Odpowiedzialm\nosc w czasie wyjazdu

11. Data: 2004-10-05 20:00:20

Temat: Re: Odpowiedzialm\nosc w czasie wyjazdu
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_.pl> napisał w wiadomości
news:cjur2g$spf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Aż tak źle nie jest. To III klasa gimnazjum i robią wszystko, by złagodzić
> trochę karę przewidzianą w regulaminie (przy wymierzeniu tej kary każdy z
> uczniów traci szansę zarówno na zachowanie wzorowe jak i bardzo dobre)

??? A nie przysługuje za to zwyczajnie obniżenie oceny z zachowania?
Przecież nie podwyższanie oceny od oceny wyjściowej to chyba jeszcze nie
jest kara!
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

12. Data: 2004-10-05 20:13:02

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Podoba mi się :-)

A mi się nie podoba... Na pierwszy semestr powinni mieć obniżoną ocenę
nieodwołalnie, a o drugi i owszem mogliby powalczyć...
Nie macie w szkole regulaminu z którego dokładnie wynika jaka ocena z
zachowania ma być przyznana, dalej macie ocenę uznaniową - jak się
wychowawcy wydaje taka jest, no chyba, że się rada nie zgodzi?

13. Data: 2004-10-05 20:55:44

Od: "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisał:

> ??? A nie przysługuje za to zwyczajnie obniżenie oceny z zachowania?

Tak i nie :-) Ocena wyjściowa to ocena dobra (i 100 punktów). Za picie
jest -30 punktów co delikwenta automatycznie spycha na ocenę nieodpowiednią
(70 punktów). Z tej oceny mógłby pozytywami (co za tym idzie zdobywaniem
punktów) poddźwignąc się w górę. Problem w tym, że jak ktoś ma na koncie
powyżej -20 punktów to nie może mieć wzorowej (bez względu na sumę punktów,
tzn. nawet jak nazbiera 250 punktów, a na wzorową wymagane jest powyżej 140
to i tak wzorowej nie dostanie), a jak ktoś ma -25 punktów to nie może mieć
bardzo dobrej. Więc nieodwracalne wlepienie im -30 punktów będzie miało
skutek taki, że przestanie im zależeć na czymkolwiek, bo nawet na dobrą
będzie ciężko się wykaraskać.

> Przecież nie podwyższanie oceny od oceny wyjściowej to chyba jeszcze nie
> jest kara!

Pewnie, że nie. Ja zaproponowałem taki sposób ukarania: apel z
przedstawieniem sytuacji przed całą szkołą, upomnienie od dyrektora i punkty
w zawieszeniu. Przy pierwszym negatywnym zachowaniu punkty już bez dyskusji
zostają dopisane do rachunku. Liczę na to, że z tą 7 będzie już spokój do
końca roku, a oni zrozumieją, że bezkarnie im to nie uszło, bo ten wybryk
będzie cały rok nad nimi wisiał i nie pozwoli im na najmniejsze nawet
poluzowanie dyscypliny.

Osobiście uważam, że ważniejsza jest nieuchronność kary niż jej wysokość
(oczywiście w granicach zdrowego rozsądku). Wykroczenie jest poważne, ale
jego geneza (wspomniałem o tym, że chcieli podnieść wydolność ogranizmu w co
wierzę, bo znaleźli się w tej grupi również do tej pory uczniowie wzorowi)
idiotyczna, a widząc ich miny po uświadomieniu im czego się dopuścili jestem
przekonany, że drugi raz tego nie zrobią. Dlatego też nie uważam, by
obniżenie im zachowania do poprawnego (myślę, że to maksimum co mogliby
najlepsi z nich osiągnąć) byłoby właściwym i wychowawczym posunięciem.

I jeszcze z innego postu:

> Na pierwszy semestr powinni mieć obniżoną ocenę
> nieodwołalnie, a o drugi i owszem mogliby powalczyć...

Nie rozumiem. To u Ciebie w szkole na świadectwach jest ocena za drugi
semestr, czy cały rok? Bo jeżeli dostaną -30 punktów to nie na ten semestr,
ale na cały rok.

maciej

14. Data: 2004-10-05 22:07:01

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem. To u Ciebie w szkole na świadectwach jest ocena za drugi
> semestr, czy cały rok? Bo jeżeli dostaną -30 punktów to nie na ten
semestr,
> ale na cały rok.

Widzisz, chwilowo nie pracuję, więc nie "u mnie w szkole"...
W szkołach w których do tej pory pracowałam ocena z zachowania była, mimo
istnienia jakichś regulaminów, praktycznie uznaniowa, inaczej jest teraz w
szkole u mojej córki (BTW kiedyś tam pracowałam), ale faktycznie nie
dopatrzyłam się w regulaminie, żeby ocena na świadectwie była oceną z całego
roku...

15. Data: 2004-10-05 22:44:15

Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cjv5m3$pth$1@news.onet.pl...

> [...]

> szkole u mojej córki (BTW kiedyś tam pracowałam), ale faktycznie nie
> dopatrzyłam się w regulaminie, żeby ocena na świadectwie była oceną z

Widzisz, w szkole mamy do czynienia wyłącznie z klasyfikacją (i
ocenianiem) semestralnym (w połowie roku szkolnego) i rocznym (dawniej:
końcoworocznym. Zrozumiałe jest zatem, że także ocena z zachowania
wystawiana na swiadectwie jest oceną za cały rok.

--
RomanS
http://www.gimnazjum.pl/karta Karta rowerowa w szkole

16. Data: 2004-10-06 08:30:43

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> końcoworocznym. Zrozumiałe jest zatem, że także ocena z zachowania
> wystawiana na swiadectwie jest oceną za cały rok.

Logiczne to i owszem jest, ale praktyka jest chyba jednak inna...

17. Data: 2004-10-06 12:58:17

Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ck0a7o$6s6$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> napisał w
wiadomości

napisał w

> Logiczne to i owszem jest, ale praktyka jest chyba jednak inna...

Niekoniecznie. Owszem w trakcie drugiego półrocza wystawiam oceny
bieżące, ale w momencie podsumowywania (czyli wystawiania ocen) zawsze
biorę (i chyba jednak nie tylko jak) pod uwagę także oceny (lub ocenę
semestralną) z pierwszego półrocza.

--
RomanS
http://www.gimnazjum.pl/karta Karta rowerowa w szkole
http://pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja

Nowa matura z Informatyki - co z tym oprogramowaniem?
Z rozkoszą donosz
zakres wiedzy gimnazjalnej
Zasugerowałem zmiany
egzamin końcowy gimnazjalny