jajko nawozem?

1. Data: 2003-08-17 10:16:44

Temat: jajko nawozem?
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to prawda ze uzywa sie jajek jako nawozu? Jajek w calosci - do
ziemi pod rosline.

--
Pozdrawiam, Sabina

2. Data: 2003-08-17 13:56:38

Temat: Re: jajko nawozem?
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka napisal(a):

> Czy to prawda ze uzywa sie jajek jako nawozu? Jajek w calosci - do
> ziemi pod rosline.

Tesciowa zawsze gdy sadzila nowego ficusa to dawala cale jajko na dno (na
drenaz) donicy i ficus oraz tesciowa maja sie dobrze. Tesciowa skonczyla 90
lat

--

Pozdrawiam cieplo, Dziadek

3. Data: 2003-08-17 15:20:55

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Tesciowa zawsze gdy sadzila nowego ficusa to dawala cale jajko na dno (na
> drenaz) donicy i ficus oraz tesciowa maja sie dobrze. Tesciowa skonczyla 90
> lat

No widzisz - czy jajo pomoze roslinie, nie wiadomo, ale nawozacy jajem
bedzie zyl dlugo.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-08-17 17:22:21

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 17 Aug 2003 15:20:55 GMT, "Michal Misiurewicz"
<m...@i...rr.com> wrote:

>No widzisz - czy jajo pomoze roslinie, nie wiadomo, ale nawozacy jajem
>bedzie zyl dlugo.

A to moze warto :)
Tak sie z mama zastanawialysmy, czy zamiast jajka nie dac skorupek.
Czy wapn ze skorupek przyda sie roslinkom? Zupelnie nie znam sie na
nawozach i na mineralnych potrzebach roslin :}
Skorupek nawet dalam troche razem z kamykami na dno doniczek, roslinki
rosna ale czy lepiej niz byloby to gdyby skorupek nie bylo - nie wiem.

--
Pozdrawiam, Sabina

5. Data: 2003-08-31 10:50:46

Temat: Odp: jajko nawozem?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sabinka <s...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:b...@s...re...
> Czy to prawda ze uzywa sie jajek jako nawozu? Jajek w calosci - do
> ziemi pod rosline.

Hmmm... Jajko kurze zawiera wiele bialka, czyli azotu. Z drugiej strony
skorupki jaj, zawierajace wapn moga podnosic pH gleby.Ale pierwiastki
wystepuja w skomplikowanych i zlozonych zwiazkach chemicznych, co moze
utrudniac ich wchlanianie przez rosliny...Hmmm....
Nie prosciej kupic jednak odpowiednio zbilansowany, zawierajacy latwo
przyswajalne pierwiastki, nawoz do roslin w sklepie?
Te jajka to pomysl "babciny", ale od tego czasu technika (i ogrodnictwo)
poszla naprzod!

Elfir

6. Data: 2003-09-01 19:14:30

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te jajka to pomysl "babciny", ale od tego czasu technika (i ogrodnictwo)
> poszla naprzod!
>
> Elfir

Natomiast bogactwa przyrody, ot chociażby
rodzimej zostały uszczuplone,czytaj: stracone
na zawsze, między innymi przez tzw. postęp:-(

Pozdrawia uzupełniająco boletus

7. Data: 2003-09-01 19:48:38

Temat: Re: Odp: jajko nawozem?
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 31 Aug 2003 12:50:46 +0200, "Elfir" <e...@p...fm> wrote:

> [...]
>wystepuja w skomplikowanych i zlozonych zwiazkach chemicznych, co moze
>utrudniac ich wchlanianie przez rosliny...Hmmm....

Ja sie zastanawialam nad skorupkami ale wlasnie te procesy mnie
martwily. No i czy dana roslina bedzie z wapnia zadowolona.

>Nie prosciej kupic jednak odpowiednio zbilansowany, zawierajacy latwo
>przyswajalne pierwiastki, nawoz do roslin w sklepie?

Moze i prosciej. Ale moze dlatego ze sie malo znam - nie lubie uzywac
kupnych nawozow np. do ziol, boje sie sztucznego. A skorupki nie sa
sztuczne :)
No i co do tego prosciej to najprosciej by bylo kupic gotowa bazylie w
super lub hiper markecie ;)

--
Pozdrawiam, Sabina

8. Data: 2003-09-01 21:40:02