kluski slaskie

1. Data: 2000-06-27 09:32:32

Temat: kluski slaskie
Od: "Becia" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

hejka.
szukam przepisu na kluski śląskie. Kiedys dala mi tesciowa mojego brata
(rodowita slazaczka:-) i byly rewelacyjne..ale gdzies zgubilam i nie
pamietam. Znalazlam pozniej w jakiejs gazecie, ale to nie bylo to...
Prosze o pomoc - najlepiej slazakow:-)))
z gory dziekuje
pozdrawiam
Beata:-))))

1. Data: 2000-06-27 23:04:33

Temat: Odp: kluski slaskie
Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Becia <b...@h...torun.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8j9s97$ihs$...@r...torun.pdi.net...
> [...]
> Prosze o pomoc - najlepiej slazakow:-)))
> z gory dziekuje
> >
> Nie wiem, na jakie kluski chcesz przepis, bo te, które nazywają się
śląskie w reszcie Polski, to nie te same, co się tak nazywają naŚląsku. W
każdym razie to przepis na śląskie kluski tzw. gumowe:

ok. 1kg ziemniaków
mąka ziemniaczana
2 jaja
sól

Ziemniaki ugotować do miękkości w mundurkach, obrać i bardzo dokładnie
ugnieść/zemleć. Włożyć do miski, ugnieść równo i płasko, podzielić na cztery
części na krzyż; jedną z tych ćwiartek usunąć i na jej miejsce wsypać mąkę
ziemniaczaną (tak się robiło u mnie w domu, pewnie jest jakaś proporcja
wagowa, ale ja jej nie znam). Ćwiartkę dodać z powrotem wbić jaja i
dokładnie wymieszać ciasto, potem ugnieść rękami. Formować okrągłe
kluseczki, każdą nieco spłaszczyć i na środku zrobić palcem wgłębienie (to
na sos, żeby nie spływał). Gotować chwilę od wypłynięcia, dość łatwo się
rozgotowują.
Oczywiście podawać z roladą i modrą kapustą.

Pozdrawiam
Natalia ze Śląska

1. Data: 2000-06-28 07:59:14

Temat: Re: kluski slaskie
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia wrote:
> każdym razie to przepis na śląskie kluski tzw. gumowe:
> [...]

Jedna uwaga - do gniecienia ziemniakow dodac jeszcze troche masla. Takie
kluski sa ... IMO lepsze. A przy gotowaniu w lekko osolonej wodzie od
momentu wyplyniecia klusek na powierzchnie zmniejszyc ogien tak by woda
lekko bulgotala - mniejsze szanse na rozgotowanie.
Acha - przed dodaniem maki i jajek poczekac az ziemniaki nieco
przestygna, natomiast ziemniaki gniesc jeszcze gorace - latwiej sie
ugniataja.
Ziemniaki tez gotowac w solonej wodzie - zeby nie bylo watpliwosci :-)

> Oczywiście podawać z roladą i modrą kapustą.

Jak najbardziej. Smacznego.
Pozdrawiam z Rybnika :-)
Krzysiek

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

1. Data: 2000-06-28 08:31:43

Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście podawać z roladą i modrą kapustą.

Co to jest modra kapusta, choc nie jestem pewna czy przyrzadzam ja na sposob
slaski, ale co to rolada? Pozdrawiam - Agnieszka.

1. Data: 2000-06-28 08:44:00

Od: J...@t...pl (Jarek Adamek) szukaj wiadomości tego autora

Rolada to rolada... hmm...
No, rozbity kotlet z cieleciny, w ktory zawijasz paseczek sloniny, kiszonego
ogorka . Wiazesz sznurkiem i smazysz.
Pozdrawiam Jarek
> Oczywiście podawać z roladą i modrą kapustą.

Co to jest modra kapusta, choc nie jestem pewna czy przyrzadzam ja na sposob
slaski, ale co to rolada? Pozdrawiam - Agnieszka.

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-06-28 08:51:53

Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Co to jest modra kapusta, choc nie jestem pewna czy przyrzadzam ja na
sposob
>slaski, ale co to rolada? Pozdrawiam - Agnieszka.

Modra kapusta to po prostu surówka z kapusty czerwonej...

Jarek

1. Data: 2000-06-28 09:01:45

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek <n...@u...krakow.pl> wrote in message
> sposob
>

> Modra kapusta to po prostu surówka z kapusty czerwonej...
>
> Jarek
Jak dla mnie to nie jest SUROWKA, tylko poszatkowana kapusta, gotowana w
osolonej wodzie. Po ugotowaniu dodaje sie troche tluszczu, octu i drobno
posiekanej cebulki, i sporo pieprzu. Przynajmniej u mnie w domu. Jesy
pyszna.
Pozdrawiam :-)
Asia z Katowic

1. Data: 2000-06-28 09:03:29

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Adamek <J...@t...pl> wrote in message
> Rolada to rolada... hmm...
> No, rozbity kotlet z cieleciny, w ktory zawijasz paseczek sloniny,
kiszonego
> ogorka . Wiazesz sznurkiem i smazysz.
> Pozdrawiam Jarek
A my wkladamy do srodka pasek kielbasy, kawalek ogorka kiszonego, cebuli i
troszke musztardy i pieprzu.
Asia

1. Data: 2000-06-28 09:16:31

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <j...@h...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Z9j65.62553$D...@n...tpnet.pl...

> [...]
> osolonej wodzie. Po ugotowaniu dodaje sie troche tluszczu, octu i drobno
> posiekanej cebulki, i sporo pieprzu. Przynajmniej u mnie w domu. Jesy

No tez tak mi sie wydawalo, ale nie chcialem zabierac glosu, bo ze slunska
nie jestem. Znowu by bylo, ze sie Poznanioki wymadrzaja... Dzieki za
potwierdzenie podejrzen.

Jader

1. Data: 2000-06-28 09:21:12

Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rolada to rolada... hmm...
> No, rozbity kotlet z cieleciny, w ktory zawijasz paseczek sloniny,
kiszonego
> ogorka . Wiazesz sznurkiem i smazysz.
> Pozdrawiam Jarek

W moim domu rodzinnym nazywalo sie to zrazy zawijane i oprocz wyzej podanego
sposobu nadziewalo sie je takim nadzieniem jak do kurczaka (watrobka, tarta
bulka, jajo i duzo siekanej naci albo koperku), ale tak dokladnie nie wiem
bo sama nigdy tego nie robilam ,moge zapytac mame. Pozdrawiam - Agnieszka

wołowina
naczynia do mikrofali
Wypuszczajaca sie cebula
Tluste jablka? :(