pytanie: paradoksalny wplyw kofeiny

1. Data: 2000-01-14 10:26:44

Temat: pytanie: paradoksalny wplyw kofeiny
Od: w...@z...fu-berlin.de szukaj wiadomości tego autora

Hej,

do szanownach listowiczow pytanie:
czy ktos slyszal o paradoksalnym wplywie kofeliny (tzn po wypiciu kawy
osobnicy zasypiaja)? Jak tak, to prosze o jakies informacje, moga byc
linki (jezyk za wyj. japonskiego i chinskiego dowolny :-)) Kolega
potrzebuje do pracy doktorskiej.

Waldek

2. Data: 2000-01-14 23:41:23

Temat: Re: pytanie: paradoksalny wplyw kofeiny
Od: "=DobeX=" <d...@f...med.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osobnicy zasypiaja)? Jak tak, to prosze o jakies informacje, moga byc
> linki (jezyk za wyj. japonskiego i chinskiego dowolny :-)) Kolega

Nie znam linkow, ale jestem dobrym tego przykladem. Po kawie trzesa mi sie r
ece, ale zawsze chce mi sie spac...

Dariusz =DobeX= Dobosz

http://www.dobex.w.pl
mailto:d...@f...med.pl

3. Data: 2000-01-18 17:51:54

Od: p...@p...onet.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

w...@z...fu-berlin.de napisał(a):

> [...]
> osobnicy zasypiaja)? Jak tak, to prosze o jakies informacje, moga byc
> linki (jezyk za wyj. japonskiego i chinskiego dowolny :-)) Kolega

Jestem (czasami) takim osobnikiem - od razu chce mi sie spac.
Piotr

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

4. Data: 2000-01-19 12:32:49

Temat: Odp: pytanie: paradoksalny wplyw kofeiny
Od: "MilkyWay" <w...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Taki objaw niekoniecznie musi byc paradoksalny.
Normalnie kofeina wplywa na organizm pobudzajaco,
jednak to pobudzenie nie bierze sie z niczego
- czlowiek po prostu oddaje w zwiekszonym tempie zapasy
"energii" zgromadzone w organizmie. W przypadku
zmeczenia, wyczerpania, owe "zapasy" kurcza sie bardzo
szybko, co prowadzi do spotegowania uczucia znuzenia
i sennosci.
Taka jest moja opinia... (nie jestem lekarzem :)

Pozdrawiam...
\\`ojtek

5. Data: 2000-01-20 12:03:40

Temat: Re: Odp: pytanie: paradoksalny wplyw kofeiny
Od: Michal Tarasiejski <t...@s...mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Jan 2000 12:32:49 GMT, "MilkyWay" <w...@b...gnet.pl>
wrote:

> [...]

Moj kolega ta reaguje na kawe. Jak chce spac, to wypija kawe ;-)

Pozdrawiam
Michal

P.S. Moge go namowic, zeby wystapil w roli krolka doswiadczalnego

6. Data: 2000-01-20 13:31:50

Od: w...@z...fu-berlin.de szukaj wiadomości tego autora

>Moj kolega ta reaguje na kawe. Jak chce spac, to wypija kawe ;-)
>

>P.S. Moge go namowic, zeby wystapil w roli krolka doswiadczalnego

na tym wlasnie problem: krolikow sie znajdzie paru (ja tez, m.in. ;-))
ale w literaturze czarna dziura. Toz to prawie jak w glowach naszych
(i moze waszych??) politykow ;-))

Waldek
PS
dalej czekam na jakies informacje z literatury fachowej.
WK

7. Data: 2000-01-27 01:55:50

Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

w...@z...fu-berlin.de napisał(a):

> [...]
>
> Waldek
> PS
> dalej czekam na jakies informacje z literatury fachowej.

Po co z literatury.
Jak każdy napisze co czuje po kawie to doktorat gotowy.
A teraz całkiem serio.
Gdy jestem bardzo zmęczony i wypiję kawę, to zmęczenie nie mija, więc idę spać.
Ewenement polega na tym, że po takim spaniu pamiętam wszystko, co mi się śniło.
Budzę się wypoczęty, ale czuję, że spałem jakby czujniej, bardziej
powierzchownie.
Czyli tak jak w fazie śnienia (REM?).
Nie mogę powiedzieć, czy śniło mi się więcej niż normalnie, bo normalnie nie
pamiętam.
Ale jakby zatrudnić jakiego neurologa by ocenił EEG z takiego snu i porównał z
normalnym?
Wołajcie znajomych neurologów, że jest doktorat na widelcu.

Pozdrawiam

Michał Adamski

8. Data: 2000-01-27 07:32:06

Od: Joanna Czaplinska <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Micha? Adamski wrote:

> [...]
> Ewenement polega na tym, ?e po takim spaniu pami?tam wszystko, co mi si? ?ni?o.
> Budz? si? wypocz?ty, ale czuj?, ?e spa?em jakby czujniej, bardziej
> powierzchownie.
> Czyli tak jak w fazie ?nienia (REM?).
> Nie mog? powiedzieae, czy ?ni?o mi si? wi?cej ni? normalnie, bo normalnie nie
> pami?tam.
> Ale jakby zatrudniae jakiego neurologa by oceni? EEG z takiego snu i porówna? z
> normalnym?
> Wo?ajcie znajomych neurologów, ?e jest doktorat na widelcu.

IMHO juz cos na ten temat bylo. Kofeina (jak wiadomo) podwyzsza
cisnienie, wiec niskocisnieniowcy albo po prostu osoby ze spadkiem
cisnienia po wypiciu kawy "dochodza do normy" i stad zwykla sennosc.
Czytalam nawet, ze u osob ze sklonnoscia do niskiego cisnienia, ktore
budza sie w nocy i nie moga zasnac, wskazane jest wypicie malego lyku
kawey wlasnie po to, by podwyzszyc lekko cisnienie.

Joanna

--
Every Galaxy Has Its Dirty Little Bastard

9. Data: 2000-01-29 05:02:37

Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Czaplinska napisał(a):

> [...]
>
> Joanna
>
> --
> Every Galaxy Has Its Dirty Little Bastard

Ale dlaczego mi się po kawie śniš sny, albo dlaczego je bardziej pamiętam?
Sen powinien być snem, niezależnie od tego, czym się człowiek podrasował.
Sen i jawa to zero i jedynka. Sen po kawie to zero z plusem. ;-)

10. Data: 2000-02-02 10:35:46

Od: w...@z...fu-berlin.de szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>normalnym?
>Wołajcie znajomych neurologów, że jest doktorat na widelcu.

niestety do doktoratu jest potrzebna literatura co/kto/kiedy/gdzie na
ten/podobny temat napisal, (czyli nic nowego nie mozesz zrobic, musisz
zrobic doktorat na czyms starym a nowe na habilitacje ;-))
Oprocz tego nie wierze, aby na ten temat nic nie bylo, ale MediLine
nic nie wypluwa...
Ach ide sie kawy napic. Dobranoc ;-))

Waldek

dyżury lekarskie