metoda Dopplera

1. Data: 2000-06-06 07:55:53

Temat: metoda Dopplera
Od: "Artur Łyczak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam jakiejś dokumentacji (książki, skryptu...) dot. metody badania
przepływu krwi metodą Dopplera. Metoda ta pozwala określić np. niedrożność
tętnic w kończynach dolnych za pomocą pomiaru ciśnień w tętnicach
ramieniowych, udowych, podkolanowych itp...

Za wszelkie informacje z góry dziękuję.
Artur Łyczak
a...@p...onet.pl

2. Data: 2000-06-07 14:25:38

Temat: Odp: metoda Dopplera
Od: "Artur Łyczak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tętnic w kończynach dolnych za pomocą pomiaru ciśnień w tętnicach
> ramieniowych, udowych, podkolanowych itp...

Czyżby nikt z szanownych grupowiczów nic o tym nie słyszał???

3. Data: 2000-06-07 14:46:31

Temat: Re: Odp: metoda Dopplera
Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Łyczak" napisał(a):
Poszukaj może w bibliotece... albo na www.pzwl.pl

hasła medycyna/radiologia/ultrasonografia.

Krzysiek Okon

4. Data: 2000-06-09 14:01:55

Temat: Odp: Odp: metoda Dopplera
Od: "Artur Łyczak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukaj może w bibliotece... albo na www.pzwl.pl
>
> hasła medycyna/radiologia/ultrasonografia.

> Krzysiek Okon

Dzieki, ale to nie to. Metoda, ktora szukam nie ma nic wspolnego z USG
(chyba). Wiem tylko tyle, ze mierzy sie cisnienie tetnic w roznych czesciach
ciala i za pomoca szukanej przeze mnie metody mozna wyznaczyc rozne krzywe i
wspolczynniki okreslajace stan droznosci tetnic.

Pozdrawiam. Artur.

5. Data: 2000-06-09 14:21:21

Temat: Re: Odp: Odp: metoda Dopplera
Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Łyczak" napisał(a):
> Dzieki, ale to nie to. Metoda, ktora szukam nie ma nic wspolnego z USG
> (chyba).
chyba ma

> Wiem tylko tyle, ze mierzy sie cisnienie tetnic w roznych czesciach
> ciala i za pomoca szukanej przeze mnie metody mozna wyznaczyc rozne krzywe i
> wspolczynniki okreslajace stan droznosci tetnic.

Przykłada się w różnych miejscach głowicę USG i mierzy przepływ (nie
ciśnienie), właśnie używając zjawiska Dopplera. Przynamniej mi Twój opis
metody najbardziej do tego pasuje. Wynikiem są właśnie takie różne
wykresiki...
Wydaje mi się, że chyba ja mam rację. Przepraszam, że się upieram, ale
jeśli chodzi o medycynę, to coś mi się o uszy obiło ;-))
Może jest na liście jakiś radiolog, albo nawet lepiej naczyniowiec?

Krzysiek Okon

6. Data: 2000-06-14 20:45:33

Temat: Re: metoda Dopplera
Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 09 Jun 2000 16:21:21 +0200 KO <k...@p...onet.pl> napisal:

> [...]

USG, czyli ultrasonografia - obrazowanie za pomoca ultradzwiekow. Moze
byc wyznaczany czas powrotu fali odbitej co daje nam odleglosc od
miejsca odbicia ale tez zmiana czestotliwosci fali przy odbiciu od
poruszajacego sie obiektu (zwykle komorek krwi) czyli tzw. efekt
Dopplera. Roznica czestotliwosci swiadczy o predkosci przeplywu krwi.
Z kolei lokalny wzrost predkosci swiadczy o przwezeniu naczynia.

>chyba ma

>Przykłada się w różnych miejscach głowicę USG i mierzy przepływ (nie
>ciśnienie), właśnie używając zjawiska Dopplera. Przynamniej mi Twój opis

Niestety, pomiar cisnienia bezurazowy i bez ucisku zewnetrznego
(opaska) pozostaje ciagle w sferze marzen lekarzy :-(

>metody najbardziej do tego pasuje. Wynikiem są właśnie takie różne
>wykresiki...
>Wydaje mi się, że chyba ja mam rację. Przepraszam, że się upieram, ale

Masz.

>jeśli chodzi o medycynę, to coś mi się o uszy obiło ;-))
>Może jest na liście jakiś radiolog, albo nawet lepiej naczyniowiec?

gr (elektronik)

7. Data: 2000-06-16 19:06:21

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KO <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]

> jeśli chodzi o medycynę, to coś mi się o uszy obiło ;-))
> Może jest na liście jakiś radiolog, albo nawet lepiej naczyniowiec?

Nie jestem naczyniowcem, ale na co dzien uzywam zjawiska dopplera. ;)

Prawdopodobnie kolega KO ma racje.

BTW - jestem zdania, ze w Polsce nie ma w tej chwili dostepnej zadnej
sensownej literatury w jezyku ojczystym na temat tzw 'slepego' dopplera.
Przynajmniej ja nie jestem w stanie jej znalezc. Sam uczylem sie glownie z
anglojezycznych publikacji (w tym jednej kserokopii cudem prawdziwym
odziedziczonej po moim poprzedniku) i u madrzejszych od siebie.

Podobno 'na dniach' ma sie ukazac jakas polska ksiazka na ten temat - w tym
na temat TCD.

Oby.

I oby pensji na nia starczylo :/

Pozdrawiam

m.

PS Jesli ktos moze polecic cokolwiek na temat TCD poza Aaslidem - bylbym
bardzo wdzieczny.

test-nie czytać
* TELEMEDYCYNA *
Sekcja zwlok
Pytanie do cardiologow
Re: Merill Lynch to buy polish usenet group pl.biznes.wgpw for $ 25 mln. ? (szczegoly juz wkrotce)