to już mam mieszankę w głowie, ale chyba to samo, choć
mi chodzi reszpondek (m) po włosach.
Kupić można, przynajmniej widziałem w grudniu w Realu w Opolu.

Waldek

1. Data: 2002-01-06 16:00:28

Od: "Magda S" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

listki rukoli można kupić w pojemniczkach np. w Leclercu na Ursynowie.

Pozdrawiam,

Magda S

1. Data: 2002-01-06 16:13:05

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Magda S wrote:

> Witam,
>
> listki rukoli można kupić w pojemniczkach np. w Leclercu na Ursynowie.

o ile ktoś mieszka w defałtowym mieście, bo dla innych kawał drogi.

Waldek
ps
we wrocławskim Carfourze też było. Pod nazwą rucola.

1. Data: 2002-01-06 16:15:49

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> a czy to nie wszystko jedno? ja jakos jestem , widac, abnegatka,
> jak salatowate - to jem, a jak mu na chrzcie dali to mnie
> dokladnie wszystko jedno...
> czy cos ze mna rzeczywiscie nie tak?

no nie całkiem. Ruccolę to używam tylko "do okrasy". Do sałaty zielonej
jako przyprawę na przykład. To co bardzo lubię, to ruccola z dressingiem
oliwa/ocet malinowy (koniecznie!!) i do tego cycki kurze lub indycze.
Mniam!!

Waldek

1. Data: 2002-01-06 17:04:53

Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia <g...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a19rph$lr0$...@n...tpi.pl...
napisze wiecej :-)
> [...]
roszponka i ruccola
> to to samo? A jesli nie, to czym sie roznia? I najwazniejsze -
Kupic mozna obydwie w pudeleczkach w co lepszych sklepach. Np. w
Billi, MIni Europie, w niektorych supermarketach. W sezonie
rowniez na wage. Nie wiem czy mam racje czy nie, ale moja "na
czuja" definicja to jest taka, ze: rucola z ksztaltu przypomina
troche liscie mniszka - sa waskie i strzepiaste, smak chyba dosc
ostry. Roszponka natomiast to takie malutkie "kepki" po kilka
listkow, trzymajace sie razem na resztkach korzonka. Wyglada mniej
wiecej jak przerosniete liscie rzodkiewek. Smak ma dosc
charakterystyczny acz lagodny. Jest pysznosciowa.

Pzdr,
Magda

1. Data: 2002-01-06 17:11:28

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <g...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> Teraz mam ogromna prosbe dotyczaca zielonej salaty - czy roszponka i
ruccola
> to to samo? A jesli nie, to czym sie roznia?

Hejeczka;-))))

Poszperałam w necie i jednakże to nie to samo...

"RUKOLA
gatunek sałaty o wąskich, ciemnozielonych liściach i lekko orzechowym smaku.
Jest składnikiem słynnej włoskiej przystawki, wymieszana z cienkimi
plastrami parmezanu i polana sokiem z cytryny oraz oliw z oliwek. Doskonale
komponuje się z innymi gatunkami sałat.
ROSZPONKA
odmiana sałaty, charakteryzująca się kruchością i pozbawionym goryczy,
orzechowym smakiem. Sprzedawana najczęściej w plastikowych pojemniczkach,
poznamy ja po malutkich listkach. Doskonale komponuje się w sałatkach
warzywnych z dodatkiem oliwy lub sosu winegret." - to ze strony
http://www.kujawski.pl/slownik.xml?l=R

Ogólnie o sałatach - http://www.kulinaria.pl/wszystko.php?w=9

Cosik o rukoli -
http://www.proszynski.pl/czasopisma/kuchnia/arch_tex
t/200105-02.html

I jeszcze roszponka -
http://haslo.rolnictwo.pl/artykul.php?np_id=6&np_rok
=2001&id=752

Pozdrawiam serdecznie,

Kaliope
--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2002-01-06 18:13:32

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejeczka;-))))
>
> Poszperałam w necie i jednakże to nie to samo...
I po co Władysław sie męczył?
http://groups.google.com/groups?q=roszponka&num=100&
sa=N&tab=wg

Pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-01-06 20:45:06

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Kaliope <k...@p...krakow.pl> wrote:

> "RUKOLA
> gatunek sa"aty o wąskich, ciemnozielonych liściach i lekko orzechowym smaku.
> Jest sk"adnikiem s"ynnej w"oskiej przystawki, wymieszana z cienkimi
> plastrami parmezanu i polana sokiem z cytryny oraz oliw z oliwek. Doskonale
> komponuje się z innymi gatunkami sa"at.

A ja uparcie bede wam przypominal, ze to po polsku nazywa sie rukiew
siewna, albo z francuska rokietta. I nie jest gatubkiem salaty, bowiem
salata jest z rodziny astrowatych, a rokietta z kapustowatych.

> ROSZPONKA
> odmiana sa"aty,

Tez nie jest odmaina salaty, bowiem jest z rodziny kozlkowatych.

--
Wladyslaw Los

Chlebki indyjskie - Goghini-nan
Pilnie poszukuję... ( H E L P !!!! )