mszyca biała i czarna

1. Data: 2000-05-26 08:32:07

Temat: mszyca biała i czarna
Od: "matrix63" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Chciałbym zapytać Was (ekspertów) o mszyce.
Na bukszpanach pełno mszycy (białej a raczej zielonkawej), sypie się coś
białego (to było 2 tyg. temu). Niczym nie pryskano.
PYTANIE:
Czy mszyca szkodzi bukszpanom?, czy pryskać i czym?
Na różach (pnących) i innych (żona wie jak się nazywają) pełno mszycy
czarnej, chyba niszczy róże. Do tego mrówki.
Pełno czarnych małych (leśnych) mrówek. Dodam, że mieszkam prawie w centrum
Lublina i lasów nie ma w okolicy (do 4 km).
PYTANIE 2 i 3:
Czym tępić czarną mszycę na różach (opryski czosnkowe nie pomagają)?
Czy słuszne jest moje wrażenie, że mrówki hodują mszyce, a mszyce mrówki.
Symbioza, czy co?
Z góry dziękuję.
Neo

2. Data: 2000-05-26 08:44:09

Temat: Re: mszyca biała i czarna
Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy słuszne jest moje wrażenie, że mrówki hodują mszyce, a mszyce mrówki.
> Symbioza, czy co?
> Z góry dziękuję.
> Neo
Mrowki hoduja mszyce, bo te wydzielaja pewna substancje o slodkawym smaku.
Mrowki ja zbieraja, a mszyce egzystuja bez przseszkod.
Ja zwalczam mszyce preparatem o nazwie"owadofos". Moze nie jest za bardzo
zaawansowany preparat :-)), ale skuteczny. Dziala na spora game roznego
rodzaju paskudztw.
Wczoraj pryskalem czeresnie bo mi ja oblazly mszyce i chrzaszcze, o ktorych
byla mowa wczesniej. Efakty obejrze dzisiaj po pracy.
Apropos, moze ktos z Grupowiczow spotkal sie z tymi owadami wielkosci
stonki, cale czarne, ciemno-brazowy polyskujacy pancerzyk przykrywajacy
skrzydla, siedzi w zwinietych lisciach drzewa. Jest tego calkiem sporo. Czy
wyrzadza jakies szkody? Bo te pozwijane liscie to moze byc robota mszyc. Co
to jest, jak sie nazywa?
pozdrowka
Jarek

3. Data: 2000-05-26 09:58:31

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Mszyce popryskaj Pirimorem. selektywny, nie zabija biedronek.
D.

4. Data: 2000-05-29 06:36:01

Temat: Odp: mszyca biala i czarna
Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...gov.pl...
> Mszyce popryskaj Pirimorem. selektywny, nie zabija biedronek.
> D.

Czy mszyce moga uodpornic sie na pirimor?
Uzywam go niestety dosc czesto (jeszcze dziala).

Marek

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

5. Data: 2000-05-29 06:42:02

Temat: Zmutowana biedronka
Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek Grzelak <g...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:392e3a5f$...@n...vogel.pl...
> Apropos, moze ktos z Grupowiczow spotkal sie z tymi owadami wielkosci
> stonki, cale czarne, ciemno-brazowy polyskujacy pancerzyk (...)

A czym może być owad typu 'zmutowana biedronka', tzn. mocno wydłużona? Kolor
ma biedronkowy, dwie duże kropki (nieregularne) na środku skrzydeł, długość
7-9 mm. Kreci się koło mszyc.

Marek

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

6. Data: 2000-05-29 11:13:20

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrzadza jakies szkody? Bo te pozwijane liscie to moze byc robota mszyc. Co

U mnie wyroiły się w strasznej ilości. Małe, tak gdzies wielkośc stonki,
bršzowe błyszczšce skrzydła ( a raczej pancerzyk) i zżera mi liście winorosli,
jabłoni, śliw pozostawiajac tylko siateczkę nerwów. Aha. I do chrabšszcza to
wcale niepodobne.
Co to za draństwo i czym z nim wojować?
Pozdrawiam
Janusz

7. Data: 2000-05-29 11:19:47

Temat: Re: Odp: mszyca biala i czarna
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem tego na pewno, ale fizycznie jest to mozliwe.
D.

8. Data: 2000-05-29 11:36:32

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Aha. I do chrabąszcza to wcale niepodobne.
Ja to tak tylko nazwalem. Mozna poprawic na "chrabaszcza". A tak swoja
droga, to do czego bys to porownal? Moze blizej jakis zuk albo co? To bylo
moje pierwsze skojarzenie.

> Co to za draństwo i czym z nim wojować?
Przylaczam sie do pytania. Atak u mnie jest juz zmasowany i musze sie tego
pozbyc. Nie mam juz sily, najpierw mszyce, potem te "chrabaszcze", teraz
szpaki. Chyba jakis klosz postawie nad ogrodkiem
pozdrowka
Jarek

9. Data: 2000-05-30 01:17:04

Temat: Odp: mszyca biała i czarna
Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na rozne chrzaszcze w literaturze polecany jest
Decis 2,5 EC (0.03proc) po ich zauwazeniu.
W razie potrzeby zabieg powtorzyc.

To samo na rozach.
Ewa
-----------------------
Użytkownik Jarek Grzelak <g...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

10. Data: 2000-05-30 05:19:01

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Wszystkim
pozdrowka
Jarek

Użytkownik Eva <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:kEEY4.47622$z...@n...tpnet.pl...
> Na rozne chrzaszcze w literaturze polecany jest
> Decis 2,5 EC (0.03proc) po ich zauwazeniu.
> W razie potrzeby zabieg powtorzyc.
>
> To samo na rozach.
> Ewa

POMOCY!!!
Re: niezwalczone przedziorki i zmarnowana roza pnaca
oferta pracy - scinanie trawy w Wwie
kasztan jadalny