zolty ser

1. Data: 2000-06-20 15:25:12

Temat: zolty ser
Od: "Ewa T." <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wyjezdzam na wies. Gospodarze maja bardzo duzo mleka. Jest go tyle, ze nie
wiedza, co z nim robic. Moze ktos wie, jak zrobic zolty ser domowym
sposobem. Kiedys taki jadlam. Byl bardzo dobry.

1. Data: 2000-06-20 17:48:53

Temat: Odp: zolty ser
Od: "Basia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyjezdzam na wies. Gospodarze maja bardzo duzo mleka. Jest go tyle, ze nie
> wiedza, co z nim robic. Moze ktos wie, jak zrobic zolty ser domowym
> sposobem. Kiedys taki jadlam. Byl bardzo dobry.

Nie znam przepisu na zółty ser, ale proponuję z sera białego coś w stylu
"fromage'
Bierze się ser biały-twaróg i miksuje (bez dodatku śmietany czy innych
rozcieńczalników) do momentu aż zrobi się z niego pasta i tu można
fantazjować z dodatkami: np dodać szczypior, koperek ,jakieś zioła.
Ja osobiście robię z chrzanem. Taki ser smakowy stosuję zamiast masła,
smakuje wyśmienicie.
Spróbuj , najlepiej zrobic to w malakserze
pozdrawiam Basia

1. Data: 2000-06-21 06:49:53

Temat: Re: zolty ser
Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyjezdzam na wies. Gospodarze maja bardzo duzo mleka. Jest go tyle, ze nie
> wiedza, co z nim robic. Moze ktos wie, jak zrobic zolty ser domowym
> sposobem. Kiedys taki jadlam. Byl bardzo dobry.

Ja czesto robie w takiej sytuacji ser topiony. Jak z mleka zsiadlego
zrobisz juz ser bialy, odcisnij go mocno, potem pokrusz i zostaw na
talerzu na kilka dni. Przykryj kloszem, bo smierdzi. Jak sie serek
rozpusci( nie wiem jak to okreslic, zrobi sie taka masa serowa
miekka), to na patelnie na maselko, przetopic, dodac zoltko jajka i
kminek.
Pewnie zaraz odezwa sie poznaniacy, bo to z ich tradycji ten przepis.

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-06-21 07:19:24

Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znam przepis na bardzo dobry serek topiony, ale wymagajacy czasu. Otoz tak:
najpierw robimy normalny bialy ser - chyba kazdy wie jak, jak nie wie to
chetnie sluze przepisem. Ten bialy ser rozkruszamy drobno do miski,
przykrywamy miske sciereczka i odstawiamy na pare dni w cieple, ciemne
miejsce mieszajac codziennie. Jak sie zacznie ciagnac i straci swoj bialy
kolor, a zyska sporo zapachu wkladamy do rondla, dodajemy masla (jak ser byl
tlusty to niekoniecznie) sypiemy nieco kminku, troche soli i wszystko razem
topimy mieszajac. Jak sie calkiem rozpusci przelewamy do miseczki, jak
zastygnie mozna jesc. On ma konsystencje taka raczej do krojenia a nie
smarowania. Smacznego - Agnieszka

1. Data: 2000-06-21 09:29:30

Od: "Joanna" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka <A...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:00_35.37434$D...@n...tpnet.pl...
Jak sie calkiem rozpusci przelewamy do miseczki, jak
> zastygnie mozna jesc.

A ja przed przelaniem dodaje jeszcze zoltko.

--
j...@p...pl (Joanna)
ICQ #23635022

1. Data: 2000-06-21 10:05:15

Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa T. <e...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:s1M35.35123$D...@n...tpnet.pl...
> [...]
> sposobem. Kiedys taki jadlam. Byl bardzo dobry.
>
> z tego co wiem nie uda sie zrobic zoltego sera domowym sposobem,
poniewaz azeby taki otrzymac potrzebny jest enzym podpuszczki
(wytwarzany przez cielaki). Pozdro Darek

1. Data: 2000-06-21 11:59:26

Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2000-06-21 14:23:18

Od: Wojtek Maj <w...@s...pekao.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ulka wrote:

> [...]
> kminek.
> Pewnie zaraz odezwa sie poznaniacy, bo to z ich tradycji ten przepis.

Nie poznański. Lub nie tylko. Również śląski. Na śląsku można dostać taki
(podobny) ser. Nazywa się harceński. Śmierdzi jak stary kalosz. Robi się go mniej
więcej tak jak opisałaś. Tylko że dodaje się sodę oczyszczoną (w celu stopienia
sera) Przetapiać można na przykład z kminkiem.

1. Data: 2000-06-21 15:19:53

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ulka <u...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> talerzu na kilka dni. Przykryj kloszem, bo smierdzi. Jak sie serek
> rozpusci( nie wiem jak to okreslic, zrobi sie taka masa serowa
To sie nazywa "gliwienie" od "gliwiec": ja gliwieje; ty gliwiejesz; on,
ona, ono gliwieje; my gliwiejemy; wy gliwiejecie, oni, one gliwieja

w takim upale

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-21 15:19:54

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Darek <p...@k...net.pl> wrote:

> Użytkownik Darek <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisa":3...@n...vogel.pl...

> nie

Nic nie pomyliles, twarde sery zolte tez sa podpuszczkowe.
A ze domowym sposobem mozna zrobic zolty ser powie Ci kazdy francuski
chlop.

Wladyslaw

sangria
Re: Co z krewetek?